Mögel skrev:Någon som vet vad man ska använda för motor olja till en kawasaki zx6r -95 och hur mycke den rymer utan filter byte???
Paroxyst skrev:Castrol Helsyntet 5-50 fyll tills det är i mitten av glaset i blocket. Ca: 3.5 4 liter
Bra råd att rekommendera en olja som inte finns (i Sverige), det visar vilket djup oljekunskapen har!Paroxyst skrev:Castrol Helsyntet 5-50...
FZ1 skrev:Bra råd att rekommendera en olja som inte finns (i Sverige), det visar vilket djup oljekunskapen har!
Mögel: Använd sökfunktionen, halva mekforat är oljetrådar.
zx6 är väl som vilken annan hojmotor som helst.Mögel skrev:Jag testade sökfunktionen...Men hittade ingen olja till zx6r...
Neutral skrev:9 av 10 som har kopplingsslir kör Castrol. Välj något annat.
Har jag inte provat men lita på FZ1, han har provat många oljor.Mögel skrev:Okej hur e det med Q8 advanced och Q8-SBK!!!
Neutral skrev:Har jag inte provat men lita på FZ1, han har provat många oljor.
Själv kör jag Shell Advance Ultra 10W-40 med gott resultat, fungerar bättre än Motul 300V 20W-50 som gjorde kopplingen klibbig.
De flesta toppoljor (inom respektive märke) kostar runt 160:- litern verkar det som. Delsyntet är billigare och Biltema säljer en helsyntet för 70:- litern.Mögel skrev:Okej nu börjar det bli många olika oljorVad kostar fyra liter shell advance då????
Neutral skrev:De flesta toppoljor (inom respektive märke) kostar runt 160:- litern verkar det som. Delsyntet är billigare och Biltema säljer en helsyntet för 70:- litern.
Ojojoj, läs på lite Mögel...Mögel skrev:Ja nån biltema olja blir det INTEMin stakars tös ska bara ha det bästa
Men det måste ju bli billigare att köpa fyra liter 640kr har man ju inte råd med.
![]()
Hultan skrev:Ojojoj, läs på lite Mögel...
Sök på biltema och tänk om, tänk rätt...
Ja den är bra. Inget fel på den alls.. Jag har läst massa oberoende källor, du kan köra på Biltemas racingolja för mc.. 69:- litern är ju kalas, jag har haft det i mina senaste hojar..Mögel skrev:Vadå e biltema olja braTycker inte deras två takts olja e bra iallefall ryker som satan!!!
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |