Nykomling här på SH

Leni lens

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
Suzuki SV650s
Hej!
jag är ny här på SH, signade precis upp mig:)
jag har varken bil- eller mc-kort men jag jobbar på det (i skrivande stund!). Ska förhoppningsvis ta bilkörkort i år och sen blir det mc ;D tills dess vill jag ju lära känna lite mc-folk, om det finns träffar osv. dock kan jag ju bara åka bak på eftersom jag inte har någon egen :gnissla.......än! men det kanske finns någon vänlig själ som kan tänkas ge utrymme bak på sin mc...??:Bugar
Jag har mitt sikte inställt på en Kawasaki Z750 men vill lära mig mer om olika hojjar.
Vet inte heller om nån har förslag på var man kan få tag på en handledare för mc? alltså en privatperson.

kram på er alla goa!:D

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Hej och välkommen! :hej

Jag hoppas att du har läst in dig på Sporthoj innan du gick med så du vet vad du har att vänta. Hur som helst, på med asbesttrosorna och varmt välkommen till djurparken!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen, och det ska nog inte vara några problem att få tag på en privat handledare.
Tycker nog du ska ta hojkortet först. ;) Bilkortet kan du ju ta i vinter sen...

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Hej och välkommen! :hej

Jag hoppas att du har läst in dig på Sporthoj innan du gick med så du vet vad du har att vänta. Hur som helst, på med asbesttrosorna och varmt välkommen till djurparken!

Alla i Karlstad heter Peter.

@Leni Lens: VÄLKOMMEN!

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
När du tagit kortet så ska du skaffa en trendsättare som GPZ900. :crash

(Nävisst nä, dom får man väl inte heller köra med på nytt tungt mc kort.Vilken soppa det har blivit nuförtiden med dessa olika körkortsklasser på mc).

https://www.google.se/search?q=GPZ9...tOcPf4QS03oGwBg&ved=0CDcQsAQ&biw=1440&bih=695
Bra där!

Den mest revolutionerande hojen ever, hojen som blev startskottet för den moderna sporthojen :yoparty
Bekväm att skjutsa på också:tummenupp

Välkommen förresten!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen! Har hört att det finns annonser på blocket om handledare, om det stämmer vet jag inte men du kan ju prova.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Välkommen hit! Eftersom du är chey så kommer det inte vara något problem att finna en handledare. Och har du vägarna förbi Stockholm så kan du få åka spätta bakom mig på den berömda Slingerbulten.

Mvh /Try

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Filmen "Gökboet" illustrerar sporthoj.com ganska bra, så välkommen till dårhuset! :tungan

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Välkommen! Gå med i vår grupp på fejjan och fråga efter en handledare. Finns flertalet tjejer från Uppsala och runt omkring som säkert kan hjälpa dig. :)

Vi har mycket diskussioner om allt möjligt som rör hoj, folk annonserar sina moppar och vi stöttar varann! Komsikom! :tummenupp

Mvh
Monika

Leni lens

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
Suzuki SV650s
Välkommen! Gå med i vår grupp på fejjan och fråga efter en handledare. Finns flertalet tjejer från Uppsala och runt omkring som säkert kan hjälpa dig. :)

Vi har mycket diskussioner om allt möjligt som rör hoj, folk annonserar sina moppar och vi stöttar varann! Komsikom! :tummenupp

Mvh
Monika

Jag har ingen FB just nu men kanske måste ta och skaffa en användare där. Jag går gärna med i er grupp då och hoppas på att hitta någon i Uppsala som har tid och lust att övningsköra mc med mig. Jag kan ju inget om hojjar men vill lära mig då jag tycker det är kul! Vill ha en Kawasaki Z750 (efter tips från en nära vän som sa att han tycker den skulle passa mig).
Har ni träffar och events eller nått? Eller sånt kanske står på fb, ännu en anledning isåfall att skaffa konto där:)

Leni lens

Ny medlem
Gick med
18 May 2013
Hoj
Suzuki SV650s
Välkommen, och det ska nog inte vara några problem att få tag på en privat handledare.
Tycker nog du ska ta hojkortet först. ;) Bilkortet kan du ju ta i vinter sen...

Tanken är lockande men jag lär köra ihjäl mig om jag ger mig ut på en mc utan att först veta "bil"-tänket från deras vy.. :yoparty

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ahh va synd! Facebook är annars jäkligt bra för just allt sånt. :) Vi har träffar och events oxå, dock är det lite svårt att få med alla TPL då vi finns i hela Sverige och är väldigt utspridda. Vi har ju ett forum här på sporthoj.com men är inte alls lika aktiva där. Men du är varmt välkommen att använda det ändå och ställa frågor mm. :)

Jag har ingen FB just nu men kanske måste ta och skaffa en användare där. Jag går gärna med i er grupp då och hoppas på att hitta någon i Uppsala som har tid och lust att övningsköra mc med mig. Jag kan ju inget om hojjar men vill lära mig då jag tycker det är kul! Vill ha en Kawasaki Z750 (efter tips från en nära vän som sa att han tycker den skulle passa mig).
Har ni träffar och events eller nått? Eller sånt kanske står på fb, ännu en anledning isåfall att skaffa konto där:)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tanken är lockande men jag lär köra ihjäl mig om jag ger mig ut på en mc utan att först veta "bil"-tänket från deras vy.. :yoparty

Det enda man behöver veta om bilar som motorcyklist är att de är opålitliga jävlar och man gör bäst i att hålla ögonen på dem. (inte för inte som det kallas mottrafikanter här på SH. ;) )
Men känns det bättre är det ju bara att knipa bilen först. :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...