Nytt kort o ny på forumet.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Hallå.

Tänkte bara säga hej, har kollat runt här rätt länge. Men tyckte att det var dags att regga sig nu när man äntligen har fixat kortet. Körde upp igår, o det var ju en speciell upplevelse.

Någon däruppe måste gilla mig. Var ruggigt nervös inför uppkörningen då jag har haft lite bekymmer med garagevändningen innan, men den fixade jag otroligt nog på första försöket. Sen var det dags för serpentinbanan, har aldrig haft problem med den på lektionerna. I första försöket så lyckades jag få sladd när man skulle väja för hindret, (tappade koncentrationen pga krånglande växellåda) kör igen sa inspektörn. Då lyckades jag att välta en kon pga av nervositet. :huvet

Fick ändå fortsätta med 70 och 90 bromsningen vilket gick galant. Men då tyckte inspektörn att jag skulle öva mer på serpentinbanan så skulle han se till att jag fick en ny inbjudan till uppkörning. Men då inträffar det rent otroliga, det gick att resonera med mannen! Sa som det var, att jag hade stressat upp mig pga att jag inte skulle hinna köra upp en gång till i år, att lådan hade krånglat osv, och att jag aldrig hade klantat mig innan på lektionerna. Ok, vi kör stadskörningen också så får vi se sen. Men du ska veta att du ligger på minus sa han
Dock så dominerade jag i stadskörningen, hade ett ruggigt flyt hela tiden. så jag fick mitt efterlängtade kort.

Så ser ni en gul Trajja Sprint RS med en lite halvfeg pilot i Linköping så är det nog jag. (Det var inte jag som klotade på Ågatan förresten :D )

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Thermal skrev:
Hallå.

Tänkte bara säga hej, har kollat runt här rätt länge. Men tyckte att det var dags att regga sig nu när man äntligen har fixat kortet. Körde upp igår, o det var ju en speciell upplevelse.

Någon däruppe måste gilla mig. Var ruggigt nervös inför uppkörningen då jag har haft lite bekymmer med garagevändningen innan, men den fixade jag otroligt nog på första försöket. Sen var det dags för serpentinbanan, har aldrig haft problem med den på lektionerna. I första försöket så lyckades jag få sladd när man skulle väja för hindret, (tappade koncentrationen pga krånglande växellåda) kör igen sa inspektörn. Då lyckades jag att välta en kon pga av nervositet. :huvet

Fick ändå fortsätta med 70 och 90 bromsningen vilket gick galant. Men då tyckte inspektörn att jag skulle öva mer på serpentinbanan så skulle han se till att jag fick en ny inbjudan till uppkörning. Men då inträffar det rent otroliga, det gick att resonera med mannen! Sa som det var, att jag hade stressat upp mig pga att jag inte skulle hinna köra upp en gång till i år, att lådan hade krånglat osv, och att jag aldrig hade klantat mig innan på lektionerna. Ok, vi kör stadskörningen också så får vi se sen. Men du ska veta att du ligger på minus sa han
Dock så dominerade jag i stadskörningen, hade ett ruggigt flyt hela tiden. så jag fick mitt efterlängtade kort.

Så ser ni en gul Trajja Sprint RS med en lite halvfeg pilot i Linköping så är det nog jag. (Det var inte jag som klotade på Ågatan förresten :D )

Grattis!
Hörde att du var aningen nervös innan... :tungan

Men men. Passa på att köra nu innan du ska iväg igen!!!

Snygg hoj förresten! :yoparty

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Syss: Så syrran har skvallrat :) Jo visst var jag nervös, ungefär 3 veckor innan.

2Late: Ska försöka hålla mig på vägen, kör rätt "fegt" nu i början. Har inte nån nämnvärd lust att hamna i statistiken. Saktar ner ordentligt i kurvorna osv, det känns som att jag inte riktigt har kontroll. Men det släpper väl förhoppningsvis.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...