Oljesmörjning turbo 2 takt?

Maxgson450

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Kawasaki Kx 250, Kawasaki Mean Streak 1500
Hej, vi är 4 killar som ska bygga en turbo på en cross..
Vi har löst nästan alla problem men har framförallt ett kvar..
Vi behöver oljesmörjning till turbon.
Motorn stödjer inte detta pga 2 takt.
Om det är någon som har ett förslag vart man kan köpa en oljepump eller om någon vet om det finns något som har en sådan pump...
Även andra förslag..
Tack på förhand
/Killarna i Mölnlycke

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
http://forum.snowrider.se/forum_post...18763&KW=turbo

kolla den tråden.. där står nog det mesta som e specifikt för 2-takts överladdning.. kolla runt sidan 39 eller nåt där finns ett inlägg av affe på mcx.. som innehåller svaret på din fråga.. står allt va du ska göra me topp osv.. elgrejjen e inget alternativ om du inte ska linda om så du får mer ström å lajja me.. står om de me..

har läst hela tråden å jag tror det är den bästa där allt man behöver veta om ämnet..

mvh

/yam

Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
http://forum.snowrider.se/forum_post...18763&KW=turbo

kolla den tråden.. där står nog det mesta som e specifikt för 2-takts överladdning.. kolla runt sidan 35 eller nåt där finns ett inlägg av affe på mcx.. som innehåller svaret på din fråga.. står allt va du ska göra me topp osv.. elgrejjen e inget alternativ om du inte ska linda om så du får mer ström å lajja me.. står om de me..

har läst hela tråden å jag tror det är den bästa där allt man behöver veta om ämnet..

mvh

/yam
"The page cannot be found"

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Ha ha,det är jag som startat den tråden så jag vill att så många som möjligt ska läsa den och eventuellt bidra!

Hur går det med ditt turbobygge?

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
håller på med å grejja en oljepump.. det ska inte vara nåra problem å få till den biten.. e bara så att man lär nog kanske dreva om utaget till driften då axeln e uppdrevad mot vevaxel varvet.. ett sånt här projekt bygger man inte själv me allt special som ska göras så det kommer å ta tid iaf själva turbo biten.. men sent i sommar kanske man får ut å lufta den lite mest för skojj skull då den inte e prio 1.. har en buell som e de.. :)
som jag skrev på SR så kommer jag ha en lite byggtråd här är jag sätter igång som kommer att länkas dit så ni kan följa det hela om ni vill..

/yam

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...