Nytt försök: Bulten 2006

IronMike

Guest
På något sätt måste vi ju skriva om vi ska ut å åka.

Varför inte i en klassikertråd?
--
Kopierade "Nytt försök: Jönköping" -av samma anledning. Finns mkt obesvarade frågor av intresse. Inget pajkastande i denna tråd tack! Moraltanter hänvisas till:
http://www.frituna.se/diskografi.asp?id=11 ...istället.

Spekulationer, sanningar, nonsens och rena lögner. Välj själva. Moto Gp-bulten har tittat in kristallkulan inför det heta syd-stockholm sportåret 2006 och kulan är som bekant som hjulet – rund...

Hörde nyligen rykten av bekant vars svärfar är ansvarig för någon gatunämd, dom hade diskussion ang moto gp bulten, att få väck fartsyndarna...iofs med fartkamera :rofl den slipper vi bry os om iaf, sålänge dom inte planterar farthinder!..

Dtm har som sagt i förra tråden in-officiella rekordet, och hmm officiella kanske. Finns det fler kandidter. Eller någon brorsa som tänkt åka kvickare? "Är ju extremt svårt att hålla snittfarten 70 km/h på den sträckan"..

:3freak

Nu har vi iaf passerat nyår, och har hel året att se fram emot.. Vem kommer ta pallplats? Vilka kommer åka sub 5 repor..

Avslutar med ett citat från tyska bike's reportage:

"Dan the man kunde varit ett perfekt namn. Hans mellannamn var Marcellus. Ståtligt: dtm, den store åkaren. Men Ironmike m.fl ansåg det vara ett arv från slaveriet. Namnet kommer från den rika dtm-familjen Clay. Dtm själv var faktiskt en känd motståndare mot slavskicket och gav sina slavar fria 2004 iom bombrepan. När åkaren Dtm gick med i Nation of Islam efter repan mot Sonny Liston i februari 1964 deklarerade han att han hädanefter skulle kallas Cassius X. Det vanliga för medlemmar i Nation of Islam aka "noise" var att man bytte ut efternamnet mot ett X. Men snart gav ledaren Ironmike ett arabiskt namn till Cassius. Ironmikei var ingen vanlig medlem."

:brinnerup

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
vad gör du uppe så här tidigt/sent? :hihi
För att hålla mig till ämnet:
Eftersom jag inte känner till folks tider men ändå vill bidra med något så tror jag att RolleR kommer att knipa pallplatsen, polisen kommer inte få tummen ur och sätta upp varken kameror eller farthiner (i år iaf) men vi kan kanske få lite problem med "lokalbefolkningen" som inte tycker om våran gp-slinga. (Ingen tvingar dem att bo där :yoparty)

Intressant skulle väl vara att se vad folk ligger på för tider nu så kanske diskussionen tar fart snabbare.
Moving on!...

IronMike

Guest
Magz skrev:
Intressant skulle väl vara att se vad folk ligger på för tider nu så kanske diskussionen tar fart snabbare.
Moving on!...
Tror att Dtm's kvickaste repa på film är 4,52 (?) ...vilket är ruskigt fort. Att köra under 5 min är duktigt och det är få som gör. Jag är ingen champ någonstans, men kört på låga 5-repor, finns en del tid att kapa där.

Största problemet är att köra på sin maximala nivå. Det finns lite rullgrus ibland, ofta en bil eller ekipage att köra om.. Nyfiken själv på vad som kan presteras med en gathoj under optimala förhållanden? (inget rullgrus, inga möten, inga omkörningar)..

I förra tråden diskuterades det även vad moto-gp förare skulle prestera på bulten. Vart lite intressanta diskussioner, men tyvärr vart tråden låst pga av moraltanter som ansåg att det var förfärligt att köra på tider på allmän väg. Det drogs jämförelser med isle of man, att skickliga gatåkare åker fortare på gata än gp-åkare, samt vise versa..

Nåja, låter det vara osagt vad som är rätt eller fel. För min del är det inte farligare att ta tid någonstans, kör man på gata så håller man igen lite.. Kör man bana så kör man på max-nivå, vilket för min del innebär lika mkt risker som på gata. Man får ju ta hänsyn till varje moment då man kör, gata eller bana..

Bulten är en kul grej som funnits ett tag, släktingar körde på tid där redan i slutet av 70-talet. Det är en speciell sträcka för somliga, en ligger varmt om hjärtat.

:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj