Olaglig körning till uppkörningen

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Detta är isf sista valet..
Har uppkörning i Skövde och bor i gbg... och vet inte än om jag kan få tag i nåt bra släp eller låna bra bil..

Kan man hyra ett vanligt släp på nån mack å försöka säkra hojen på nåt bra sätt? Något förslag?

I annat fall så måste jag tyvär köra dit olagligt.... men om nån provförättare ser detta... kan dom göra något åt det? Ringa polisen? Inte låta mig köra upp?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kan väl hända att de kanske blir griniga och försöker kugga dig, inte vet jag.

Ringer snuten lär dem inte göra iaf.

Går inte att lösa på något smidigt sätt, ta hjälp av en kamrat som skjutsar dig sista 100 metrarna bara för "syns" skull?

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Hyr ett enkelt släp. Spänn ner framgaffeln med spänband och likaså ett i svingen. Har själv transporterat MC på detta sätt flera gånger.

Bifogat

• släp.jpg
    släp.jpg
    11.6 KB · Visningar: 79
Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Stor risk att du åker dit för olovlig körning.
Det har hänt förr när folk kört bilen till uppkörningen.

Last edited:

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Du kan ju hyra ett släpp på valfri mack, kostar inte många kronor. Har inte den blekaste hur du ska få upp och ner hojen från släpet dock. 200 kg hoj lyfter man ju inte direkt ner om man inte heter Magnus Samuelsson.

Om du kör dit hojen själv, vilket känns som sämsta tänkbara idé och inget jag uppmuntrar, så bör du ju se till att vara där i god tid innan uppkörningen så ingen annan ser dig köra hojen. Om du misslyckas med uppkörningen så kan du ju inte direkt hoppa upp på hojen och köra hem så där har du ju ytterligare ett problem.

Känner du ingen där du bor som kan köra hojen till Skövde åt dig?

manneman

Guest
Men hyr släp på vilken mack som helst...hur svårt kan det vara?
Annars knasar du! Och skaffa en bräda, hela sverige är bara skog!

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Kan väl hända att de kanske blir griniga och försöker kugga dig, inte vet jag.

Ringer snuten lär dem inte göra iaf.

Går inte att lösa på något smidigt sätt, ta hjälp av en kamrat som skjutsar dig sista 100 metrarna bara för "syns" skull?

Jo det hade varit det bästa.... känner bara 2 möjliga som har A-kort.... men de jobbar dagtid mån-fre... å tiden är 08:15... :(

Eller så får jag stanna 100 meter innan å leda den =)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Låter som en puckad idé! men skulle du mot all förmodan köra dit hojjen så gör det kvällen innan eller nått.. Tror du blir auto kuggad i deras värld om dom ser dig..

Emma-EvelinaGSX

Emma-evelinaGSX
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Gixxer 07
Det finns rättsfall där mongos kört till uppkörningen.

Gör som i inlägget ovan - men kör dit dagen innan och kvarta på hotell.

Varför du skall åka dit dagen innan beror på att en ensam mc är ett lättare mål att upptäcka nattetid för en utråkad polisman som måste visa sig aktiv genom att utföra fordonskontroller.

Eller så tar du släpet....

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hyr ett släp, köp 3-4 spännband å sluta tramsa. :p Idiotiskt å chansa bara för att man e snål.

Men jag måste ju säkra hjulen på nåt sätt också, annars glider väl dom bara undan av vibrationerna till slut...

Spänn ner fjädringen hårt, typ i botten, så rör den sej inte. Om du är orolig kan du ju kapa till några brädor som fixerar hjulen ut mot sidorna. (du spänner altså främre banden uppe i styrkronan)

Last edited:

manneman

Guest
Ne hjulen kasar intet om du gör som Mathias84 sa. Det finns ju de som kör på bakelithjul men otippat tror jag inte att du hör till den skaran. och varför ska du leda hojen hundra meter? Jag fattar inte... :va

Det finns rättsfall där mongos kört till uppkörningen.

Kontentan=Hyr ett släp eller bli ett MONGO!:3freak

Last edited:

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Ne hjulen kasar intet om du gör som Mathias84 sa. Det finns ju de som kör på bakelithjul men otippat tror jag inte att du hör till den skaran. och varför ska du leda hojen hundra meter? Jag fattar inte... :va

Kontentan=Hyr ett släp eller bli ett MONGO!:3freak

Hehe nåt mongo vill jag ju inte bli ;)

Jag hyr ju helst ett släp, helt klart.... tro inte att jag åker upp dit bara för skojs skull, det e en sista utväg....
Tung hoj, 245 kg... så hade ju känts bra om jag kunde säkrat hjulen på nåt bra sätt...

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
YZF-R6 - 03
Som många andra säger. Hyr ett släp. Det funkar jätte bra, bara du spänner fast hojen ordentligt! :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Jag hyr ju helst ett släp, helt klart.... tro inte att jag åker upp dit bara för skojs skull, det e en sista utväg....
Tung hoj, 245 kg... så hade ju känts bra om jag kunde säkrat hjulen på nåt bra sätt...

Hyr ett släp med galler runt om då. Så kan du dra fast hojen högre upp så den inte kan ramla nedåt.

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S

Om du är så osäker att du tror att hojen skall ramla av trots att du spänt dit den med spännband så kan du alltid leda hojen, bara att börja nu så att du hinner i tid:tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024