Olje poll

Vilken olja använder du?

• Antal röstningar
    0

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Oljan har ju halverat i pris den senaste tiden men olje priset för motorolja har ju inte minskat ett skit? Hur kan 1 liter olja fortfarande kosta 199:- spänn?

Priset på olja i 1L förpackning sätts av vad de som anser att dyrast är bäst är beredda att betala :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Priset på olja i 1L förpackning sätts av vad de som anser att dyrast är bäst är beredda att betala :)

Dessutom kan man ju själv bestämma vad man vill betala. Den olja jag kör på kostar tex 175 :- litern på macken, medan jag lagligt köper den på storpack á 10-l för ca 50:-litern.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kör på det som är billigast. I Millen för två år sen var Repsols helsyntet billigast, i KTM:en och Gixxern förra året Biltema och i år har jag fått schysst pris på Mobil1 så då har det blivit den i Gixxern.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
För många oljebyten sedan körde man castrol gps men den gillades inget vidare. Numer är det biltema helsyntet som gäller (var 600:e mil).

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Hur kan man vara nöjd eller missnöjd med en motorolja? Om oljan är dålig kommer det väl fram först då motorn rasar efter 10-15 år?:va

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
OkQ8 SBK på dunk.
Köper den för att jag får någon sorts spons på den och får den till bra pris.

Och den har även visat sig fungera utmärkt och jag har varken haft problem med koppling eller motorproblem.
Kan varmt rekomendera den till andra.

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
OkQ8 Sbk racing 15/50 20l dunk 60:- litern:tummenupp
i Honda Xr, Drz400, Bmw R1150R, Yamaha Dragstar 650
utan minsta problem

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
OkQ8 SBK på dunk.
Köper den för att jag får någon sorts spons på den och får den till bra pris.

Och den har även visat sig fungera utmärkt och jag har varken haft problem med koppling eller motorproblem.
Kan varmt rekomendera den till andra.

Mmm, flera verkar rapportera gott om den. Man kanske skulle prova den nästa gång eftersom lådan är lite klonkig när man skall sopa i ettan från friläge. Kan ju vara så att oljan klibbar lite i lamellerna. Min 20 liters Shell Advance Ultra -4 är snart slut (10w-40). Å eftersom man kommer över dessa oljor till samma pris som biltema tar per liter (givetvis på 20 liters dunk då då), så kör jag på det.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Mmm, flera verkar rapportera gott om den. Man kanske skulle prova den nästa gång eftersom lådan är lite klonkig när man skall sopa i ettan från friläge. Kan ju vara så att oljan klibbar lite i lamellerna. Min 20 liters Shell Advance Ultra -4 är snart slut (10w-40). Å eftersom man kommer över dessa oljor till samma pris som biltema tar per liter (givetvis på 20 liters dunk då då), så kör jag på det.
Vart får ni tag i alla dessa märkes oljor i storförpackning till dessa priser, måste man känna någon eller?:confused: :confused:

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
OKQ8 SBK Racing hittar du i 20 l dunk på OK mackar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Får Castrols helsyntet genom jobbet. Inte köpt på mitt nuvarande jobb men på förra betalade jag 20kr litern så valet är inte så svårt

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år