Oj en fartkontroll

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Ibland har man tur... Dom stod och sköt laser bakom ABB inne i stan, och där kommer man utan att gasa på speciellt, men alla vet hur lätt man kommer upp i 80 knyck utan att göra några överdrivna rörelser med rullen.

Svär nästan sönder hjälmen eftersom jag visste att jag låg på gränsen till att få kortetet indraget.
När jag kör mot dom så står den ena av dem och hoppar mitt i vägen, han måste trott att jag skulle smita eller dyligt.. :rolleyes:
Stannar vid vägkanten och han rycker ur nycklarna från hojjen och fråga hur fort det gick.. - runt 70 svarade jag säkert..
-Vi får väl se svarade han bistert.

Efter en minut kommer arge farbror tillbaks och säger att dom inte hade fått nån mätning på mig och att jag hade tur som fan..
- Tror du det? frågar jag utan spydighet.
Varav han höjde rösten och sade "tror du jag e blind eller??"

Sedan börja han peta på däcken och hade åsikter om att dom va slita på kanterna. (har gått på bana så endast kanterna va slitna)
-Det gör inget, sa jag.

Sedan muttra han lite och gav mig nycklarna tillslut.

Hade lite tur, störande bara att dom inte kan vara trevlig när man själv inte vart otrevlig, stod och pratade med hans kollega medan jag väntade på han och han va jättebra att ha och göra med, han höll på att ta hojkort btw.. =)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vardagen för en polis är inte direkt trevlig. De träffar pofta människor i chock, folk som är rasande, folk som är ledsna o dyl. Jag förstår om de är opissesura på dig eller mig för att vi gasar liiite för fort.

Det är dock ett tjänstefel av dem att vara aggressiva, det finns en ny plan för poliser där de ska kunna agera trevligt och ej vara på nåt sätt hotfulla.

När den polisen som stoppade mig gorma om att han sket i min motorolja och att min bil stank skit så hade jag ju kunnat vara smått morfinpåverkad och bara snetänt och gått till angrepp mot honom för det=hans fel. Dock hade detta aldrig kunnat styrkas i rätten tyvärr.

750RR

Skorpan

Guest
att dom ska jävlas o grina blir knappast bättre för dom med små skitgrejjer.....hatar såna snutar
är dom sjyssta mot mej så är jag likadan tbx,jävlas dom gör jag samma :fakta

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
En fråga bara...

Får dom verkligen ta ens nycklar helt utan motivering och orsak? Jag menar, det är ju inte som att dom hänger sig in genom vindrutan och tar bilnycklarna när man blir stannad.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Poliserna här i stan är inte nådiga nu. Jag åkte fast i veckan, jag fick 1400:- i böter. Klarade lappen, och är glad för det...

Var en trevlig polis.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Optimalt skrev:

Stannar vid vägkanten och han rycker ur nycklarna från hojjen

Slickan kuk sugare!

Du skulle ha ryckt hans tjänstevapen och sagt du håller den tills du får dina nycklar tillbaka. :crash

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...