Olämpligt bemött av polis?-gnälltråden

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
För det första vill jag klargöra att denna tråd inte är en känga åt poliskåren, de allra flesta poliser för sig hövligt och korrekt (i den meningen att de följer uppsatta uppförandenormer, filosoferingar kring polismaktens legitimitet är en heelt egen tråd).

Däremot har jag och säkert flera med mig, i sanning oprovocerat, blivit ohövligt bemött av polisen. Onödiga och småaktiga kommentarer och inte tillräckligt för åtföljder, men som lämnar en med en obetvinglig lust att gnälla på onlineforum - så låt höra!

Härom sisten fann jag mig själv på en polares studentkorridor varpå hennes korridorare rumlar in full som ett helt h*vete. Ansvarskännande medborgare som man är la man karln i framstupa sidoläge (som man lärt sig i flickscouterna). Emellertid ålade han sig ur positionen och inför vårt sällskaps sorti fann vi det lämpligt att få karln omhändertagen, för säkerhets skull.

Herrarna blått infinner sig, måttligt roade av uppdraget. Jag visar dom till prince charming, vars rum var sunkigt INNAN han kräkts varstans plus sabbat lite möbler. En polis ser sig om i röran och frågar mig typ "lever ni alla i er egen lort som råttor?". Blev paff och fick bara ur mig att jag inte bodde där... Ingen katastrof, men onödigt...

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Från vad jag har hört så är polishögskolornas fester ganska vilda dom med... Så jag misstänker att polisen egentligen fick en massa flashbacks och kände en nostalgisk känsla i djupet av sitt hjärta :hihi

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kan inte påminna mig om att jag någonsin blivit otrevligt bemött av poliser. Har iofs bara fått lite böter av trafikpoliser och då har det alltid varit mitt fel och inget att tjafsa om. Ordningspoliser har jag inte haft mycket att göra med.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Har jag fattat detta rätt? Ni ringer alltså polisen när en av era vänner blivit överförfriskad och kräks så att dom kan LOBa honom?

Inkorrekt. En för oss okänd karl (inflyttningsfest i stor korridor, vi utgår ifrån att han bor där eftersom han har nyckel, ser hyfsat bekant ut osv...) rumlar in, och vi gör vad vi kan för att se till så han inte kvävs av sina egna spyor, vilket i ljuset av att han ålar sig ur framstupa sidoläget hela tiden plus småkräks lite till mans, inte är en försumbar risk.

Vi kollar honom med tighta mellanrum men i samband med att vi ska dra därifrån finner vi det lämpligast att se till att han på något sätt tas om hand, så han inte far illa.

Tilläggas bör väl att man med 5 år på högskolan och div. finlandskryssningar stött på riktigt riktigt dängafullt folk (och ett och annat järn har det slunkit ner i mig också förstås) men detta var verkligen i särklass...

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Har jag fattat detta rätt? Ni ringer alltså polisen när en av era vänner blivit överförfriskad och kräks så att dom kan LOBa honom?

Omtänksamt av TS skulle jag vilja påstå, men skulle vi stöta på dig när du ligger där o kvävs av dina egna spyor(om du nu mot förmodan skulle bli så dyng) kan vi ju alltid tänka tillbaka att du tyckte det var töntigt att ringa konstapeln och låta dig ligga där.....

Ang TS sk "gnäll" över hur han blev bemött. ha i åtanke på hur mycket skit dessa konstaplar får åka på stup i kvarten, fylla, slagsmål, mord etc etc. så det är lätt hänt att det slinker ur en sån kommentar.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: ft

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Har full förståelse för konstapelns reaktion inför ett sorgligt fyllesvin.
Det är ju inte helt ovanligt att poliskåren får på tafsen för att dom
inte gör det "vi" vill dvs fångar tjyvar, mördare och våldsverkare.
Så'na här uppdrag underlättar ju inte för dom direkt .

Om ni var oroliga för dräggets hälsa borde väl ambulans varit mer på sin plats.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Onödigt att fälla en kommentar sådär. Dock får nog polisen höra en massa gnäll och spydiga kommentarer.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Omtänksamt av TS skulle jag vilja påstå, men skulle vi stöta på dig när du ligger där o kvävs av dina egna spyor(om du nu mot förmodan skulle bli så dyng) kan vi ju alltid tänka tillbaka att du tyckte det var töntigt att ringa konstapeln och låta dig ligga där.....

Ang TS sk "gnäll" över hur han blev bemött. ha i åtanke på hur mycket skit dessa konstaplar får åka på stup i kvarten, fylla, slagsmål, mord etc etc. så det är lätt hänt att det slinker ur en sån kommentar.

Som pbas säger så skulle jag föredra en ambulans istället för att kvävas av mina egna spyor i en fyllecell.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Haha, kallar du de där otrevligt så ska du stöta på hamre'n under en inside-omkörning

Schysst att loba korridorspolarn

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Som pbas säger så skulle jag föredra en ambulans istället för att kvävas av mina egna spyor i en fyllecell.

Vi ringde vanliga 112, och var en smula förundrad när konstaplarna dök upp. Vet inte om det berodde på att ambulanserna inte hade tid eller om det var praxis.

Jag kunde fattat om jag fått mothugg om jag varit tjafsig mot dem eller ens skuggan av otrevlig, men jag var bara den som guidade dem och drog igenom kvällens kronologi, om det skulle vara relevant.

Häromsistens var jag med om en trafikpolis som, antagligen för att nuffran på skattemärket var följande månad, var helt övertygad om att jag kört besiktningen, mot mitt nekande. Men bulldoggen beordrar att hans kollega ska montera hjullås och hejduken rycker in (brukan man göra så). Det är då han bemödar sig att kolla upp läget med comcentralen. Med det ger han upp, och sidekicken slutar fingra på min bil...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Så, ni ringde 112, bad om en ambulans och dom skickade en polispatrull ??:va
Eller så ringde de 112 och bad om hjälp för att det var en person som var berusad och 112 gjorde bedömningen att polis var lämpligast att skicka.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC