Inga tillsatser 98 oktan.Ska man blanda i någon oktan höjare? Ska jag ha 95 eller 98 bensin ?
Du kan köra 95 okt också för en standard cross/enduro ligger långt från spikrisk. Enda fördel med 98 är att den innehåller ingen eller mindre e85 så en tvåtaktare håller en pissaning bättre med 98 okt. E85 (sprit) tvättar bort olja från cylinderväggar därför är de "lite fördel" 98 okt. Men obs ytterst lite fördel så finns de inte 98 okt på din närmsta mack så kan du köra 95 alla dagar i veckan.
Ja apropå etanol och annat, funderar själv på om man skulle testa Aspen, förvisso dyrt men kanske det bästa?
Du kan köra 95 okt också för en standard cross/enduro ligger långt från spikrisk. Enda fördel med 98 är att den innehåller ingen eller mindre e85 så en tvåtaktare håller en pissaning bättre med 98 okt. E85 (sprit) tvättar bort olja från cylinderväggar därför är de "lite fördel" 98 okt. Men obs ytterst lite fördel så finns de inte 98 okt på din närmsta mack så kan du köra 95 alla dagar i veckan.
it!Bensin är väl bättre på att tvätta bort olja än etanol? Har kört snart 2000 mil med min moppe (Zundapp) på E85 och kan inte se/mäta något slitage i cylindern.
Har själv en Husqvarna wr430 1981. Tillverkarens rekommendation på min hoj är 4% med dåtidens olja. Jag kör på 2,5% vilket min hoj funkar bäst med.
Tänk på att den får mindre bränsle ju mer olja du blandar i och kan bli mer spikbenägen osv. Grattis till en grym klassiker!!
Knåda sport tel 0271/34075Har du tips på vart man kan kolla efter reservdelar ?
E85 är ju 85% sprit så de tvättar som fan! 2000 mil va de bästa jag hört i livslängd på tvåtakt och e85. Vilken olja kör du för de är ytterst få som blandar sig med sprit!
Jag har funderat på att köra m min Thundercat 1000cc skoter på e85 men de jag läser om skärbenägenheten skrämmer mig.
Därför är din motor högintressant!!
Är motorn helt standard? Om trimmad uppge allt i trimväg och gärna hur mycket den varvar max.
Hur många % olja blandar du i och vilket märke på oljan?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |