Nyinflyttad granne i porten bredvid, vägg-i-vägg.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har folk problem med att orera eller? Jag satt och kollade några lappar från störningsjouren här i helgen (jourerar som vakt ibland) och det är fan pinsamt vad folk är dumma i huvudet! Tex så var det en gubbe som had eringt störningsjouren då grannen hade för hög volym på stereon, detta en lördagskväll. Visst, man kan störa då också. Men varför inte bara gå några steg och sedan knacka på dörren och förklara läget?
Samma gubbe hade ringt senare igen då det fanns en lapp till. Då hade väktaren bett grannen sänka volymen som han dock inte uppfattade som störande. Gubben hette Tord så han var säkert 90 bast :mad:

Gå över och förklara att du går och lägger dig 22.00 och behöver din sömn, är det en vettig person så tar han till sig detta och respekterar dig och kommer vara tyst. Är det en idiot så skiter han i dig men då tar du kontakt med hyresvärden i första hand och ser till att han fixar störningsjour. Det brukar inte kosta något.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Självklart kommer jag ta ett snack med killen om det fortsätter. Jag ville dock ha alternativa och seriösa förslag än bara det alternativet. Många bra förslag och kul läsning, inget fel på kreativiteten precis från en del av er:tummenupp

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
gsx 1195 rw
Självklart kommer jag ta ett snack med killen om det fortsätter. Jag ville dock ha alternativa och seriösa förslag än bara det alternativet. Många bra förslag och kul läsning, inget fel på kreativiteten precis från en del av er:tummenupp

Har svårt att tro att han går upp samtidigt som du, så låt bara väckarklockan stå på varenda morgon tills han klagar eller tystnar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det finns många tips på http://www.argalappen.se

Den här är gullig, med illustrationer och allt
Bild-0320%20%20-%20Mikaela.jpg

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Bjud över en tjej. De går igång på sånt där.

Inget ont som inte har något gott med sig..

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
mjaa, kan du inte bara...knulla på honom, innan han fattat vad som händer?

så han förstår hur du känner dig? dvs fucked...

Last edited:

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Kawasaki z400f -83
Tex så var det en gubbe som had eringt störningsjouren då grannen hade för hög volym på stereon, detta en lördagskväll. Visst, man kan störa då också. Men varför inte bara gå några steg och sedan knacka på dörren och förklara läget?

Hände i lördags på inflyttningsfesten jag var på. Vi blev ganska störda hela bunten på att personen inte kommit personligen utan skickade störningsjouren på oss det första han/hon gjorde.

Vet hur det är med lyhörda lägenheter. Hade en granne en gång som började möblera om mitt i natten. Ett barn som led av nån psykskada (vet inte vad som är korrekt att kalla det längre), som slog i golvet när han sov och var vaken, och en kille som rörde sig mycket i sömnen. De två senare är ju lite svårare att säga till om, men arga lappar är sköna och brukar ge grannarna ett leende på läpparna som tycker detsamma =O Annars är det bara att lägga en kladdig kondom i hans brevlåda - "splatt", och så kommer dörrmattan lysa roligt i UV-ljus efter lite svordomar och sura miner.

Dark_Messenger

Guest
Hände i lördags på inflyttningsfesten jag var på. Vi blev ganska störda hela bunten på att personen inte kommit personligen utan skickade störningsjouren på oss det första han/hon gjorde.

Vet hur det är med lyhörda lägenheter. Hade en granne en gång som började möblera om mitt i natten. Ett barn som led av nån psykskada (vet inte vad som är korrekt att kalla det längre), som slog i golvet när han sov och var vaken, och en kille som rörde sig mycket i sömnen. De två senare är ju lite svårare att säga till om, men arga lappar är sköna och brukar ge grannarna ett leende på läpparna som tycker detsamma =O Annars är det bara att lägga en kladdig kondom i hans brevlåda - "splatt", och så kommer dörrmattan lysa roligt i UV-ljus efter lite svordomar och sura miner.

Bwahahaha! :rofl :D
Skrattade rakt ut där.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag bor under en subba som går med så hårda steg att det skakar i MITT golv, alla tider på dygnet.
hon är en helt blåst diskofitta med näsan i vädret och jag tror inte det skulle hjälpa mkt att prata med henne.
problemet är att det har pågått länge och det känns ju konstigt att komma efter så lång tid och ta upp det.

förslag?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
jag bor under en subba som går med så hårda steg att det skakar i MITT golv, alla tider på dygnet.
hon är en helt blåst diskofitta med näsan i vädret och jag tror inte det skulle hjälpa mkt att prata med henne.
problemet är att det har pågått länge och det känns ju konstigt att komma efter så lång tid och ta upp det.

förslag?

:va hur går hon om det skakar i golvet om hon bor våningen ovanför dig?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:va hur går hon om det skakar i golvet om hon bor våningen ovanför dig?

ja så illa är det, hon tror väl det är nån catwalk eller sånt, det skallrar i mina grejor.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

förslag?

Det är klart att man kan ta upp det efter ett tag. man börjar ju med att försöka stå ut...nu står du inte ut längre.
Du är ju stridsmupp..kan du inte hitta ngt sätt att psyka henne lite ;)?
Nä men allvarligt...gå o knacka på..ta det lite vänligt och påpeka att du är trött på att hon låter mer än Devins gitarrsolon i kombination med ångestyl gör (medtag här valfri SYLplatta och demonstrera) efter det måste hon ju fatta :)
Eller så är det för att du lirar SYL som hon hämnas ;)

Dominator-Rocks

Guest
Jag bor under en subba som som jag är jävligt tänd på, alla tider på dygnet.
hon är en helt sjukt fin och jag vill ha henns diskofitta med näsan i vädret, jag trodde inte att det skulle bli några problem men hon dissar mig, :mad: har trånat så länge nu och det känns ju konstigt att komma efter så lång tid och ta upp det.

förslag?

Säg det rätt ut bara! LIGGA?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
ja så illa är det, hon tror väl det är nån catwalk eller sånt, det skallrar i mina grejor.

Knacka på och be henne ta av skorna när hon tränar. Påpeka lite fint att det är väll för en fjällvandring hon tränar inför eftersom det klampar så och ditt tak vibrerar.

:D eller så gör du som dom gamla gubbarna smäller med käppen i taket när hon låter.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Fick du sova i natt?

Gick o la mig runt 23 igår, började en timme senare idag för ovanlighetens skull. Han sexade inget vad jag hörde. Men precis innan jag la mig spikade han tavlor i väggen eller något i 5min och gapade på någon:tummenupp men sen blev de någorlunda tyst.

Minns att jag har vaknat av honom på morgonkvisten också här för inte så längesen. Han skrek: "Men huuuuuur faaaan kan du slarva bort 2 söner, du är faaaan den säämsta jäävla moooorsa man kan ha!!"...

Det lät som han stod bredvid min säng o gapa. Helvete va tysta mina förra grannar va som bodde där inne tidigare, en pappa med 3 söner i 15-20åldern...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har samma problem, grannkärringen ovanför kom ner för nån månad sen och gnällde över volymen på min sterio en Fredag strax efter kl 16, jag lovade att sänka min sterio om hon och hennes elefantkompisar slutade ha riverdance var och varannan dag.

Har inte hört nåt efter de :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har bott i ett par riktiga jävla pappershus också.

I det första bodde en batik-tryckande-rödvinspimplande-hashrökande-kommunist-småbarnsfamilj under mig.
Dom väckte mig dyngbakis en lördagsmorgon genom att sjunga julsånger med barnen.... I JULI!!!!
Jag svarade med en rask träskodans ovanför dom, sjungandes "Hej tomtegubbar"
Den lägenheten låg alldelens brevid kyrkan, och mitt sovrumm vätte ut mot klocktornet, på samma höjd som klockorna, så söndagar var uppfriskande!

I den andra lägenheten bodde en glennrökande-frånskiljd-tvåbarnsmamma (en riktig MILF faktiskt) ovanför mig.
Hon var en riktig screamer, ÄVEN när hon bara hade sex med sig själv... och det var ofta.

Hon hade lite karlar som sprang där, rekordet var en som kom dit när jag gick förbi köksfönstret för att gå och borsta tänderna, sängfjädrarna gnisslade redan när jag var klar och gick isäng, jag kom dock på att jag inte hade stoppat resterna i matdosan så jag klev upp och gjorde det, när jag hade stoppat matdosan i kylen går killen ut i bilen igen, det hade tagit max 10 minuter...

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...