oklara forumregler

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag tycker de regler som nu plötsligt ska kännas till av alla är hemskt oklara, vad hör hemma på de olika kategorierna tex, vad får skrivas och inte skrivas?

Är mc-relaterade trådar verkligen ifall Rossi ska byta till Yamaha och att man då själv måste byta hojmärke påbyggt med att Honda bara gör gräsklippare?

Får inte inlägg om bilar göras i OT delen?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag önskar det fanns en regel som gör att alla läser reglerna. Att ha seperata regler / punkter ovan varje forum skulle hjälpa att påminna folk att hålla sig till ämne och inte skriva Spam. Sen vet ju inte heller många vad Spam är. Så det måste det oxå skrivas information om.

Jag vet hur jag skulle vilja ha det, men jag har inte haft tid på sistone att sätta ihop en sådan lista, eller installera scripten som är nödvändiga för att upprätthålla reglerna (alt. mer moderatorer.. men det behövs inte tycker jag).

Ja, ibland kommer det upp mindre klyftiga trådar. Iaf är namnet på tråden inte genomtänkt. Jag ändrar ibland namnet på trådarna för att göra dem mer intressanta att klicka på och att dem speglar vad som det diskuteras om bättre.

Det är endast OT (mest) och MCrelaterat som spårar ur, dem andra kategorierna fungerar bra.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ok, tydliga namn på trådarna vore heller inte fel, en del heter kanske ????????????????? eller .... eller waaaaaaaaaaa!, ja du fattar.
Jag tycker en tråd kan heta just det som det är meningen att tråden ska innehålla, då kan alla som ser rött undvika tex "mavve pratar om glassbilar" tråden.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
För det första: det är spam som ska undvikas. Spam som i "sportglass"-trådarna tex. Själva ämnet har väl mindre betydelse, sålänge det ligger i OT-delen.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
McB skrev:
För det första: det är spam som ska undvikas. Spam som i "sportglass"-trådarna tex. Själva ämnet har väl mindre betydelse, sålänge det ligger i OT-delen.
Det är väl bara bra att det kan hållas i sådana trådar istället för i resten av forumen.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:

... och för det andra? :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Out_Spinner skrev:
Det är väl bara bra att det kan hållas i sådana trådar istället för i resten av forumen.

Det ska inte hållas i ett forum över huvud taget. Det är av den anledningen en chat skapades.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Det ska inte hållas i ett forum över huvud taget. Det är av den anledningen en chat skapades.

Men amn vågar sig inte in på chatten där du styr o ställer... man blir rädd för dig om man kollar din avatar och sen vikken hoj du kör. R6 e ju en vilding till hoj :tungan
Du e för grym makkbe.

Hade jag bara fått ha kvar min signatur så hade det aldrig blivit bråk nånsin på SH :tomten

750RR

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
OT-trådar under rätt forumsdel är inte det stora problemet.
Det som är störande är alla idioter (alltid samma personer) som alltid måste kommentera vad någon annan skrivit. Ämnet spelar ingen roll, dom ska alltid kommentera ändå. Snart är det värre än på den gamla goda tiden då det fanns räknare på antal inlägg och vissa vissa ville uppnå någon form av status genom att spamma sönder alla trådar i jakt på fler "poäng".
Jag blir så less :zpy

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
Jag vet hur jag skulle vilja ha det, men jag har inte haft tid på sistone att sätta ihop en sådan lista, eller installera scripten som är nödvändiga för att upprätthålla reglerna (alt. mer moderatorer.. men det behövs inte tycker jag).
Peta inte för mycket. Det fungerar så bra som man kan förvänta sig av ett forum med över 3 000 medlemmar, som inte känner varandra irl. Det är alltid någon som skall reta sig på något och som inte kan behålla det för sig själv. I de flesta fall finns irritationskällan i dennes liv - inte i forumet - men forumet får ta skiten. Ett forum är i hög utsträckning självreglerande. Du riskerar att få mer irritation över petandet än du har över spammet.

Moderatorerna sköter över lag sitt jobb på ett mycket bra sätt och du har själv visat prov på både humor och omdöme när du modererat.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Åh...jag har god lust att skicka ett PM till dig Swedie, men jag har lovat att hålla tyst. :mad:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Leffe skrev:
OT-trådar under rätt forumsdel är inte det stora problemet.
Det som är störande är alla idioter (alltid samma personer) som alltid måste kommentera vad någon annan skrivit. Ämnet spelar ingen roll, dom ska alltid kommentera ändå. Snart är det värre än på den gamla goda tiden då det fanns räknare på antal inlägg och vissa vissa ville uppnå någon form av status genom att spamma sönder alla trådar i jakt på fler "poäng".
Jag blir så less :zpy
Sätt upp "idioterna" på din ignorelista. Då blir du nöjd och de som tycker att "idioterna" inte är idioter förblir nöjda. Du kan själv lösa problemet utan att blanda in några andra.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Sätt upp "idioterna" på din ignorelista. Då blir du nöjd och de som tycker att "idioterna" inte är idioter förblir nöjda. Du kan själv lösa problemet utan att blanda in några andra.

Du e het idag :bow

:)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav1 skrev:
Åh...jag har god lust att skicka ett PM till dig Swedie, men jag har lovat att hålla tyst. :mad:

Hmm, seså skicka nu Gustav1, jag har ingen aning om vad du vill skirva, men gör det bara!

Hmm, btw så känner jag att stämningen har blivit så hetsk, vilket är tråkigt... Alla här inne är ju ändå här p.g.a samma stora intresse... Just OT-forumet har hamnat lite i blåsväder p.g.a. meningslöst spam vilket har reglerats bra på senaste tycker jag. Moderatorerna gör ett bra jobb :tummenupp

Visst, jag känner mig lite "skyldig" iom glasstrådarna å det, men det är väl ute ur världen nu?

Visst ska man tänka sig för innan man skriver ett inlägg, men jag tycker det är trist som jag kännt det några gånger nu när jag tänkt skriva: "ska jag skriva detta?" "är detta spam?" "kommer folk hacka på mig nu?" osv osv. Jag vet inte, kanske är befogat iom glasstrådarna eller jag vet inte?

Förövrigt kan jag bekänna att jag sitter ALLTID här... Man ser rätt mycket när man ALLTID sitter här, å så farligt att det blir JOBBIGT med "spam" tycker jag inte det är...

Oj, många ord, inte spam hoppas jag.

/henke

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
hållundan skrev:
Hmm, seså skicka nu Gustav1, jag har ingen aning om vad du vill skirva, men gör det bara!

Hmm, btw så känner jag att stämningen har blivit så hetsk, vilket är tråkigt... Alla här inne är ju ändå här p.g.a samma stora intresse... Just OT-forumet har hamnat lite i blåsväder p.g.a. meningslöst spam vilket har reglerats bra på senaste tycker jag. Moderatorerna gör ett bra jobb :tummenupp

Visst, jag känner mig lite "skyldig" iom glasstrådarna å det, men det är väl ute ur världen nu?

Visst ska man tänka sig för innan man skriver ett inlägg, men jag tycker det är trist som jag kännt det några gånger nu när jag tänkt skriva: "ska jag skriva detta?" "är detta spam?" "kommer folk hacka på mig nu?" osv osv. Jag vet inte, kanske är befogat iom glasstrådarna eller jag vet inte?

Förövrigt kan jag bekänna att jag sitter ALLTID här... Man ser rätt mycket när man ALLTID sitter här, å så farligt att det blir JOBBIGT med "spam" tycker jag inte det är...

/henke
:spammer hehe

Allvarligt talat nu. Tycker man kan få spamma bäst man vill i en eller ett par trådar och försöka låta bli resten av forumet annat än när det är seriösa grejer man vill skriva.

Mer hojsnack och mindre OT på sporthoj.com!

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hållundan skrev:

/henke

Jag tror de som är mycket aktiva (som du tex) inte ser det här på samma sätt som de som ligger i bakvattnet o kollar in forumet 2ggr i veckan.
Det dyker upp nytt folk som babblar o skojar med varanndra och irriterar de som anser sig varit med från början.
Man borde väl dra ner på det här helt enkelt, ju mer du babblar ju surare blir folk helt enkelt, oftast sånna du inte vänt dig till.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Silwer skrev:
Jag tror de som är mycket aktiva (som du tex) inte ser det här på samma sätt som de som ligger i bakvattnet o kollar in forumet 2ggr i veckan.
Det dyker upp nytt folk som babblar o skojar med varanndra och irriterar de som anser sig varit med från början.
Man borde väl dra ner på det här helt enkelt, ju mer du babblar ju surare blir folk helt enkelt, oftast sånna du inte vänt dig till.

Känns som om ditt argument stämmer bra faktiskt... Frågan är bara vad som behöver göras åt saken... Misstänker att en avvänjningskurs (stavning) för mig torde vara aktuell, men det är fan svårt att slita sig från denna sidan... Jag gillar ju er så mycket :kär . Jävligt roligt nu när man börjat umgås med några härifrån oxå... Det blir ett helt annat perspektiv...

ja ja, vi får la se hur det avlöper... Hoppas ingen blir ledsen bara...

Nä, nu tar jag mig en grogg...

/H

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Bingo skrev:

Nja, ignorelistan gör ju att allt börjar halta ännu mer. Om det är 4 stycken som diskuterar något och så plockar man bort en person så slipper man ju iofs dennes idiotiska kommentarer men det kan bli svårt att hänga med i alla svängar för trådarna kan (ofta) byta ämne rätt snabbt och då kan det vara kul att veta varför, även om det nu skulle vara en idiot som är orsaken.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...