Nykär...

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
MT-10
Hej på er.
Rätt grön här men tror jag kommer att rivas.
Eftersom jag just nu är inne i ett "återfall" så tänkte jag spana läget lite. :tummenupp

Har sååå totalt förälskat mig i de motard hojar jag sett under sommaren. Trodde det skulle gå över men icke! Så jag får väl börja forska lite hur de är att äga.

Inköp har jag spanat lite på runt 60k får man en okej bike.
Men vad ligger försäkringen på sedan? Lika svindyra som plastmaskinerna man kör i fosterställning eller lika billiga som en vanlig offroad?
Vilken klädsel ska man ha på en motard, skinnställ eller Gortex, hjälm med visir eller öppen? Man vill ju se "rätt ut". :rolleyes:

Edit; Stavfel, mitt "f" trögar...

Last edited:

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
skinställ och crosshjälm :fakta

försäkringen är inte jättedyr, men någon som har en vet säkert bättre :tummenupp

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
En förälskelse som definitivt inte komme ratt bli mindre när du väl får tillfälle att köra en... :kär

"Rätt" klädsel är väl skinnställ, crosstövlar och crosshjälm, men hur viktigt är det egentligen att SE rätt ut? Det räcker väl att du kör motard, mer rätt än så kan det ju inte bli! :p

Försäkringen (än så länge) går inte att jämföra med nivån för sporthojar modell kåphoj, men sedan beror det naturligtvis på modell och försäkringsbolag. Den är iaf kategoriskt billigare. Du har lika många olika premier på motarder som det finns hojar, tyvärr. :(

Välkommen in i en kul hojvärld! :fakta

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Jag kör med skinnställ och crosstövlar men med vanlig integralhjälm. Ska man åka på asfalt är det skinn som gäller. En del tycker crossbrallor är tufft men skyddet är ju lika med noll.

Personligen tycker jag skinnställ är snyggast på en motard.

Jag betalar 2700 kr helförsäring/helår för min Husaberg -03.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...