Oljud koppling Yamaha Yzf1000r Thunderace

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Jag har ett oljud som härstammar från kopplingen på min thunderace. Oljudet är som värst när hojen står på tomgång utan växel i och minskar något när man drar in kopplingen och korgen blir obelastad.

Finns det någon som har erfarenhet av just Thunderacen och vad som behöver åtgärdas ? Byte av lager ?

Jag vet att man kan minska visst oljud genom att synka förgasarna för att få en jämnare motorgång, vilket jag kommer att göra.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Jag har ett oljud som härstammar från kopplingen på min thunderace. Oljudet är som värst när hojen står på tomgång utan växel i och minskar något när man drar in kopplingen och korgen blir obelastad.

Finns det någon som har erfarenhet av just Thunderacen och vad som behöver åtgärdas ? Byte av lager ?

Jag vet att man kan minska visst oljud genom att synka förgasarna för att få en jämnare motorgång, vilket jag kommer att göra.

Så låter de flesta hojarna, däribland min Honda. Om det inte plötsligt dykt upp så är det normalt.

\Masonit

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Jo men det är "lite" högre än normalt. Jag har haft en Thunderace för ett gäng år sedan som var i princip ny, ca 200 mil och den lät inte så här mycket. Den jag har nu har gått 4700 Mil och ser ut att ha levt ett hårt liv :)

Toya

Med Lem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Aprilia Touno V4
Jag har en - 98 a den har gått 5500 mil och rasslar en del men den låter mycket mindere än andra äldre hojar jag ägt

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Byt lameller, skivor och fjädrar.
Det gjorde susen på min Fz750. Hade precis samma symptom, och det är nu nästan helt borta.

Byt lameller, skivor och fjädrar.
Det gjorde susen på min Fz750. Hade precis samma symptom, och det är nu nästan helt borta.

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...