Nykomling in need of help!

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Tjena allihopa! Finns säkert hundratals nykomlingar som frågat om försäkringar på nya hojar men men jag skriver ut min fråga ändå!

Försäkring på en gsxr1000-06? tips? jag har kollat med if och bilsport-mc där låg det på ca 24 000 bara för en trafikförsäkring.

Är det bara Honda som har sina märkesförsäkringar hos if?

Just nu står det fortfarande och väger mellan en cbr 1000 rr, gixxer, el R1!

Men tar tacksamt emot tips på försäkringbolag eller andra ideér, har ju märkt att alla på denna sida kan vara rätt fyndiga ibland:rolleyes:

Tack på förhand

/// Sturigast

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Tjena allihopa! Finns säkert hundratals nykomlingar som frågat om försäkringar på nya hojar men men jag skriver ut min fråga ändå!

Försäkring på en gsxr1000-06? tips? jag har kollat med if och bilsport-mc där låg det på ca 24 000 bara för en trafikförsäkring.

Men tar tacksamt emot tips på försäkringbolag eller andra ideér, har ju märkt att alla på denna sida kan vara rätt fyndiga ibland:rolleyes:

Tack på förhand

/// Sturigast

Priset beror på b l a ålder, rabatter av olika slag, din ålder m m ....

Men ring FOLKSAM de samarbetar med SMC, har du dessutom BKK kurser blir det förmånligare/rabatt för Dig.

Jag betalar för min Gixxer -02, bor i storstad, +30 år, hel/hel ca 7"SEK.

http://www.svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=132
Försäkringsinformation:
Det samarbete vi har med Folksam genererar försäkringsrabatt för försäkringsklasserna 7-11, BKK eller sporthojskurs. Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i SMC-försäkring i samarbete med Folksam. Innehåller ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.

Berätta gärna vad du fick för pris!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Ännu en sundsvallsbo :tummenupp

Försäkringar är ett lotteri.
Ring runt till alla f-bolag o kolla.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Hello! tack för era snabba svar! Jo visst fan är det ett lotteri, har ringt runt en hel del nu, bra många kvar och ringa, men stör mig lite på att Suzukin verkar vara såå mycket dyrare än t.ex. honda i försäkring. Jävla orättvist med märkesförsäkringar:)

Throttlejunkie, jag ringde folksam. Aj aj aj, blev inte så bra för mig i alla fall (24+) men mer info får du inom kort.

Tack än en gång för era svar, otroligt va vänliga alla är här;)

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.

Tack på förhand

/// Sturigast

Hej!

Jag är stolt ägare av en Suzuki GSXR1000 -06,
är 26 år och bor 7 mil från Stockholm.

Har halvförsäkring på min hoj. Det kostar 1098:-/mån hos IF.
Lönar sig att ringa runt till olika bolag. Och även fler gånger till samma, då de ger olika pris varenda gång man ringer har jag märkt.

Lycka till med hojköp. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...