OBS! Hemligaste tråden nånsin!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Redan på förhand vill jag tacka läsare och sedermera skribenter för alla bra svar som kommer att tillhandahållas just här.

Kan vi ta och avhandla alla hemligeheterna här. Vet du nåt som du tror att dina hojbröder vill veta. Nåt man kan skryta om på jobbet på måndag så man slipper sitta och ljuga hela tiden, kom igen bara!

Första frågan lyder som följer.

1. Vad i helvete håller Frimurarna på med?
Vad är officiellt och såklart, vad är sådär spoooky och hemligt?
Har för mig att de nån som läkte ut hela sanningen om det genom en bok, eller var de kanske här på nätet? :va

2. Vad pysslar Jehovas Vittnen med
?
vad kostar det att var medlem, "Jobbar" man bara med att värva folk?

Själv tänkte jag nu ägna mig åt andra viktiga saker, typ runka och äta glass :tungan
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Vad fan...
Frimurare? De murar väl på fri hand, finns nog inte mycket att dölja där där.

J(!)ehovas vittnen är idioter. :mattias
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
tack för stavfelsupplysningen! (såg fördjävligt ut) på det sättet vill jag har det i MIN tråd.

Är dom inte hemliga?
min farfvar vägrar ju att berätta om deras ritualer mm.

nu ska ja äta bacon (uttalas bason enl. en fd. arbetskamrat), prinskorv samt rostat bröd med ägg.

tjena
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mark skrev:
tack för stavfelsupplysningen! (såg fördjävligt ut) på det sättet vill jag har det i MIN tråd.

Är dom inte hemliga?
min farfvar vägrar ju att berätta om deras ritualer mm.

nu ska ja äta bacon (uttalas bason enl. en fd. arbetskamrat), prinskorv samt rostat bröd med ägg.

tjena


Ska jag påpeka resterande stavfel också?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Gustav1 skrev:
Ska jag påpeka resterande stavfel också?

ja tack. jag är bakis och ska äta. du får såklart även redigera hela texten och pma den till mig så att jag kan klippa och klistra.

sen kan du återgå till korgen :)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mark skrev:
ja tack. jag är bakis och ska äta. du får såklart även redigera hela texten och pma den till mig så att jag kan klippa och klistra.

sen kan du återgå till korgen :)

Äh,, fatta juvaru mena ... :fyllisar
 

Dufva

Guest
Har för mig att Jehovas vittnen tror att bara ett visst antal troende kommer till paradiset (tror det handlade om ca. 400 000 vittnen). Därav min fråga. Varför går de o knackar dörr och försöker jag rektyrera mer folk. Hade jag varit jehovas hade jag hållt det för mig själv och därmed haft större chans att hamna i paradiset i efterlivet. :va
 

Gabor

Guest
å miljöpartiklarna då....finns det ett mer människofientligt parti än dessa.
Dom har knappt 5% i riksdagen men tror att de får ställa å styra som dom vill.
Vad tror dom egentligen..
Eller har dom någon hemlig uppgörelse med de "röda", lika fientligt inställda till vårat land och innevånare de med...
i en demokrati kan inte små partier bestämma över vad folket vill, om de inte har en hemlig makt faktor att skramla med...vad kan det vara,,, :va
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mark skrev:

2. Vad pysslar Jehovas Vittnen med
?
vad kostar det att var medlem, "Jobbar" man bara med att värva folk?
De har vanliga jobb, men knackar dörr på fritiden obetalt och besöker ett par, tre mer eller mindre obligatoriska möten per vecka i deras samlingslokal (rikets sal). All tid som läggs ner på "dörrknackning" rapporteras in centralt från varje person, så de har rätt bra koll på statistiken och vilka medlemmar som "sköter sig". Är någon ute och knackar för lite eller visar allmänt ointresse för aktiviteterna kan det hända att de får olika s.k. "previlegium" indragna, tex att bära micken på mötena eller ha hand om ljudtekniken, besöksdistriktskartorna osv. Det kostar inget att va medlem, utan varje församling drivs runt av anonyma bidrag. De brukar dock mässa lite extra mkt om frikostighet på mötena i fall det kommer in för dåligt med kosing i bidragsbössan :hihi
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dufva skrev:
Har för mig att Jehovas vittnen tror att bara ett visst antal troende kommer till paradiset (tror det handlade om ca. 400 000 vittnen). Därav min fråga. Varför går de o knackar dörr och försöker jag rektyrera mer folk. Hade jag varit jehovas hade jag hållt det för mig själv och därmed haft större chans att hamna i paradiset i efterlivet. :va
Nope... finns ingen sån begränsning enligt dom. Däremot tror de på 144k som ska till himlen och bilda en slags regering som ska styra över jorden.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Råkar ha lite släktingar som är med, så det är därför jag har koll. Inget som lockar mig dock.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
mb skrev:
De har vanliga jobb, men knackar dörr på fritiden obetalt och besöker ett par, tre mer eller mindre obligatoriska möten per vecka i deras samlingslokal (rikets sal). All tid som läggs ner på "dörrknackning" rapporteras in centralt från varje person, så de har rätt bra koll på statistiken och vilka medlemmar som "sköter sig". Är någon ute och knackar för lite eller visar allmänt ointresse för aktiviteterna kan det hända att de får olika s.k. "previlegium" indragna, tex att bära micken på mötena eller ha hand om ljudtekniken, besöksdistriktskartorna osv. Det kostar inget att va medlem, utan varje församling drivs runt av anonyma bidrag. De brukar dock mässa lite extra mkt om frikostighet på mötena i fall det kommer in för dåligt med kosing i bidragsbössan :hihi

ger dom då 10 % av sina beskattade stålar du tro?
Undra om det går att betala av det i natura till översteprästen :va

får man gå på deras möten? skulle va kul o se vad som händer...
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
mb skrev:
obligatoriska möten per vecka i deras samlingslokal (rikets sal).



Rikets sal? Känns som om man har hört det förut. Fanns det inte en sådan under WW2 i tyskland :va :hihi
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mark skrev:
ger dom då 10 % av sina beskattade stålar du tro?
Undra om det går att betala av det i natura till översteprästen :va

får man gå på deras möten? skulle va kul o se vad som händer...
Hehe, nä som sagt, bidragen sker anonymt och frivilligt efter egen förmåga så i princip ska det inte gå att veta vilka som inte betalar. Tiondet kan finnas som lokalt fenomen inom pingströrelsen vill jag minnas.

Vem som helst kan gå dit ja. Jag har väldigt svårt för stämningen där inne. Bitvis kan det upplevas som ganska sekteristiskt, även om det inte går att jämföra med livets ord tex, där demoner drivs ut till höger och vänster.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
stony skrev:
Rikets sal? Känns som om man har hört det förut. Fanns det inte en sådan under WW2 i tyskland :va :hihi
Hmm... jo du har rätt i att JV precis som judar stod hitlers lista över folk som skulle förintas. Många kring tyskland tex har mor- och farföräldrar som suttit i koncentrationsläger.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top