ktmjacke skrev:Lider med dig,var det i det berömda guppet utanför moped o motor?
Japp, precis i det berömda guppet...
ktmjacke skrev:Lider med dig,var det i det berömda guppet utanför moped o motor?
Maxxi skrev:Förstår inte varför alla som blir av med kortet måste starta en tråd om det. Sen komma och be om tips om det ena å det andra. Ni har kört för fort och brutit mot reglerna, givetvis blir ni av med kortet. Sluta lipa och ta straffet.
KawaChris skrev:Är du säker? Jag hittade den här sidan med Folksams försäkringsvillkor och där står det att det bara blir en förhöjd självrisk med ca 4000:- om man saknar kk.
Jazz skrev:Ingen bra dag för dig..
Men - jag undrar också. Utveckla det där med platsprotokoll. Vad är det. När måste det upprättas etc. Vad inehåller det. Det finns ett antal skumma regler som att de måste ha gul väst på sig etc vid fast fartkontroll.
superbeast skrev:du kan ju falla tillbaka i ett spritmissbruk se det från den ljusa sidan,du sparar en tusing i månade på förs å kan umgås med damen på heltid !du kan ju få åka med mig på deltaträffen !
kajlyl skrev:föresten! ta banlicens!!
kajlyl skrev:kan det tjäna något till att inte ha kortet med sig?
p.grip skrev:Precis det sa jag med, ska se om jag lyckas övertala honom!
Fudpucker skrev:Blev nyss av med körkortet på väg hem från jobbet. Fastnade i polisens laser när dom hade kontroll vid brandstationen i sundsvall.
Jag brukar alltid ta det lungt och tänka på att det brukar vara kontroll där men dom senaste gångerna har jag kommit på att just där vid brandstationen är det ett litet krön som är väldigt skönt att åka på bakhjulet över. Utan en tanke på poliser så gasade jag till lite över krönet och precis på toppen så ser jag att en mötande bil blinkar åt mig så jag slår av lite på gasen och då ser jag några polisbilar framför mig, och mitt i vägen står en polis och siktar på mig med lasern. Jag blir såklart invinkad till kanten och jag får sätta mig i bussen med en väldigt trevlig konstapel i fin blå uniform.
100kmh på 50-väg. Toppen..
Blir förmodligen utan kort i tre månader och får böta cirkus 2500 spänn.
spaceman skrev:Kör du när du har kortet indraget kan du räkna blankt med att du inte får tillbax det allt, och i värsta fall att du får skaka galler(beror på om man kör för fort när de tar en utan kort, och om det hänt tidigare).
Har ringt och snackat med trafikpolisen om körning utan kort, och han rekomenderade inte det riktigt...
Har man inte fått någon bot vid själva kontrollen så går det vidare och man riskerar dagsböter och uppåt. CIIWt020013 skrev:Tråkigt.... Men jag måste fråga en sak.... Blir man inte automatiskt åtalad för vårdslöshet i trafik när man överstiger med 40km/h. Det var så för länge sedan när jag tog körkort iaf. Om det nu är så och du slapp detta kan du ju vara glad för det. (Försökte bara hitta nåt ljus i mörkret)
Varför sakta? Nu har du inget att förlora Minst halv tank och full gas!Fudpucker skrev:48 timmar kvar...sen är det slutkört på ett bra tag!
Lika bra att åka en sväng. Sakta den här gången..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|