Nytt kort, nya hojar!

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
1999 Triumph Bonneville, 2004 Kawasaki ER-5
Hej!

Fick för mig att provköra lite båge i våras, på kul sådär. Jag hade noll erfarenhet, tidigare hade jag inte åkt bakpå, inte ens på moppe. (Räknas cykla?) Tog det lite lugnt i början och blev mest förvånad när körskolan sa att det var dags att boka uppkörning, men nu har jag alltså kort sedan 15 september.

Följande vardag åkte jag och hämtade min röda Triumph Legend -99, körde den i en vecka tills felen blev för irriterande. Lämnade in den på lagning och dammit, minst 2 veckor skulle det ta. Köpte således en till, en Kawasaki ER-5 från 2004 som numer kallas PimPim.

I övrigt är jag en glad, blond, träningsfreakad projektledare som älskar att baka!

Nu ska vi kika runt lite och se vad det här är för site!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Välkommen. Efterföljande :ligga? kommentarer är bara att ignorera. :D

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Hahaha, jag tar inte illa upp - det vore väl mycket värre om kommentarerna INTE kom?? :brynad

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Välkommen. :D
Brumma runt på hoj är kul som fan.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen som sagt var :krama. Kom nu ihåg att det är höst och här blir folk lätt frustrerade så års... ja va faan, vi ska alla den vägen vandra, säsongen utan hoj för de flesta knackar på dörren även om jag själv tänker hålla för öronen och köra ett tag till.

Och två hojar på några veckor... det är riktigt bra jobbat det :banana :banana

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Ingen är mindre chockad än jag själv över 2 hojar... Hade du sagt till mig för ett år sen att jag skulle ha hojkort vid den här tiden ett år senare hade jag nog garvat häcken av mig! :D

Jag ska frysa ett tag till jag med, när man inte har nån känsel kvar i fingrarna så gör det ju inte ont längre, eller hur? För jäkla kul som sagt!!

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Ville jag inte? Måste ha varit nåt fel just den dan då ;)
Kanske var det för att jag inte börjat köra ännu?? :D

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Jeesper, vad gillar du att baka?
Mina specialare är biskvier, prinsesstårta och ciabatta! Från scratch förstås... inget fubb med halvfabrikat!

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Grattis och välkommen.
Jag hade samma utgångsläge när jag skaffa hoj+kort.

Vad är/var det för fel på trajjan????

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, säsongen är långt ifrån slut än. :D När snön ligger kvar på vägen ställer jag in hojen... Men det kommer nog ändra sig om jag får tummen ur och köper en vinterhoj snart. :D

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Välkommen till vår entusiasm:tummenupp hälften av oss blir aldrig 25 och dem som klarar sig blir ruinerade... MEN SATANS VA KUL DE ÄR:crash

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Trajjan :)
Jo, den är trögstartad och startar bara om jag gasar som f*n, choka går inte. Sen lägger hon bensin. Och ibland lyser oljelampan några minuter trots att hon är fulltankad på olja. Så: flottörnål. förgasare, eventuellt även kablage. Grattis till köpet kände jag - och extrem tacksamhet över att jag köpte från handlare och inte privat!!!

Spoke, jag är kvinna över 30 med touringhoj, med andra ord är jag odödlig enligt statistiken!!

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Jeesper, vad gillar du att baka?
Mina specialare är biskvier, prinsesstårta och ciabatta! Från scratch förstås... inget fubb med halvfabrikat!

Kladdkaka sägs vara min specialitet, håller nog själv med, men du kan ju komma över på kaffe och kladdkaka och avgöra hur bra den här? :kär

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
Shit... kladdkaka är min favorit. Syrran hade gjort en med massa smält smör och smält choklad, plus fruktpuré i helgen, tror jag käkade upp halva med grädde. Var inte hungrig på ett dygn sen. Livsfarligt!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år