Och vad händer sen?

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har märkt att jag inte är ensam på banan iår av "nybörjare"

Jag har fixat licens plats och start Nr.

Hojen har fått rejskåpor (som ligger i en hög)
Men sen då??

Vad finns det mer att tänka på? :va

Jag har sett en massa trådar redan nu om träning o sånt.. men måste sånt bokas nu eller det e inte förren dagen D...

Och däckfrågan..
Att köpa däckvärmare :död
Min tanke är att köra på däcken tills de är Slut... o helst lite till men om när degen kommer då man ställer upp o tävlar kör på nya.
e de dumt eller bra att börja med

Tror jag sticker in i CHATTEN kl 22.15 och alla som vill prata om RR får följa med :tummenupp

Det finns så otroligt mycket att tänka på :huvet
En sak är säker... jag kommer göra en sammanställning av vad som behövs för "nybörjare" sen när året är kört..

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Pengar är A-O, har du bara det klarar du dig trots dålig planering.. Du har rabatterad licensavgift, ca. 1000kr första året.. En extra försäkring (ca. 2000kr) är fel om man skulle få men för livet. Tänk på att tävlingsavgiften(1200-1500kr)ska vara betald två veckor till en månad innan tävlingen för att inte riskera att bli utan plats.

Att hojen är ok. vad gäller kåpor, najjningar, uppsamlingskärl är nästa punkt. Dessutom är det bra att ha en låda med crashdelar. Extra olja/filter, bromsbelägg och andra servicedelar är trevligt så man slipper bli ståendes utan det.

Kvällsträningar behöver du inte betala i förväg, men planerar du att åka lite Bike Events körningar så är det idé att betala i god tid.

Däckvärmare, är inget måste. Men det sparar på däcken och ger mer kvalitéts-tid på banan. Att köra däcken tills de är tokslut är inte att rekomendera, det kostar att vurpa... Pengar till däck är ett måste, det går inte att köra på bara värmarna... :tungan

Vettigt transportalternativ! (vilken tur att jag har en bra buss till salu) Ett tält kanske, däckkrängare, liten kompressor (Biltemas 399kr's duger för att pumpa däck om man vill snåla)

Här diskuteras vad man bör ha med sig när man rullar iväg för att köra!
http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1127&highlight=list

Last edited:

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Om man är under 21 år och löser ut licensen för första gången får man den för halva priset eller något... För att främja ungdomssatsningen...

/Joakim

ecce skrev:
Vadå rabbat på lisencen jag fick fan ingen rabatt :mad:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Efter en massa snack o snälla påhopp i chatten igår så har jag kommit fram till att jag måste skaffa en brandsläckare(billigt o bra hittar man var?)

Sen så måste jag nog ha en tiltoverswitch till cbren.. hittar man var?
och sen så e jag nog klar för rejsing.. tror jag.. hmm ..

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...