Lite knäpp måste man nog vara. Nu drar jag igång ett sidoprojekt.
Abstinensen att inte kunna skruva, planera och shoppa delar blev för
stor.
Hade länge velat fram och tillbaka med att köpa en offroad hoj.
Nu skulle jag äntligen komma till skott så jag kunde köra lite grus
i sommar. Budget 10-15 tusen, kanske upp till 20.
Bland utbudet så fick jag syn på en annons gällande en XTZ660 där
säljaren kunde tänka sig en gammal moped i inbyte. Eftersom jag inte
riktigt kunde bestämma mig för vilken offroad jag skulle välja så
tänkte jag att jag gör ett försök med denna då jag har ett vrak i ladan.
Sedan flera år tillbaka har jag försökt sälja en gammal flakmoped
som egentligen gick under kategorin "vrak". Motorn delvis i delar.
Ram lite rostig och svetsad så den fått högre sidor på flaket.
Trät ruttnat, ingen framlampa, punka på alla hjul, ej original sadel,
bakskärm och baklampa ja därav att ingen ville köpa den. Men den här
ville. Det var så jag blev ägare till en XTZ660 Tenere av 92 års modell.
Teneren var i mycket fint skick trots sin ålder och inte mycket att
göra på den. Var i och för sig det jag ursprungligen ville men min
hjärna satte givetvis igång direkt med möjliga modifieringar som kunde
göras. Bl.a. ville jag lätta vikten på hojen genom lättare ram och sving.
Springer just då på en kille som har grejer till en gammal XT liggande
och som vill bli av med detta snabbt. Jag agerar utan att tänka.
Började sedan processen med att undersöka vad som kunde genomföras av
min ideér och här nånstans har jag alltså fastnat riktigt rejält i vad
som kan komma att bli ytterligare ett stort byggprojekt.
Inte riktigt optimalt att ha flera projekt igång men vafan, det
är ju kul och det är ju det vi skall ha med våra projekt.
Men med all info jag läser om hojarna, byggen och andras erfarenheter
så börjar jag så smått ändra mig och det hela tar en helt annan vändning
väldigt fort. Jag vill ha en helt annan hoj att jobba med. Så jag hittar
ett lämpligt projekt i långbortistan och åker och köper den.
Abstinensen att inte kunna skruva, planera och shoppa delar blev för
stor.
Hade länge velat fram och tillbaka med att köpa en offroad hoj.
Nu skulle jag äntligen komma till skott så jag kunde köra lite grus
i sommar. Budget 10-15 tusen, kanske upp till 20.
Bland utbudet så fick jag syn på en annons gällande en XTZ660 där
säljaren kunde tänka sig en gammal moped i inbyte. Eftersom jag inte
riktigt kunde bestämma mig för vilken offroad jag skulle välja så
tänkte jag att jag gör ett försök med denna då jag har ett vrak i ladan.
Sedan flera år tillbaka har jag försökt sälja en gammal flakmoped
som egentligen gick under kategorin "vrak". Motorn delvis i delar.
Ram lite rostig och svetsad så den fått högre sidor på flaket.
Trät ruttnat, ingen framlampa, punka på alla hjul, ej original sadel,
bakskärm och baklampa ja därav att ingen ville köpa den. Men den här
ville. Det var så jag blev ägare till en XTZ660 Tenere av 92 års modell.
Teneren var i mycket fint skick trots sin ålder och inte mycket att
göra på den. Var i och för sig det jag ursprungligen ville men min
hjärna satte givetvis igång direkt med möjliga modifieringar som kunde
göras. Bl.a. ville jag lätta vikten på hojen genom lättare ram och sving.
Springer just då på en kille som har grejer till en gammal XT liggande
och som vill bli av med detta snabbt. Jag agerar utan att tänka.
Började sedan processen med att undersöka vad som kunde genomföras av
min ideér och här nånstans har jag alltså fastnat riktigt rejält i vad
som kan komma att bli ytterligare ett stort byggprojekt.
Inte riktigt optimalt att ha flera projekt igång men vafan, det
är ju kul och det är ju det vi skall ha med våra projekt.
Men med all info jag läser om hojarna, byggen och andras erfarenheter
så börjar jag så smått ändra mig och det hela tar en helt annan vändning
väldigt fort. Jag vill ha en helt annan hoj att jobba med. Så jag hittar
ett lämpligt projekt i långbortistan och åker och köper den.