Ofrivilligt stopp i Ödåkra.

holmen

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
hbg
Hoj
Yamaha MT01, TT600R M.
Stack ut för en sväng igår, körde lite grus för att sen bränna igenom Ödåkra.
Men där suckade hojen till och la av för dan. :confused:
Får igång den men varje gång jag ger gas dör den. Helvete. Och så börjar det regna. Fick bli släp till tågaborg.
Måste vara nåt fel på förgasaren eller? Den suckar till varje gång jag försöker varva upp den. Nån som har nån ide´? Liket är en TTR 600SM -00.
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Låter som ett blött luftfilter...
Går på tomgång men s¨fort du gasar drar den ur fukten ur filtret. Mitt tips helt klart...
Är det inte det så är det fuggen, men i regel är det luftfiltret så kolla det först...


Daniel
www.supermotard-racing.com
 

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
KAn oxå vara ett igensatt Huvudmunstycke, men luftfiltret är ett hett tips. :tummenupp
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Har du kört så pass länge innan den lade av tror inte jag på luftfiltret. Möjligen om det hade hänt direkt du började köra och hade tvättat den innan men inte som nu när du åkt en sväng innan felet inträffar. Det är ju enkelt att kolla filtret så du kan ju börja med det i alla fall.

Felet ligger nog i förgasaren. Har varit med om liknande fel när ett munstycke gängat upp sig eller att choken av någon anledning ligger i. Jag skulle ha börjat med att göra ren den och kolla om allt sitter där det ska. Ett annat tänkbart scenario är att kamkedjan kuggat över men det låter lite långsökt i det här fallet.

Återkom gärna när du hittat felet. Skulle vara roligt att få veta vad det var.
 

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Ort
stockholm
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Det kan vara så enkelt att den inte får soppa, ta bort soppaslangen och kolla att det rinner fritt kan ha geggat igen under vintern kolla också luftningen till tanken.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
ypvs skrev:
Låter som ett blött luftfilter...
Går på tomgång men s¨fort du gasar drar den ur fukten ur filtret. Mitt tips helt klart...
Är det inte det så är det fuggen, men i regel är det luftfiltret så kolla det först...


Daniel
www.supermotard-racing.com

öhh låter osannolikt i mina öron såvida inte man har klotat ner i en å o dränkt hojen helt. . :rolleyes: :rolleyes: :va
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har råkat ut för att clipset till nålen har hoppat av på en cross jag hade innan, och då gick hojen som du beskriver.. går på tomgång men dör direkt när man rycker i gasen.
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
SM 570 RR skrev:
öhh låter osannolikt i mina öron såvida inte man har klotat ner i en å o dränkt hojen helt. . :rolleyes: :rolleyes: :va

Inte direkt...
Med en del hojar räcker det att man går igenom ett ordentligt regnväder eller en ordentlig vattensamling. Speciellt om man moddat luftburken osv.
På en Husa utan skumbitarna runt ramen kan det hända rätt enkelt, men även med sagda skumbitar kvar om man har otur...

Oavsett. Kolla det innan du river fuggen. Är filtret ok så kolla att choken funkar normalt. Gör den det så kommer det med all sannolikhet att vara i flotörhuset. Flotörnål som inte släppe igenom soppa ordentligt, flotörnivå, huvudmunstycke...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Klämda slangar är alltid fina att kolla efter.
Tjuvluft är en anna fin sak som lätt uppstår på en stånka med skruvar som vibrerar loss osv. De grejerna är lättast att kolla innan förgasaren rives men du borde göra det ändå när du ändå håller på om inte annat för att stilla samvetet och veta att det är gjort.
 

holmen

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
hbg
Hoj
Yamaha MT01, TT600R M.
Sjuk hoj i Ödåkra.

Stod med hylssatsen i näven en stund o glodde på hojen. Kom på att jag helt enkelt inte pallade skruva och skjutsade den till akuten i Påarp. Nu blir den helt genomgången av nån som vet vad han pysslar med.
Vill passa på att iallafall tacka för goa tips.
Återkommer med felrapport. Tjenis.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top