Tja!
Jag har en CBR 600F -99 som går ojämt och hackigt, och ska lämna in den på service (blev RNMC, hoppas dom e bra) på måndag.
Frågan är; kan jag köra med den så länge? Jag vill ju inte att den ska skära, självantända, göra självmord, osv.
Lite info:
* Tomgång pendlar (öönn, önnn, önnn) mellan 1100-1400 varv med typ 1/2 hz.
* Då man "drar på" vid låga varv med belastning (typ lite för hög växel, eller då man skjutsar någon) hackar den å det låter som om man ska få motorstopp.
* I övrigt känns den ok, men man kan knappas säga att den spinner som en katt.
* Den köptes vintern 2008 från Bike Trollhättan och var förmodligen lite grund-servad då, dom verkar som änna hyvens killar
* Den stog i varmgarage, med olja, bensin och allt, i nästan ett och ett halv år, fram tills i våras. Hehe bra va?
Några tankar? Snälla?
btw DET ÄR MIDNATT!!
Jag har en CBR 600F -99 som går ojämt och hackigt, och ska lämna in den på service (blev RNMC, hoppas dom e bra) på måndag.
Frågan är; kan jag köra med den så länge? Jag vill ju inte att den ska skära, självantända, göra självmord, osv.
Lite info:
* Tomgång pendlar (öönn, önnn, önnn) mellan 1100-1400 varv med typ 1/2 hz.
* Då man "drar på" vid låga varv med belastning (typ lite för hög växel, eller då man skjutsar någon) hackar den å det låter som om man ska få motorstopp.
* I övrigt känns den ok, men man kan knappas säga att den spinner som en katt.
* Den köptes vintern 2008 från Bike Trollhättan och var förmodligen lite grund-servad då, dom verkar som änna hyvens killar
* Den stog i varmgarage, med olja, bensin och allt, i nästan ett och ett halv år, fram tills i våras. Hehe bra va?
Några tankar? Snälla?
btw DET ÄR MIDNATT!!