Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Har tittat på två beg bilar i veckan vilka bägge blåser när man tar bort oljelocket och håller handen där. Ingen av mina bilar blåser där och vid den första bilen så tog jag det direkt som ett kvitto på att det var cylinderläckage men nu var vi precis och tittade på en bil som bara gått 4000 mil och även den blåste vilket gjorde att jag började bli osäker på vad som är normalt egentligen.
Den första bilen kände jag tryck när jag la handen på hålet, den här andra bilen hade oljelocket nersänkt så jag kom inte riktigt åt att känna med handen.
Jag förväntar mig inte att ett vevhus ska vara fritt från tryckfluktuationer men två kolvar går ju uppåt samtidigt som två neråt så jag förväntar mig inte att det ska blåsa och jag kan inte minnas att jag upplevt sånt tidigare.
Vad säger ni? Vad är normalt? Är vevhusventilationen på nyare bilar förändrad så pass att detta numera är normalt?
Den första bilen kände jag tryck när jag la handen på hålet, den här andra bilen hade oljelocket nersänkt så jag kom inte riktigt åt att känna med handen.
Jag förväntar mig inte att ett vevhus ska vara fritt från tryckfluktuationer men två kolvar går ju uppåt samtidigt som två neråt så jag förväntar mig inte att det ska blåsa och jag kan inte minnas att jag upplevt sånt tidigare.
Vad säger ni? Vad är normalt? Är vevhusventilationen på nyare bilar förändrad så pass att detta numera är normalt?