Olycka Brottby-Sättra vägen

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Tog en sväng idag, körde Brottby mot NO och svängde in på den roliga Sättravägen, ca en km efter golfbanan hade det skett en olycka med en hoj inblandad. Det stod folk där och viftade förbi mig så jag stannade inte (ca 10:00 var klockan). Hann se en bil med fronten intryckt (rejält v-format intryck på bilens högra halva), såg ingen krockad hoj, stod en tre-fyra hojåkare till där. Intill vägen låg en man på rygg, ensam, ingen annan intill. Jag befarar det värsta........

För dom som inte känner till vägen så är det två jätteskarpa backkrön med en djup svacka emellan. Inte en chans att se vad som kommer från andra hållet. Om bilen stod i samma riktning som den smällt, så kom bilen norrifrån, hade en högersväng över krönet och smällde ungefär mitt på. I så fall måste hojen ha genat över krönet. OBS det är spekulationer det kan ha gått till på något annat sätt.

Man blev rätt skakis efter att ha sett det där. :(

Last edited:

s9d8as0vjk

Guest
Hualigen ... låter inget vidare det där.

Man får kalla kårar av att läsa sånt där ... :(

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Svåraste svängarna, tycker jag, är skarpa svängar på ett skarpt krön - som det finns många av just i de trakterna.
- Samtidigt som man kan bli överraskad av att det svänger så är man nästan tyngdlös med kraftigt pirr i magen som stör koncentrationen...

Man kan få vänta länge på hjälp så ta det lugnt på okända vägar...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Alltid synd när folk går bort men kör man om i ett krön är det nästan så att det går att jämföra med rysk rolett.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
låt oss bedja

x_dream

Före detta wcx:are
Gick med
1 May 2003
Hoj
Först husqvarna 258 (Återlämnad), gs 500 (såld) R1:a (såld), Suzuki xf650 (såld), gsxr 600 (såld), zx6r 01:a (såld) suzuki gsr (såld) Peugot trekker 100 (stulen)
dessa olyckor

r.i.p

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Sluta spekulera. Det kanske inte alls har gått till som vi tror. Detaljer brukar framkomma. Tills fakta kommer fram tycker jag vi avvaktar med kommentarer, om vi nu ska kommentera det alls.

/Lucky9

HanneZ

Guest
aftonbladet litar på första tipsaren. Så lita inte på dem.

Om nu tråden är startat så lär er något av de. Jag skulle aldrig för mitt liv kunna köra om på ett krön, men tydligen(om de nu e så) så gör andra de.

/ Hannes

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
RG-fucko :fatta!

Novakovic skrev:
Fan kan man inte köra hoj borde man inte pröva ens... folk som smäller kan inte köra... allt handlar om reflexer och inte panik. :kocko

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Novakovic skrev:
Fan kan man inte köra hoj borde man inte pröva ens... folk som smäller kan inte köra... allt handlar om reflexer och inte panik. :kocko

*Ännu en anledning till att det borde utföras lämplighetsintyg på att få använda dator.*

Mina tankar går till familj och anhöriga.

Hansson

Alla b*lister är idioter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Busaberg retard -02-STULEN Busaberg retard -03-SÅLD
Novakovic skrev:

Nästa gång kanske det är din tur :fatta!
Idiot

/Henke

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Novakovic skrev:

Fan, här har en person dött och du fäller en sådan jävla kommentar :kocko

Hur jävla dum får man bli?!

Idiot! :7peta

Mina tankar går till den avlidnes nära å kära.

Vila i Frid.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...