OG hänger ut SD anhängare

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
OG är nog ett större hot mot samhället än vad SD är och denna handling gör dom helst klart inte mindre otrevliga.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Gissar att det är främst folk med invandrarbakgrund som är med i OG. Möjligt att de känner sig hotade av SDs framgångar i valet.

Minst sagt oroväckande handling av OG. De lyckas verkligen skrämma folk till tystnad. Vete fan om man själv inte skulle välja att vittna inför hot från dem ärligt talat. De verkar kunna komma åt precis vem som helst. Skulle inte vilja byta identitet och fly landet för ett vittnesmål direkt hur betydande det än må vara.

Vi har helt klart ett problem här i landet med rättssäkerheten.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
OG är nog ett större hot mot samhället än vad SD är och denna handling gör dom helst klart inte mindre otrevliga.

Njae, de är ju en liten skara som är ett hot mot en väldigt liten skara i sin tur. SD däremot har lyckats komma in i riksdagen med möjlighet att påverka på sikt, det är ju fan så mycket mer hotfullt än ett "litet" kriminellt gäng som går sin egna väg.
För jag misstänker att OG inte utgör ett speciellt stort hot mot den person som har rent mjöl i påsen.

Men självklart är det ett hot mot personlig integritet och rättssäkerheten så vi får ju hoppas att borgarna avsätter lite mer kosing till den specialenhet inom polisen som jobbar mot dessa kriminella organisationer, mycket mer kan vi ju inte göra.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
För jag misstänker att OG inte utgör ett speciellt stort hot mot den person som har rent mjöl i påsen.

Mja, byggare gör dåligt jobb åt dig, du vägrar betala pga att det är uselt gjort, han säljer skulden till OG.

Du är i klister, även fast du har massa fint mjöl i en påse.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mja, byggare gör dåligt jobb åt dig, du vägrar betala pga att det är uselt gjort, han säljer skulden till OG.

Du är i klister, även fast du har massa fint mjöl i en påse.

Fast det är inte vad jag kallar rent mjöl i påsen direkt då man har kontrakt eller dylikt att följa.
Men jag förstår vad du menar, och det är fortfarande en väldigt liten klick det rör sig om.

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
"Efter att Rapport24 hängt ut Solveig Olsson i Ronneby meddelade hon i helgen att hon hoppat av Sverigedemokraterna.Dock finns det mer SD folk på listan som kommer hängas ut med adresser telefon nummer och info om anhöriga m,m . Nästa man på vår lista över SD folk är Rolf Fredriksson med familj i Ronneby som kommer hängas ut."

http://rapport24.info/?p=1373#more-1373

"Rapport24 är en sajt som bevakar vad som rapporteras i medier och från myndigheter om brott, straff och sexbrott.
Vi tar Sexbrott på blodigt allvar och kommer att hänga ut dom dömda med all information vi kan hitta,

Lars Bergquist

Kontakta oss

financevision1@gmail.com"

http://rapport24.info/?page_id=2

Högst otrevligt, hotbilden måste öka ytterligare efter att ha figurerat på den listan. Vart tog innebörden av våra grundlagar vägen? Jag har svårt att tro att någon vill behålla sin politiska ståndpunkt (oavsett vad den må vara) efter att dessa människor visat på att de vet vart de kan hitta dig.
http://original-gangsters.info/

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ja för maffia är bra för alla det vet man ju!

+1

Man får tycka vad man vill om SD men de är invalda i enlighet med det demokratiska system vi har.

Jag tycker att det är en märklig serie händelser där ett parti ska frysas ut istället för att bemötas med förnuft. Vilka signaler ger det egentligen?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
+1

Man får tycka vad man vill om SD men de är invalda i enlighet med det demokratiska system vi har.

Jag tycker att det är en märklig serie händelser där ett parti ska frysas ut istället för att bemötas med förnuft. Vilka signaler ger det egentligen?

Tycker precis som dig. Om folket har valt och utfallet blev att SD skall in i riksdagen, da kan man ju inte försöka frysa ute dom. Da gör man inte som folket vill.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Saknar du körkort?

Vet inte varför jag får känslan att det här körkortet är kravlöst. Det vill säga man betalar in en summa och får ett körkort på köpet utan några som helst prov eller lämplighetstester. Kanske har jag helt fel.

http://originalinkasso.com/?page_id=39

Helt seriöst tycker jag att OG är rätt obehagliga. Detsamma gäller andra nätverk som håller på med liknande verksamheter. Faktum är att jag tycker att de är värre än SD. SD är ett politiskt parti som driver politisk kampanj och har fått en del anhängare med sig. OG är ett nätverk som använder sig av hot, våld och skrämseltaktik för att driva igenom sin vilja. Vilket är värst för vårt samhälle egentligen?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tycker precis som dig. Om folket har valt och utfallet blev att SD skall in i riksdagen, da kan man ju inte försöka frysa ute dom. Da gör man inte som folket vill.
Nej att omyndigförklara och segregera 6% av folket för man anser dom har fel åsikt känns otroligt odemokratiskt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Efter att Rapport24 hängt ut Solveig Olsson i Ronneby meddelade hon i helgen att hon hoppat av Sverigedemokraterna.

Kan hon inte stå för sina åsikter så ska är det väl inte mer än rätt att hon hoppar av.

I övrigt så har det ju länge hängts ut åt andra hållet http://politisktinkorrekt.info/ så det jämnar väl ut sig. Som han som satt sig på skiten sa.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan hon inte stå för sina åsikter så ska är det väl inte mer än rätt att hon hoppar av.

Tror du har missuppfattat begreppet Stå för sina åsikter. Det betyder inte att man ska behöva utstå hot eller våld utan att man kan backa upp vad man tycker när någon VERBALT ifrågasätter det.

Gissar att det är främst folk med invandrarbakgrund som är med i OG.

Kolla vad det är för namn de pekar ut som sexualbrottslingar. Skrattretande. Alla vet vilka som är sjukt överrepresenterade när det kommer till den brottskategorin.

Last edited:

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Tror du har missuppfattat begreppet Stå för sina åsikter. Det betyder inte att man ska behöva utstå hot eller våld utan att man kan backa upp vad man tycker när någon VERBALT ifrågasätter det.

Kolla vad det är för namn de pekar ut som sexualbrottslingar. Skrattretande. Alla vet vilka som är sjukt överrepresenterade när det kommer till den brottskategorin.

Kan inte annat än att hålla med, det blir en annan situation när familj, adress mm läggs ut i skrämselsyfte av OG. Det blir något annat än att diskutera meningsskiljatigheter.

Om ett knivdåd som skedde mot en SD-anhängare står det på rapport24: Det vi kan se som händer nu är med all säkerhet bara en början på våldet som kommer drabba dom äckliga Sverigedemokraterna . I mina ögon skall dom jagas och förföljas som dom förföljer våra invandrare [...]

I mina ögon är det högst oroväckande när sådant här publiceras, oavsett om det händer en nazist, kommunist, miljöpartist eller som i det här fallet en sverigedemokrat.

Aftonbladet lägger mer vikt vid vilka som nu hoppat av i sin artikel än vid allvaret att OG utför den här typen av handlingar, är det applåder i det tysta kan man fråga sig?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Verkar vara en lite snurrig idé att hänga ut SD-folk. Det är ju numer även ett riksdagsparti, så det är knappast ngn förbjuden organisation. Dessutom gillar SD offerrollen. Det är märkligt att så många är redo att erjuda dem den.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tycker våra kära politiker får skylla sig själva, för tar man en riktig funderare är det deras eget fel att sd eller og en finns eller behövts komma till. Men skit tvättas inte rent med skit så det är inte rätt att låta detta ske, så bäst att de löser detta.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

En tabufråga som jag faktiskt inte har någon vidare insikt i ärligt talat. Förefaller som det både finns svenska och utländska namn bland de som hängs ut.

Såg vidare angående körkort att det verkar som att det endast krävs lite pengar för att få ett EU körkort utfärdat. Undra hur många inkompetenta körkortsinnehavare vi har i landet egentligen som fått sitt körkort i ett dyrt flingpaktet.

OG ledaren gör dig körkort på två veckor:
http://rapport24.info/?p=1236

Myndigheterna står maktlösa enligt den här artikeln:
http://rapport24.info/?p=1242

Tänk vad skönt att slippa sitta i klorna på körskolan, läsa all teori och ha en kritisk lärare som inget hellre vill att du ska ta så många lektioner som möjligt går att suga ut innan du byter. För att slutligen stå framför en nitisk inspektör som gärna kuggar dig. Varför göra det när du kan punga upp med 10 000 kr och få det i posten inom två veckor :va

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
sd kan du rösta bort lite svårare med og

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...