nytt skinnställ - jag kan andas, ska jag köpa det?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
ja hallå jag undrade lite specifikt hur obehagligt man ska ha i ett nytt skinnställ. Har beställt hem ett och väger nu på yey/ney för jag vet inte hur snortajt det ska vara. det är hyfsat tajt, på sina ställen snortajt och lösare på andra ställen. får ensam på det ganska enkelt och andas och rör mig OK. jag är 171 cm och 75 kg och stället är ett dainese RR-27 dam tvådelat strl 50. Av och på utan hjälp ca 2 minuter. Sitter passligt redan från början och det är ju inte bra. har tagit några bilder med underställ, tunn tröja och ryggplatta, ge mej gärna era synpunkter.

Bifogat

• DSC00318lille.JPG
    DSC00318lille.JPG
    71.6 KB · Visningar: 370
  • DSC00319lille.JPG
    DSC00319lille.JPG
    66.2 KB · Visningar: 611
  • DSC00320.JPG
    DSC00320.JPG
    74.3 KB · Visningar: 460

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du får nog ta lite bilder utan stället också så vi får jämföra... :hihi

Skämt åsido.

Jag tycker det ser för stort ut. Sådär spontant. För långt i alla fall. När jag köper nytt ställ ska det sitta så tajt att man inte kan stå rakt. Sen tycker jag det ser för löst ut runt armar och lår men det kan ju vara designen. Jag tycker du ska prova en storlek mindre och funkar inte det så får du köra på den du har. Är det för gatkörning måste man ju även se en viss del till funktionen, det kanske är så att man ska sitta och fika eller gå en runda på stan i det och då måste det ju fungera även så. Det är helt en avvägning som du får göra själv.

Kneedrag

Guest
Känns det bekvämt att ha på och du verkligen vill ha det KÖP tycker jag. Det töjer sig om man använder det mycket.

Min kille köpte ett Spyke han fick inte på sig ryggskyddet och behövde hjälp att få på sig stället de första gångerna. Men nu sitter det perfekt med ryggskydd och ingen hjälp behöver han.:tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Fin rumpa!

Oj. Nä, tvådelade ställ har väl en förmåga att sitta lite mer ledigt än ett helt rejsställ. Det är min erfarenhet iallafall. Jag tror det blir bra!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur känns stället när du sitter på en hoj då?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Skulle nog säga tightare överdel.... ska vara så man knappt kan röra sig i början:D

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
gick ner till lokala MC-handlaren för att helt skamlöst tanka honom på information. Han sa att jag skulle "svettas in den" eller, om jag var otålig, duscha i den och låta torka in på kroppen. Lät inte helt vettigt men... ?

Jag har provat olika märken och jag kommer inte i nåt mindre än dam 50 (och Beriks damställ inte ens det) eller herr 52, så jag tror inte jag kan gå ner i storlek. Ärmarna är aldrig tighta. Dock av alla som jag prövat kom detta på med minst svett och klaustrofobiångest vilket gör mig misstänksam, är det helt förkastligt att jag slapp skohormet, andnöden och polaren? Vill bara inte att det ska tänjas och bli pösigt efter en ½ säsong.

På bågen kommer det mycket mer till sin rätt, känns stabilt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ett ställ skall inte sitta bekvämt i början, det kommer sitta tight o hårt. Sen töjer det sig o blir helt underbart :)

Sitter det skönt i början kanske det blir för stort efter en kort stund.
Jag har ett Dainses Brave till salu annars. Inte lika fräscht som det där dock. Storlek 46, funkade på mig när jag vägde 70 (är 1,70 lång)
Lycka till!

lazarus

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Laverda 750s-01
Mmh, sitter en aning löst tycker jag å!!
Men som nån sa, det är ju tvådelat så..
Skulle det sitta löst efter halva säsongen får du yttterligare en anledning att dra på donken både en eller två ggr...supersize me ba!

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
så här ser det ut när man sitter upp. Dilemma med andra ord för jag kommer inte i strl mindre. Några tips för brudar med höfter, men inga andra större utbuktningar?

Bifogat

• DSC00322.JPG
    DSC00322.JPG
    89.1 KB · Visningar: 357

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
näj, jag tar och beställer hem den mindre storleken för dessa RR-27orna är fantamej de lösaste dam50 jag stött på. det kanske går och om inte så kanske det går efter mycke jävlaranamma och sallad.

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
ISR och en 996R
Tjöp ett skräddarsytt skinnställ så får du ett som passar

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
nu ryckte jag ju lös lappen för jag tänkte jag skulle köpa det ändå och hälla i mej gainer eller nåt. Men det spelar väl ingen roll jag har ju bara provat det här hemma. Gått runt. Suttit upp på bågen o känt efter. med. ryggskydd. utan ryggskydd. hur de funkar i bootsen. suttit på huk en hel del. Blev nämligen asnervös nu och inspekterat varje mm av stället, men kan verkligen inte hitta några lämningar av mej.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
näj, jag tar och beställer hem den mindre storleken för dessa RR-27orna är fantamej de lösaste dam50 jag stött på. det kanske går och om inte så kanske det går efter mycke jävlaranamma och sallad.

Jag lovar att du kommer i det, mitt nya skinnställ tog ca 10 minuter att klämma ner mig i första gången, jag trodde aldrig det skulle gå, nu sitter det kalas. Mitt förra satt tajt men rätt skönt första gången, det tog tre månader sen var det för stort. Det är inte ekonomiskt... ;)

Ta det lugnt och metodiskt, dra upp benen först, sen drar du upp över höfterna så mycket det går, sen drar du lite i benen, sen lite över höfterna och så vidare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blev nämligen asnervös nu och inspekterat varje mm av stället, men kan verkligen inte hitta några lämningar av mej.

Ähh, du är ju chey, även om du hade pruttat i det skulle det bara lukta blomma...

Jag är verkligen ingen expert på skinställ, men jag tyckte det såg ut att sitta löst, så du gör nog rätt i att byta om du kan.
Det vore ju synd om du skulle behöva åka omkring med jeans och fleecetröja under stället till sommaren.

Däremot var ju bilden med dig på hojen utmärkt som ny avatar, för ärligt talat, du passar inte i uniformsmössa :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är ryggskyddet på, på bilderna?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...