Nytt skinnställ - hur ska det sitta?

needforspeed

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
Kawasaki ER-5
Tjabba,

Har precis inhandlat ett nytt skinnställ som JAG tycker sitter bra, men som enligt vissa ser ut att "hänga i baken".

Frågan är: ska ett skinnställ hänga lite i baken för att det ska bli bekvämt när man åker, eller ska det sitta tajt som attan överallt?

Själv tycker jag att det är bekvämt och sitter bra, men man vill ju inte bli utskrattad när man går in på donkan och tar en burgare eller liknande...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
du ska ha det när du åker hoj och inte när du går på stan.

det sitter nog bra om du tycker det kännns så

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Några grussprättare!
Ett nytt skinställ ska sitta TAJT det kommer att töja sig rätt mycket, hängigt i baken ska det vara. Prova att sätta dig i körställning så ska du de att det sitter bra i rompen med. :arsele

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
(Själv tycker jag att det är bekvämt och sitter bra.) Tycker den meningen säger allt.Vad andra tycker e väl ganska ointressant??

Gital

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
Kawasaki, zx-6r -98
(Själv tycker jag att det är bekvämt och sitter bra.) Tycker den meningen säger allt.Vad andra tycker e väl ganska ointressant??

nja :D

När jag köpte mitt, satt det tajt, satans tajt. Alltså "30 minuter för att ta på sig byxorna" tajt. Nu knappt ett år senare har jag den värsta hängröven nånsin i byxorna, stora som ett hus. Det är skinn, som är ett "levande" material, som töjer sig nåt oerhört... Ju tajtare du kan leva med i början (2-3 veckor) desto bättre sitter det framöver. Det är inte bara hur det ser ut efter ett tag, skydden som faktiskt ska skydda dig, bör ju sitta på rätt plats också (främst jacka där kanske, men även knäpuckarna/skydden)...

Tror de flesta handlare skulle säga samma sak till dig, eller så är jag bara byggd fel :tuttar

needforspeed

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
Kawasaki ER-5
Tack allihopa, det är mest det där "hängiga i baken" jag funderar över, i övrigt tycker jag att det sitter bra.

Det blir nog bra då :) svårt när det är det första skinnstället man köper och ingen annan man känner har koll på sånt.

Kanske får äta upp mig lite helt enkelt? ;)

hyped

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Hoj
BMW S1000R 2016
Bump på en väldigt gammal tråd. Men ni som är på jakt etter erat första ställ kan väl läsa.

Kolla inte på prislappen när ni köper ett ställ. Prova en massa olika och se vilken som passar eran kroppstyp bäst. Själv provade jag en uppsjö av märken och modeller. Alla satt väldigt olika på min kropp.

Till sist hitta jag ett där jag kände att allting verkligen satt där det skulle. Sen så tog jag en storlek mindre än vad som var bekvämt. För det ska ju skydda mej och inte kännas som en jävla huvtröjja.

Efter 50mil på hojjen började den kännas okej och efter ytterligare körande så sitter den nu perfekt.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum