Nyss av med kortet!

Village Wheeler

Need for speed
Gick med
21 May 2004
Hoj
GSXR 750-05,husaberg 501-96
Ja körde för 2 år sen på en motorväg 180km/h på 120 klockan 23.30 en sommar natt och dom tog korte för 5 månader o 700euro (4200kr) böter!!!De börjar ta på bakfickan!!!!satan

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Maxxi skrev:
Förstår inte varför alla som blir av med kortet måste starta en tråd om det. Sen komma och be om tips om det ena å det andra. Ni har kört för fort och brutit mot reglerna, givetvis blir ni av med kortet. Sluta lipa och ta straffet.

Word!
:Bugar

möggel

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Hoj
R6-02
Jag lider verkligen med dej! :( Men det kunde ha varit mycket värre!

Vadå platsprotokoll?? Förklara mer! Låter som att det kan va bra och veta.
Kan dom inte ta en om dom bara är ute och åkar och får syn på en då lr?

Village Wheeler

Need for speed
Gick med
21 May 2004
Hoj
GSXR 750-05,husaberg 501-96
Min kompis missa korte för 3 veckor sen!Han körde på 100 område 169km/h på bakhjule en sträcka som var 723m!Kortet kommer att vara bort hela sommaren o säkert över 5000kr böter!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
KawaChris skrev:
Är du säker? Jag hittade den här sidan med Folksams försäkringsvillkor och där står det att det bara blir en förhöjd självrisk med ca 4000:- om man saknar kk.

Hmm, märkligt, sådär står det inte i mina papper. Kanske är olika eller så har det ändrats...

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Jazz skrev:
Ingen bra dag för dig..

Men - jag undrar också. Utveckla det där med platsprotokoll. Vad är det. När måste det upprättas etc. Vad inehåller det. Det finns ett antal skumma regler som att de måste ha gul väst på sig etc vid fast fartkontroll.

Redan diskuterat märker jag...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39958&highlight=Platsprotokoll

Men det har räddat mig en gång i alla fall. Bad att få se det för att kolla om lasern var kalibrerad samma dag för det ska den vara. Polisen sa att "jajjamensan, kl 07.15 i morse..." och så drog han upp ett helt blankt papper! :)
Jag bara log och sa att det där ska vara ifyllt och det vet du så jag skrev inte på och har inte hört något sen dess.

Gå in på www.trafikjuristen.se. Där finns alla förordningar som styr vad polisen ska göra. Kan du det så kanske du kan klara dig ur nästa torskning i alla fall.

Hejhopp!

Lizzan

Åker med oXydex
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Just nu bara havremoppe
nyss av med kortet

det tar ett tag i så fall om du mot förmodan skulle bli av med kortet mig tog det ett år att bli av med det och då tog dem det i 2 månader för gul( rött enligt dem) ljus körning samt en lite krock ..... Hoppas det går bra för dig , det var kämpiga 2 månader....

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
superbeast skrev:
du kan ju falla tillbaka i ett spritmissbruk :D se det från den ljusa sidan,du sparar en tusing i månade på förs å kan umgås med damen på heltid :tummenupp!du kan ju få åka med mig på deltaträffen :tungan !

JA!! Han skulle passa att sitta på pallen och skämmas!

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
CBR1000rr -08
Visst gåre å köra utan kort! lasta hojen på släpp å fixa en förare till närmsta bana, det behövs inget kort där!! :7peta

Bakhjul

Full i Helgen?
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 -00
kajlyl skrev:
kan det tjäna något till att inte ha kortet med sig? :va

Det har jag råkat ut för...dvs att bli stoppad med indraget körkort i en avställd bil med körförbud, desutom utan bälte på mej, när jag sa att jag inte hade kortet med mej ville han se annan leg. men de hade jag inte heller, så det blev att ljuga honom rätt upp i ögonen.....och sa en polares namn och personnr, då blev det en massa utfrågningar vart jag bodde och vad mina föräldrar hette/ Hans föräldrar hette........efter ett tag så fick jag åka vidare med 750 kr i böter för att jag körde ett fordon som var avställd och dessutom inte hade lappen med mig.....och tro mig 750 kr är mycket bättre än olovlig körning

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
p.grip skrev:
Precis det sa jag med, ska se om jag lyckas övertala honom!

Får se vad det blir för böter först. Annars så följer jag med er i sommar som värsta sortens depåryttare. DÅ ska jag vara ruskigt irriterande och gå omkring och peka på saker och veta precis allt!! :tungan
En mek till behöver ni nog...

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Triumph Sprint RS
Ryktet sprider sig

Tenka sig att ryktet sprider sig enda till Tokyo.

Lider med dig Frippe!
Och dessutom sa blir det ingen resa tll Sachsenring nu vad jag har forstatt.

Helsningar fran Tokyo

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Fudpucker skrev:
Blev nyss av med körkortet på väg hem från jobbet. Fastnade i polisens laser när dom hade kontroll vid brandstationen i sundsvall.
Jag brukar alltid ta det lungt och tänka på att det brukar vara kontroll där men dom senaste gångerna har jag kommit på att just där vid brandstationen är det ett litet krön som är väldigt skönt att åka på bakhjulet över. Utan en tanke på poliser så gasade jag till lite över krönet och precis på toppen så ser jag att en mötande bil blinkar åt mig så jag slår av lite på gasen och då ser jag några polisbilar framför mig, och mitt i vägen står en polis och siktar på mig med lasern. Jag blir såklart invinkad till kanten och jag får sätta mig i bussen med en väldigt trevlig konstapel i fin blå uniform.
100kmh på 50-väg. Toppen..
Blir förmodligen utan kort i tre månader och får böta cirkus 2500 spänn.

Tråkigt.... Men jag måste fråga en sak.... Blir man inte automatiskt åtalad för vårdslöshet i trafik när man överstiger med 40km/h. Det var så för länge sedan när jag tog körkort iaf. Om det nu är så och du slapp detta kan du ju vara glad för det. (Försökte bara hitta nåt ljus i mörkret)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
spaceman skrev:
Kör du när du har kortet indraget kan du räkna blankt med att du inte får tillbax det allt, och i värsta fall att du får skaka galler(beror på om man kör för fort när de tar en utan kort, och om det hänt tidigare).
Har ringt och snackat med trafikpolisen om körning utan kort, och han rekomenderade inte det riktigt...:)

mmmm... bara det att man FÅR köra i 48:a timmar efter det att kortet dragits.. så egentligen gör han inget olagligt då....

sandstream

Guest
t020013 skrev:
Tråkigt.... Men jag måste fråga en sak.... Blir man inte automatiskt åtalad för vårdslöshet i trafik när man överstiger med 40km/h. Det var så för länge sedan när jag tog körkort iaf. Om det nu är så och du slapp detta kan du ju vara glad för det. (Försökte bara hitta nåt ljus i mörkret)
Har man inte fått någon bot vid själva kontrollen så går det vidare och man riskerar dagsböter och uppåt. CIIW

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fudpucker skrev:
48 timmar kvar...sen är det slutkört på ett bra tag!
Lika bra att åka en sväng. Sakta den här gången..
Varför sakta? Nu har du inget att förlora ;) Minst halv tank och full gas!

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Just nu har han allt att förlora eftersom de 48 timmarna är slut för längesen :)

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Det är därför man har två körkort :banana

Blir jag av med det ena så kör jag på det andra :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection