r matte
Ny medlem
Halloj. har bestält en minimoto och den ska snart komma hem. funderar på vad man ska ha för olja i den och vilket oktantal ska det va på bensinen i den??
r matte skrev:ok låter bra de![]()
vad man har en minimoto till är den bra fråga det ända svaret jag har är att jag är galen i prylar.![]()
Men jag har fortfarande inte hittat vad jag ska ha för olja i själva motorn/vxl lådan.?
Alex.J skrev:Det är ingen olja i motorn, det som smörjer den är det som ligger i vevhuset= olja och bensin, det är ingen växellåda.
Så det ända du behöver tänka på är att blanda bensin och olja i rätt mängd.
Alex.J skrev:Det är ingen olja i motorn, det som smörjer den är det som ligger i vevhuset= olja och bensin, det är ingen växellåda.
Köp ASPEN race bränsle, ger lite extra puff och luktar gott.
Brukar säljas hos mer välsorterade butiker som har åkgräsklippare och vanliga motorgräsklippare.
Det är miljövänligt och sånt trams så du gör en god gärning samtidigt som du får 0,5hk extra i puffran .
Dvdmaster skrev:Man lär sig varje dag, trodde också att man skulle ha någon olja i motorn.
Tack då vet jag tänkte springa ner till mackan och köpa en liter 2-takts olja
Hur fungerar det då ? Är det någon färdig blandad race soppa, eller måste denna också blandas med olja ? man är ju lite :kocko
Dvdmaster skrev:Hur fungerar det då ? Är det någon färdig blandad race soppa, eller måste denna också blandas med olja ? man är ju lite :kocko
Nitrous skrev:Den ska blandas med olja.
ASPEN är miljövänlig och har lite högre oktan.
Luktar gott gott bakom![]()
/Nitrous
r matte skrev:man ska väll ha 2 % olja tro jag så det blir 0,4 dl olja påp 2 liter bensin
DreeTman skrev:Någon på corradoforumet hade recept på en soppa som han ansåg "optimal"
Den bestod av:
98 oktan pumpsoppa
2,5% Castrol TTS olja
10% K-sprit
Detta efter att maskinen var inkörd.
Edit: sär skrivning.
FUNKAR DÅLIGT!Mac skrev:Ett tips kan vara att kolla på www.corrado.se/forum
Där finns det tips om vad man ska göra innan man startar den för första gången t.ex.
Drkosmos skrev:Lite mer info.
Han rekomenderade att man blandade 4% i första tanken sen 3,5% i nästa och 3% i nästa och gissa vad............... 2,5% när den är inkörd.
P.s kör in den lungt så heller den lite längre![]()
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |
![]() |
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC
Roger Berzell, generalsekre... |
Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning
KTM erbjuder nu sina kunder... |
|
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |