Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
Om du ska börja med något kan du ju likväl börja på 250cc då du snabbt finner att 125cc är för lite.
Hemskt va ni tjötar då...

Om jag köper en E-reggad hoj, försäkrar den, en 250 då, och inte har tävlinglicens och sånt och sen kör in i en bil, gäller trafikförsäkringen då??

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:

Om jag köper en E-reggad hoj, försäkrar den, en 250 då, och inte har tävlinglicens och sånt och sen kör in i en bil, gäller trafikförsäkringen då??

Nej, det gör den förmodligen inte. Du kan isåfall likagärna köpa en LVreggad 600 eller GSXR1000, försäkringen gäller lika mycket där... Du har ju ingen behörighet att köra en 250 i trafik.

PS. Förmodligen kommer försäkringen täcka, men ta inte för givet att dom inte kommer att kräva tillbaka pengarna senare... DS.

//jaG

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
NSR_Martin skrev:

Eftersom du har lätt körkort så vore det väl väldigt dumt att köpa en 250 som är e-reggad. 125 e-reggad eller 250 cross (oreggad) som körs på kärra hade jag satsat på.

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
träffar?

Så.. mc-kort i två veckor, båge i snart en vecka. :banana

Men jag har knappt sett ngn ute på hoj.. finns det inga andra som åker? :confused:

Förslag på vilka ställen jag ska spana in med bågen? Fina vägar?

Mvh

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Nej, det gör den förmodligen inte. Du kan isåfall likagärna köpa en LVreggad 600 eller GSXR1000, försäkringen gäller lika mycket där... Du har ju ingen behörighet att köra en 250 i trafik.

PS. Förmodligen kommer försäkringen täcka, men ta inte för givet att dom inte kommer att kräva tillbaka pengarna senare... DS.

//jaG
Gäller den på en E-reggad 125a då?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Skäggis skrev:
Eftersom du har lätt körkort så vore det väl väldigt dumt att köpa en 250 som är e-reggad. 125 e-reggad eller 250 cross (oreggad) som körs på kärra hade jag satsat på.
Funkar inte, pappa har ingen lust att ligga o skussa på min cross framåtillbaka till banan....

Therudeboy

Guest
NSR_Martin skrev:
Funkar inte, pappa har ingen lust att ligga o skussa på min cross framåtillbaka till banan....

Du får väl putta den tur och retur Hökensås när du ska köra ;)

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
NSR_Martin skrev:

Du ska ju iaf inte köra oförsäkrat. Hur trafikförsäkring gäller på e-reggad hoj vet jag inte men den gäller ju bara "till och från tävling o träning" om jag fattat det rätt.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Lioness skrev:

Men jag har knappt sett ngn ute på hoj.. finns det inga andra som åker? :confused:

Mvh
Det är bara att hojta till här när du vill åka så kommer det säkert några som vill:tummenupp

Fråga: Vad botar man en förkylning med? :sjuk

Svar: Man åker hoj naturligtvis! :yoparty

Idag så provade zeb å jag hur nära man kan ligga varann när man nitar för rött :näsblod

The_Wanderer

Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
NSR_Martin skrev:
Gäller den på en E-reggad 125a då?
Äh KÖP en CRM 125, du kommer troligen inte bli missnöjd med tanke på vad du har att jämföra med. sen när du blir några år äldre så skaffar du en riktig hoj å njuter av effekten då. Ta Nisse Järnet som exempel, inte har han haft tråkigt med sin DT 125a, åk å köp en nu!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
The_Wanderer skrev:
Äh KÖP en CRM 125, du kommer troligen inte bli missnöjd med tanke på vad du har att jämföra med. sen när du blir några år äldre så skaffar du en riktig hoj å njuter av effekten då. Ta Nisse Järnet som exempel, inte har han haft tråkigt med sin DT 125a, åk å köp en nu!
Ligger nått i vad du säger, helt klart, menar inte att en CRM inte skulle vara roligt, är bara lite orolig över om dom åller för att köras i skogen och på lite svartcrossbanor och sånt....?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
MHK skrev:
Vad fasen ska jag ha för slogan på sporthojströjan?

Kommer inte på nån bra o ha kollat ingenom alla trådar om tips...men hittar ingen klockren :mad:

ide torka! :arsele

Varför inte lite feta fraser på latin??

Reticulum sub arbore.

Ancilla, face mea laganum!

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.

Med såna kan man inte misslyckas... :gnissla

The_Wanderer

Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
NSR_Martin skrev:
Ligger nått i vad du säger, helt klart, menar inte att en CRM inte skulle vara roligt, är bara lite orolig över om dom åller för att köras i skogen och på lite svartcrossbanor och sånt....?
Ge en pansarvagn till Twice å den håller max en vecka innan den sprutar olja å banden går av... Ge honom en stål balk, om han nu skulle ha ett intresse :va i en sån å den skulle hålla lika länge... det beror lite på hur man behandlar saker och ting, ska du använda 125an som en cross hela tiden så kan det bli problem, köp en riktig cross då. Med lite service å suntförnuft så kan saker hålla läääänge... (Utom i twice fall då :hihi )

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
The_Wanderer skrev:
Ge en pansarvagn till Twice å den håller max en vecka innan den sprutar olja å banden går av... Ge honom en stål balk, om han nu skulle ha ett intresse :va i en sån å den skulle hålla lika länge...

Word!

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
hehe ... har funderat på stridsvagnen men det kanske också skiter sej då :hihi

ingen som vet var jag kan hitta "pirat" kylare till husan???
ÖL & Sprit i helgen??? JAAA!!! :fyllisar

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Lioness skrev:

Mvh

FÖR DET FÖRSTA MÅSTE DU LÄMNA MULLSJÖ... det går nämligen rykten om att fåglarna flyger upp o ner där bara för att de ska slippa se skiten :hihi
skämt o sido, leta vidare den som söker...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom