K-Micke
Ny medlem
Tog en sväng idag, körde Brottby mot NO och svängde in på den roliga Sättravägen, ca en km efter golfbanan hade det skett en olycka med en hoj inblandad. Det stod folk där och viftade förbi mig så jag stannade inte (ca 10:00 var klockan). Hann se en bil med fronten intryckt (rejält v-format intryck på bilens högra halva), såg ingen krockad hoj, stod en tre-fyra hojåkare till där. Intill vägen låg en man på rygg, ensam, ingen annan intill. Jag befarar det värsta........
För dom som inte känner till vägen så är det två jätteskarpa backkrön med en djup svacka emellan. Inte en chans att se vad som kommer från andra hållet. Om bilen stod i samma riktning som den smällt, så kom bilen norrifrån, hade en högersväng över krönet och smällde ungefär mitt på. I så fall måste hojen ha genat över krönet. OBS det är spekulationer det kan ha gått till på något annat sätt.
Man blev rätt skakis efter att ha sett det där.
För dom som inte känner till vägen så är det två jätteskarpa backkrön med en djup svacka emellan. Inte en chans att se vad som kommer från andra hållet. Om bilen stod i samma riktning som den smällt, så kom bilen norrifrån, hade en högersväng över krönet och smällde ungefär mitt på. I så fall måste hojen ha genat över krönet. OBS det är spekulationer det kan ha gått till på något annat sätt.
Man blev rätt skakis efter att ha sett det där.
Last edited: