Nyinflyttad i Stockholm. Var "händer" det?

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Hornet
Tjena!

Marcus heter jag. Är nyinflyttad student i Stockholm som ursprungligen kommer från smålandsskogarna. Jag kommer nu att ta upp min hoj till Stockholm och planerar att köra lite med er som bor här om möjligheten finns.

Var brukar ni köra? Kan man haka på lite gruppkörning och sånt?

Bor söder om söder... :)

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Håll utkik i Stockholmsforumet. Det brukar bli rätt livat där när säsongen kommer igång. Generellt är onsdag dagen då det händer mest.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
McDonalds i Upplands Väsby på onsdagar från 17 är ett bra tips. ;)

Men det brukar komma upp trådar om onsdagskörningar också.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fiket vid Rosenhill , väg 257, brukar kunna samla en del mc-folk...Har jag hört. :)

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Hornet
Tack för alla svar! :)

Jag får utgå från eniro men det ska nog gå fint. Såg att det fanns ett Stockholmsforum här så jag kanske kan kika in där också.

Kom på att jag kanske behöver garage här i storstan. Men ute i förorten borde det väl finnas något garage att hitta...

Det är ingen som har lite plats över någonstans där man kan ha hojen för överkomligt pris? :)

Bulten och skogskyrkogården låter som allmänt kända platser. Tyvärr inte för mig hehe. Vilka vägar/platser rör det sig om? Om vi nu utgår från kartboken.

välkommen till sthlm, börja med att köpa många lås =)

Jag har inte ett enda lås. Hemma i skogarna har det aldrig skett någon stöld alls, men här i hufvudstan kanske man bör passa sig.

Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Välkommen till Stockholm. Söder om stan är det oftast som någon skrev Skogskyrkogården (Bogårdsv. parallellt med Nynäsvägen) som är mötesplatsen för gruppkörning ibland Rosenhill om man ska ännu längre söderut annars brukar det vara fikapaus där när man bränt runt på Södertörn ett tag :D Håll utkik i Stockholmsforumet. Skulle tro körningarna kommer igång i maj så smått. Finns alltid nån som utlyser spontankörning också. Fråga bara om du inte hittar så kommer du få en kartlänk garanterat.

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Superduke
Jag är gammal stockholmare, men ny hojåkare. Har förstått så mycket som att man blir torpederad om man ger sig ut på Bulten, men tar och hakar på den här tipstråden jag också! :)

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
med en zx6r utan lås och garage kanske man inte ska berätta det :D

Då är det nog svårt att få garageerbjudande också! ;)

Jag är gammal stockholmare, men ny hojåkare. Har förstått så mycket som att man blir torpederad om man ger sig ut på Bulten, men tar och hakar på den här tipstråden jag också! :)

direCkt

Last edited:

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Hornet

Har suttit och läst en del om Bulten. Den har en del historia bakom sig...

med en zx6r utan lås och garage kanske man inte ska berätta det :D

Haha! Jag har den inte ståendes i Stockholm än så länge. Den är just nu fast förankrad i ett övervakat traktorgarage och har vintervila i lugn och ro. :)

Välkommen till Stockholm. Söder om stan är det oftast som någon skrev Skogskyrkogården (Bogårdsv. parallellt med Nynäsvägen) som är mötesplatsen för gruppkörning ibland Rosenhill om man ska ännu längre söderut annars brukar det vara fikapaus där när man bränt runt på Södertörn ett tag :D Håll utkik i Stockholmsforumet. Skulle tro körningarna kommer igång i maj så smått. Finns alltid nån som utlyser spontankörning också. Fråga bara om du inte hittar så kommer du få en kartlänk garanterat.

Låter kanonbra! :)

Flemingsberg, men har inga problem att ta mig 15-30min bort för garage.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Så farligt är det inte, när "proffsen" ska sätta rekord så är de så snälla och spärrar bulten och kör tidigt på morgonen :tummenupp Fast akta dig för GR, han ser det som en uppenbarelse att blåsa om dig när det är rusning i 300blås och på samma gång filma dig så du är med i hans nästa film :gnissla

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...