Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Goffe skrev:
riktigt lugn i jkpg nu, tro mig, jag ser allt!! alla som fegar på 2 hjul osv.. nån som kanske vill ta en samåkartur (läs zeb, nsrmartin o mrzx7) upp till sthlm/lelles/annanstans o jag kan hänga med för att tracka er lite) för köp av hoj till zx7-pojken o moppemartin..?! jag är på isf..

//han som är högst upp i jkpg.

(kul att se spenk igårkväll, han gav faktiskt lite gas, o de var länge sen man såg en sh ute på vägarna.. längtar till våren)

nya idder för nästa år: ett par på varsin zx10:a.. (ekonomiskt ohållbart osv, men drömma...) om inte så blir de hoppas ja ett par i snygga nya ställ på en snyg kawa..

för att dra gamla minnen, kommer ihåg 2st på samma hoj som körde om en R1:a, blå o snygg.. eller hur vandraren.. :) då var man nöjd.. :banana

Asså, Emelie vill ha en zx10a? Moneymoney... Hon ska väl skaffa sej utrustning och hojkort först?

Jag är också på, vill med åka o kolla hojar o shoppa! :banana

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Goffe skrev:
riktigt lugn i jkpg nu, tro mig, jag ser allt!! alla som fegar på 2 hjul osv.. nån som kanske vill ta en samåkartur (läs zeb, nsrmartin o mrzx7) upp till sthlm/lelles/annanstans o jag kan hänga med för att tracka er lite) för köp av hoj till zx7-pojken o moppemartin..?! jag är på isf..

//han som är högst upp i jkpg.

(kul att se spenk igårkväll, han gav faktiskt lite gas, o de var länge sen man såg en sh ute på vägarna.. längtar till våren)

nya idder för nästa år: ett par på varsin zx10:a.. (ekonomiskt ohållbart osv, men drömma...) om inte så blir de hoppas ja ett par i snygga nya ställ på en snyg kawa..

för att dra gamla minnen, kommer ihåg 2st på samma hoj som körde om en R1:a, blå o snygg.. eller hur vandraren.. :) då var man nöjd.. :banana

Nämen lever du?? trodde nästan att du hade ramlat ner däruppifrån :3freak

Det hade ju varit riktigt nice med en lite tur till lelles eller liknande och shoppa lite, jag är på men hellst välplanerat då jag måste planera mina helger nuförtiden när flickan bor 30mil söderut :(

ska åka och kika på ktm:en (zeb vet vilken) i början av nästa vecka, och blir det ett köp då så behövs det ju ett par extra fälgar(om ekonomin tillåter) med offroad/isdäck

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Emmi skrev:
Asså, Emelie vill ha en zx10a? Moneymoney... Hon ska väl skaffa sej utrustning och hojkort först?

Jag är också på, vill med åka o kolla hojar o shoppa! :banana

Klart Emelie vill ha en 10:a.. :) men, största problemet är ju som sagt pengar, o utr är väl prio nr:1 ang hennes hojintessen, körkort nr:2.. o sen får man se vad man har pengar till..

säg till om de blir hojshopping, ja är på oxå..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
Nämen lever du?? trodde nästan att du hade ramlat ner däruppifrån :3freak

Det hade ju varit riktigt nice med en lite tur till lelles eller liknande och shoppa lite, jag är på men hellst välplanerat då jag måste planera mina helger nuförtiden när flickan bor 30mil söderut :(

ska åka och kika på ktm:en (zeb vet vilken) i början av nästa vecka, och blir det ett köp då så behövs det ju ett par extra fälgar(om ekonomin tillåter) med offroad/isdäck

Fick du en vettig premie på 640? Jag hänger gärna med å kollar om det är ok?

Finns både isdäck och vanliga offroaddäck till 17" :fakta. Det är med andra ord inte ett måste att köpa endurofälgar just NU om man inte har råd!

//jaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
eus skrev:
Måste vara den ultimata nybörjarhojen för en liten tjej?

Självklart. Har hört att körskolorna i stan har köpt in flera stycken just för att dom är så snälla och beskedliga. Knappt nervösa och bjuder aldrig på överraskningar....

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Fick du en vettig premie på 640? Jag hänger gärna med å kollar om det är ok?

Finns både isdäck och vanliga offroaddäck till 17" :fakta. Det är med andra ord inte ett måste att köpa endurofälgar just NU om man inte har råd!

//jaG

Självklart är du välkommen att följa med är trevligt med ett par extra ögon vid ett eventuellt köp :tummenupp

Sant, extra fälgar är kanske inte prio nr1, men skulle man springa på ett par för en hundralapp eller så, så är inte jag svårövertalad :hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
Självklart är du välkommen att följa med är trevligt med ett par extra ögon vid ett eventuellt köp :tummenupp

Sant, extra fälgar är kanske inte prio nr1, men skulle man springa på ett par för en hundralapp eller så, så är inte jag svårövertalad :hihi

Excelfälgar med skivor kostar i runda slängar 14´ nya till min. KTM original kostar ca 8´ + skivor.

//jaG

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
33 ystra hästkrafter, mer än 660n på pappret :D, men den har betydligt mer vrid än 125an. CRMen kommer funka fint på is, framförallt vara smidig.
I den blötsnön som som bilden är tagen så var man glad att hojen funkade överhuvudtaget, och det gjorde den! (såklart, det är ju en sucka tänker ni nu)

//jaG

Precis, är ju det där med vridet, annars är väll kanske det inte så enorm skillnad på hästkrafter, vet iofs inte riktigt vad en CRM ligger på, men bara det inte är för mycket snö så, o andra sidan lär den va smidig.... Jaja. Kul lär man ha iaf!!!

Sucka?.... Jag tänkte mer att om en gammal sucka håller för det där är det ju rena barnleken för en Honda :fakta

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Goffe skrev:
....nån som kanske vill ta en samåkartur (läs zeb, nsrmartin o mrzx7) upp till sthlm/lelles/annanstans o jag kan hänga med för att tracka er lite) för köp av hoj till zx7-pojken o moppemartin..?! jag är på isf..

Låter som en bra idé :tummenupp
Farsan sa att han vill kolla på motorcykeln med isf innan han hjälper mig med den ekonomiska biten :rolleyes:
Men kollla på den skadar ju inte, så är det bara att övertala farsan att vi åker upp och hämtar den sen, hehe

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
Excelfälgar med skivor kostar i runda slängar 14´ nya till min. KTM original kostar ca 8´ + skivor.

//jaG

Om man ska handla nytt ja, men det finns nog en del begagnat om man letar lite. Ja nu är det snart helg och man ska sitta 4tim i bil till lund :huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:
Låter som en bra idé :tummenupp
Farsan sa att han vill kolla på motorcykeln med isf innan han hjälper mig med den ekonomiska biten :rolleyes:
Men kollla på den skadar ju inte, så är det bara att övertala farsan att vi åker upp och hämtar den sen, hehe

För fan, övertyga farsan att följa med upp en söndag istället för att ligga å peta sig i naveln.... så kan ni köpa den direkt om den är fin.

Tänk på att Stockholm tur å retur är 70 mil. runt 1000 spänn slängda i sjön om man måste åka en gång extra.

Ta med honom å köp nu!

//jaG

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
spenk skrev:
TWICE IKON!!!!!! Blir det någon joning imorrn eller!!!!!
Det finns en törstig spenk på öster i jkpg, kan eventuellt få lov av gumman att besöka er!!! Jag var ju riktigt städad sist :gnissla så jag lan få lov igen....

vi hörs//spenk

Jag slår en signal senare ikväll..ska ut med syskonen och kusinerna en repa...kan hända att det blir en o annan grogg som slinker ner... :fyllisar

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Zeb_Macahan skrev:
För fan, övertyga farsan att följa med upp en söndag istället för att ligga å peta sig i naveln.... så kan ni köpa den direkt om den är fin.

Tänk på att Stockholm tur å retur är 70 mil. runt 1000 spänn slängda i sjön om man måste åka en gång extra.

Ta med honom å köp nu!

//jaG

Sant och dessutom är det lättare att pruta om man kommer med tusenlapparna under näsan på dom :fakta

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mr-zx7 skrev:
Om man ska handla nytt ja, men det finns nog en del begagnat om man letar lite. Ja nu är det snart helg och man ska sitta 4tim i bil till lund :huvet

"en hel del begagnat"? Nejdu, det är inte helt vanligt med begagnade endurofälgar faktiskt. Letar med ljus och lykta efter ett par själv till bra pris, men har inte hittat någonting!

Sant och dessutom är det lättare att pruta om man kommer med tusenlapparna under näsan på dom

Så sant som det är sagt! kommer man med pengar i näven så brukar det gå att pruta. Emmis köp är ett bra exempel, dom ringde och sa att "tjejen har bara 50´ att lägga ut, är det någon idé att vi kommer och kollar. Vips var hojen 5000 billigare.

//jaG

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
Mjo kan gå, men dom är för dyra, dessutom lär det kosta några spenn att LV-regga.

CRMen här i stan va med för dyr, men den va ju just här i stan så....
Den som finns i stockholm för 12 tusen känns lagom.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:
Mjo kan gå, men dom är för dyra, dessutom lär det kosta några spenn att LV-regga.

CRMen här i stan va med för dyr, men den va ju just här i stan så....
Den som finns i stockholm för 12 tusen känns lagom.

Åk och köp då!

12000+2000 för resa blir vips 14´. är den då ett ras har man gjort en förlust på 2´. Är hojen i jkpg fin och man kan pruta ner den lite så kan den vara ett bra köp.

//jaG

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:

Ta med honom å köp nu!

//jaG
Men han gillar o peta sig i naveln :D
En gemensam resa med er är ju kul, det jag menar, dessutom göra lite nytta och kolla på hojen... Kolla lelles osv...

Nej-nej, med farsans silvriga "kontainer" kostar det bara typ 500 kr.... :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...