Obekvamaste hojupplevelsen??

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Startar nya tradar hela tiden men det dyker upp nya dumfunderingar hela tiden bakom pannbenet. Har sakerligen inte suttit pa en nanopromille av alla sporthojar men en solklar kandidat maste jag saga va blaroks spruttibangbang rgv250. Ingen skugga over en skitkul hoj i ovrigt men sadeln e i mitt tycke lika bekvam som en small pa kaften... Korstallningen va heller inget man upplevde med valbehag. Visst nu e jag 190 o o 86 kilo halvfet sa kanske, bara kanske att hojen inte var designad uteslutande for personer i min storlek, o visst en sporthoj e ju sallan ett komfortinstrument... Vilka skrackexempel har ni pa hojar som gav er en angenam stund bakom styret men som tvingades bli lamnade p.g.a platt rov, ostbagerygg etc??

Eder Jonas
Hittade forresten reservsadlar till er me rgv250 om det behover inhandlas :tummenupp

Bifogat

• sadel.jpg
    sadel.jpg
    11.2 KB · Visningar: 344

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Du har aldrig kørt Husaberg va?

Husaberg ær hårdast av alla cyklar :fakta
Dom har bara spænnt sadelklædseln øver sadeln, missade att ta med skumgummi, væger væl før mycket antar jag :D

Annars så målar man ju dit sadeln på trialhojarna, muahaha :tummenupp

(litet tips som jag andvænde mig av nær jag hade engelsk keyboard....andvænd "oe" før Ø och "ae" før Æ.....Å kan man gøra "aa" av oxå, men det struntade jag i, ser bættre ut med bara a ;)
Det aer lite laettare att laesa da foerstar du ;) ;) ;) )

Davve

Guest
Gixxer-97

Hade en GSX-R 750 97:a förut.
En underbar maskin att köra.
Men definitivt ingen cykel att åka längre (typ mer än 20 mil) i ett sträck med pga en mycket ihoptryckt körställning.
Åkte upp till en kompis i Enköping (27 mil) och fick stanna ett antal gånger under vägen pga kraftiga kramp- och smärtkänningar i ryggen. På ett ställe fick jag stanna och stretcha i 15 minuter för att överhuvudtaget kunna åka vidare.....

Som sagt. En kalasfin motorcykel att köra men ingen "touringmaskin".

Fast det får man nästan räkna med när man köper den typen av hoj.

Måste ändå säga att det är enormt stor skillnad i körställning på Gixxern och min nuvarande hoj.

PS. Är 183cm och väger 77kg.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
En idiot-tur till Skellefteå och tillbaka förra sommaren, på en Husqvarna -82'a! Kändes som man hade fått ett par såna här efter typ 30 sekunder... :whip

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...