Officiell inbjudan till RoadRunners: SOLEWIRE's releasegig!

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Med anledning av att mitt bands skiva släppts i USA (finns även att köpa genom oss om man är intresserad) smäller vi till med en riktigt stor release-spelning på fredag, 24:e februari. 19.30 öppnar det, 20.00 spelar förbandet In Solitude (unga hårdrockare) och kring 21.00 kliver vi på scenen!. :rock :rock :rock

Jag skulle bli jätteglad om så många av er som möjligt ville komma! Det går på den ringa summan 20 kronor och ett litet aber är att tillställningen är drogfri, eftersom den äger rum på Grand (för att alla åldrar ska få komma in), som DOCK ger möjlighet till en RIKTIGT bra scen, som vi kommer att ha inrett helt enligt egna önskemål... Den drogfria regeln hindrar ju dock inte att vi festar EFTERÅT. :hihi :fyllisar

För er som inte hört oss, klicka gärna på länken nedan och använd spelaren uppe till höger, bara att trycka på play, välja låt och headbanga. :tummenupp

Som sagt, ni är grymt välkomna allihop!! Hojåkare är klockrena rockers och dessutom riktigt trevliga, vet jag. :Bugar

//Johannes (Metropolis)

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Att jag kommer vet du ju redan! :yoparty :rock Och om det är fler som vill joina mig så hör av er! Tänker nog :fyllisar efteråt också! Det KAN förekomma blåsning i dörren så inte värt att chansa innan.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag skall försöka komma! Ärligt...

20:- är inga problem ( :rolleyes: ), det är väl just drogfriheten som ställer till det lite. :D

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
JoS skrev:
Jag skall försöka komma! Ärligt...

20:- är inga problem ( :rolleyes: ), det är väl just drogfriheten som ställer till det lite. :D

Vi ska ju för faan öla efteråt, har jag sagt att jag sa, säger jag att jag har sagt, säger jag! :fyllisar :arsele

JÄTTEkul om du kommer, wirklich!!! Kontakta herr Kongo så ses vi garanterat efteråt.... Skål!!!!

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Metropolis skrev:
Med anledning av att mitt bands skiva släppts i USA (finns även att köpa genom oss om man är intresserad) smäller vi till med en riktigt stor release-spelning på fredag, 24:e februari. 19.30 öppnar det, 20.00 spelar förbandet In Solitude (unga hårdrockare) och kring 21.00 kliver vi på scenen!. :rock :rock :rock

Jag skulle bli jätteglad om så många av er som möjligt ville komma! Det går på den ringa summan 20 kronor och ett litet aber är att tillställningen är drogfri, eftersom den äger rum på Grand (för att alla åldrar ska få komma in), som DOCK ger möjlighet till en RIKTIGT bra scen, som vi kommer att ha inrett helt enligt egna önskemål... Den drogfria regeln hindrar ju dock inte att vi festar EFTERÅT. :hihi :fyllisar

För er som inte hört oss, klicka gärna på länken nedan och använd spelaren uppe till höger, bara att trycka på play, välja låt och headbanga. :tummenupp

Som sagt, ni är grymt välkomna allihop!! Hojåkare är klockrena rockers och dessutom riktigt trevliga, vet jag. :Bugar

//Johannes (Metropolis)

O ni e från uppsala.... har aldrig hört talas om er förr... :7peta :fatta! Men efter o ha lyssnat på er så.... GRRRYYYYYMMISCH.... :Bugar Fan, det bättre jag hört på länge... hoppas det går bra "ower there"
Kan ju tyvärr ej komma på lördag... jobbar.... men men... :gnissla

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Fan vad coolt! :Bugar :yoparty :Bugar :yoparty

Dels så fick dom 4 "kajor" i UNT nyligen, så sitter man och bläddrar i lokalblaskan "Uppsalatidningen" som damp ner i brevlådan idag, och vad ser man på sidan 25 om inte just Solewire i ett halvsidesrepotage, med ord som "Det finns faktiskt inte en dålig låt på skivan" som artikelförfattaren uttryckt sig!
Fan Johannes, låg du med honom eller :va

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Magoo skrev:
O ni e från uppsala.... har aldrig hört talas om er förr... :7peta :fatta! Men efter o ha lyssnat på er så.... GRRRYYYYYMMISCH.... :Bugar Fan, det bättre jag hört på länge... hoppas det går bra "ower there"
Kan ju tyvärr ej komma på lördag... jobbar.... men men... :gnissla

Tja!
Mmm...vi e från Uppsala. Tackarrrrrr så hemskt mycket för komplimangerna, det ger inte precis mindre fuel inför fredagen. :tummenupp Ska bli grymt kul, som sagt. Var det på lördag du jobbar, förresten? För vi spelar ju på fredag...om det gör nån skillnad! :D

Nursey skrev:
Jag VILL vara där :gråta
Super grattis till US releasen, kommer att göra succeé där..övertygad om det :)
Ha det bäst :tummenupp

Hey..tack så mycket. Får såklart hoppas att det går riktigt bra, det händer massa saker på en gång lite överallt just nu, och så får man väl se vad som blir resultatet av allt det. Men kul är det! :banana Haha.

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Kongo skrev:
Fan vad coolt! :Bugar :yoparty :Bugar :yoparty

Dels så fick dom 4 "kajor" i UNT nyligen, så sitter man och bläddrar i lokalblaskan "Uppsalatidningen" som damp ner i brevlådan idag, och vad ser man på sidan 25 om inte just Solewire i ett halvsidesrepotage, med ord som "Det finns faktiskt inte en dålig låt på skivan" som artikelförfattaren uttryckt sig!
Fan Johannes, låg du med honom eller :va

Låg och låg, det beror väl på hur man ser det. Men det blev ju bra! :rolleyes:

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Kongo skrev:
Speciellt bilden med satanistsymbolerna i bakgrunden,:rolleyes: :rofl :
Så du var nog "inge vidare" på att ligga, åtminstånde inte med fotografen!

Jag hann aldrig få tag i honom. Hade jag lyckats med det hade resultatet varit en sjukt snygg bild i stället för dagisbilden de använde. :D

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Köpa o inte ladda hem?
Drogfritt o inget öl?

Nä det funkar ju ej!:fakta
Men skulle vara roligt o höra er spela så man får kanske offra lite soppa pengar :)

Voice

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
*host* Nej?
Lindén skrev:
Köpa o inte ladda hem?
Drogfritt o inget öl?

Nä det funkar ju ej!:fakta
Men skulle vara roligt o höra er spela så man får kanske offra lite soppa pengar :)

Allt är ju frivilligt. :arsele
:hihi
Självklart skulle vi velat att det antingen såldes öl där, eller att det inte fanns nån risk för att behöva blåsa i dörren, men Grand är utan tvekan bästa scenen om man vill göra nåt spektakulärt och samtidigt få in mycket folk, så vi får parta på efteråt! :fyllisar

Jättekul om du kommer! :tummenupp

Nursey skrev:
Kollar på nät unt..finns det med där..hittar inget

Here you go:

"DET HÄR ÄR JU grymt bra!
Solewire från Uppsala albumdebuterar med en tyngd och mognad som gör att bandet genast sticker ut från mängden.
Det är en smått förbluffande debut, med ett personligt koncept som närmast kan beskrivas som tung melodisk rock med drag av avantgarde. Här finns en mängd säregna melodislingor, men också ett biffigt groove soom går direkt in i mellangärdet.
Trummisen Stefan Bergman har stor del i det sistnämnda, med ett okonventionellt och dynamiskt spel. Men det svänger om hela bandet, och basisten Mårten Lindsjö gör likaså ett styvt jobb med sina frilagda basslingor.
Gitarristerna Anton Lindsjö och Axel Engström står för mycket av det suggestiva melodivävandet i arrangemangen, drömmande skirt och kaxigt på samma gång, och ovanpå detta läggs Johannes Thernströms intensiva, distinkta röst som gärna rör sig högt upp i registret.
Gruppens låtar är fyllda av överraskande kontraster, pendlande i sjok mellan suggestiva, fintrådiga nyanser och vresig attack."

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
I´ll Be there !

Jäkligt nice recension mannen! :D härligt

/Z

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Metropolis skrev:
...men Grand är utan tvekan bästa scenen om man vill göra nåt spektakulärt och samtidigt få in mycket folk...
Det bästa är ju att det inte finns mygg där...
Attans vad jag blev myggbiten vid spelningen i stadsparken i somras! :mad:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kan kanske vara en idé, får se vart man hamnar på fredag. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...