oljepumpen

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
jag har kört med å att blanda i tanken nu ganska länge och hade tänkt att gå över till att köra med oljeblandaren.

hur vet jag då att den fungerar? allt ser ut att vara ok... men hur ska jag veta säkert att den funkar? så att jag inte får en skuren cylinder...

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
För att enbart kolla så den funkar överhuvudtaget är det bara vara att hälla i olja i 2-t olje tanken.. kör några km så du får fram olja och får bort den mesta luften. Sen ställer du den på tomgång och rycker bort slangen mellan pumpen och förgasaren.. då ska det rinna sakta.. och desto mer du gasar, ju mer kommer det. Men blandningen i % lär nog inte vara det enklaste.. Men om jag vore du så skulle jag bara dra i en liter olja där, sen fortsätter du med att blanda i tanken som vanligt för säkerhetsskull. Håll sen reda på hur många liter soppa du gör av med innan oljan är slut i tanken. Då är det ganska simpelt att räkna ut hur många % olja den har tagit.. och är det då runt en 2.6-3% så är det lungt, annars lär du skuva på lite mera/mindre.

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...