Olagligt?

aciid

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Aprilia 125 Tuono -05
Tjo.

Är ny infon 'MC världen', håller på och tar körkort nu för A med begränsning. Min fråga är då som följande; Om jag trimmar min Honda CBR till 25kw(som är tillåtet för det körkortet jag tar), är det olagligt?

Tack på förhand.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tjo.

Är ny infon 'MC världen', håller på och tar körkort nu för A med begränsning. Min fråga är då som följande; Om jag trimmar min Honda CBR till 25kw(som är tillåtet för det körkortet jag tar), är det olagligt?

Tack på förhand.

Är inte fordonet typbesiktigat för 25kw är det olagligt att framföra det efter trimning, ja.

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
nej, det tror jag inte. men det blir dyrt ca 35 häst = 25kw

just det, måste typas om

aciid

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Aprilia 125 Tuono -05
Men om jag reggar om den som en 25kw och samma med försäkringen alltså, då BORDE det ju inte vara olagligt tycker man? Någon som vet säkert? Eller ska man helt enkelt ta och ringa ner till vägverket?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det är väl när du tar bort strypningen (fast den står reggad på 25kw) som det blir olagligt. Fast det är väl bara när man kör omkull ordentligt det blir strul med f-bolaget.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Det är väl när du tar bort strypningen (fast den står reggad på 25kw) som det blir olagligt. Fast det är väl bara när man kör omkull ordentligt det blir strul med f-bolaget.

nu ska jag leka smart, jag tror du är helt ute & cyklar, frågan nu gäller förmodligen en cbr 125cc som han vill få upp ett snäpp :arsele

till själva registreringen & trimmningen, dåe det är 4takt md så pass liten cc så blir det dyyyrt :gnissla

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det går bara helt enkelt inte att få den effekten i den hojen. Inte som du kommer betala för iaf.

aciid

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Aprilia 125 Tuono -05
Jao men annars, är det lagligt att trimma den till exempelvis 15kw+, regga om den och ny försäkring, jag menar är det lagligt att göra så?

Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Jao men annars, är det lagligt att trimma den till exempelvis 15kw+, regga om den och ny försäkring, jag menar är det lagligt att göra så?

sälj den istället och köp en 600cc som e strypt till 25kw...blir billigare och roligare...

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Vet att det också går, men jag undrar om det är lagligt endå :tungan
Och en 600cc kostar lite mer :(

inte mer än vad det kostar att hotta upp din 125:a från 11kw till 25kw

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Vet att det också går, men jag undrar om det är lagligt endå :tungan
Och en 600cc kostar lite mer :(

eftersom ingen vill svar på din fråga :

JA , de e hur lagligt som helst att registrera om din hojj från 11 till högre effekt, men den måste som sagt gå igenom en registreringsbesiktning först.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
eftersom ingen vill svar på din fråga :

JA , de e hur lagligt som helst att registrera om din hojj från 11 till högre effekt, men den måste som sagt gå igenom en registreringsbesiktning först.
Det får man väl inte, hojen är ju helfordonsgodkänd, då får man ju inte byta nånting på hojen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tjo.

Tack på förhand.

125:eek:r är ofta för lätta för att passera som mellanhojar vid 34 hk. Du måste hålla ett visst vikt:effekt-förhållande. Dock bör det i teorin funka att trimma upp den till den till den av tjänstevikten givna maxeffekten (vilket kan bli 18-22 kW eller nåt liknande beroende på vad din hoj väger).

får ej vara mer än 0,16kw / kilo också.

/Blom

Du hann före med en minut :gnissla

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar