Ohne EG-ABE eller mit EG-ABE

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
Hej!
Har planer på att köpa ett trimsystem till min Dt. har kollat runt lite på mc-handlare här i norrköping men kna inte hita nån som kan fixa det åt mej. då är min sista utväg att köpa från intrenet från tyskland på www.goetz-motorsport.de. då finns det flera altrenativ som med lr utan EG-ABE. vad är EG-ABE? och ska ja köpa med lr utan? taksam för svar... :confused:

Ludde

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Hm, jag ska inte säga ngt som är fel men jag har översatt texten som det står när man har klickat på Systemet, men det står att det inte är nödvändigt, om jag nu har läst rätt?. Det blev helt anorlunda när man har översatt det till Engelska, tyvärr så finns det inte svenska översättning, om du inte har nåt program på datorn?

"Yamaha DT125R Giannelli complete plant with EEC-abe
Clear-painted exhaust front part with aluminum final muffler of Giannelli. EEC-abe after the newest EEC guidelines, carry the ABE are thus not necessary. Install simply and drive off. "

EDIT: yOOn-murdoc här på forumet har Giannelli tror jag?
Du kan höra med honnom på skojs skull.

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
Fastolph skrev:
Hej!
Har planer på att köpa ett trimsystem till min Dt. har kollat runt lite på mc-handlare här i norrköping men kna inte hita nån som kan fixa det åt mej. då är min sista utväg att köpa från intrenet från tyskland på www.goetz-motorsport.de. då finns det flera altrenativ som med lr utan EG-ABE. vad är EG-ABE? och ska ja köpa med lr utan? taksam för svar... :confused:

Ludde

EG-ABE är en märkning som används i tyskland och om en produkt, tex avgassystem el. lampor, har den märkningen har de också ett e-nummer vilket räcker för TÜV/polisen, annars måste man ombesikta för att den ska vara godkänd.

Men de som brukar vara godkända brukan man oftast inte gilla..t ex så får ju avgassytemet inte låta för mycket, lampor inte vara för nära osv...

TÜV=typ besiktingstation

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
"ABE" är katalytisk avgasrening :fakta

"Ohne ABE" är utan katalytisk avgasrening. :fakta

"ABE" är därför enbart applicerbart på avgassystem!!

Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
P.S Fastolph har du ngn bild på din DT? D.s :tummenupp

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
Henric skrev:
"ABE" är katalytisk avgasrening :fakta

"Ohne ABE" är utan katalytisk avgasrening. :fakta

"ABE" är därför enbart applicerbart på avgassystem!!

Jag ska erkänna att innan den här frågan dök upp visst jag inte så jag kollade på några tyska sidor och där stod det som jag skrev, därför antog jag att det var rätt!

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
Bild m.m

ok, då är bara frågan om man ska satsa på ett med abe lr inte. katalysatorn drar ju ner ca 10% av kraften har jag hört... tror ni det låter mykke mer lr?...

tyvär har jag bara bilden från när ja köpte den, ska fixa mer nån da när ja får tid och det är vakert väder... men här är den ja har...

Ludde

Bifogat

• dt125.jpg
    dt125.jpg
    64.5 KB · Visningar: 111

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Re: Bild m.m

Fastolph skrev:
ok, då är bara frågan om man ska satsa på ett med abe lr inte. katalysatorn drar ju ner ca 10% av kraften har jag hört... tror ni det låter mykke mer lr?...

tyvär har jag bara bilden från när ja köpte den, ska fixa mer nån da när ja får tid och det är vakert väder... men här är den ja har...

Ludde

:tummenupp

Den var ju fin

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...