Olycka i Sörberge

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=656715

Någon som vet hur det gick för han? Hörde att han åkt på lårbensbrott på båda benen, varav ena var en öppen fraktur, samt bröt en arm.

Var tydligen väldigt blodigt där... hade precis kommit innanför dörren när jag hörde ambulansen på motorvägen som körde förbannat fort. Sen när jag kom till jobbet fick jag höra detta...

Var själv omkull idag men inga skador förutom en sträckning i ryggen.

Fredag den 13:e :gnissla :gnissla :gnissla :gnissla

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Va ju nån sporthoj som hade smällat med en hästfinka vid sörfors läste ja i tidningen.

Nån som vet vem det va?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Ja, det är tur att ingen kört ihjäl sig än. Vi sporthojare kanske får lugna ner oss ett tag nu, det har varit lite väl mycket klotningar den här sommaren.

Tur att det gick bra för dig, lät lite våldsamt att köra in i en hästfinka, tankarna gick till polisskolan... *gnääägg* *prutt* ;)

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3052857 Hästfinkan i sörförs står jag för...=/ så inge hoj åkning nu på ett tag man rör sig som en 120 årig gubbe typ...
Bara skrot av hojen med...

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=656822

less man blir att man aldrig lär sig köra:huvet ....
Hoppas du inte får några större problem med rygg/nacke i framtiden bara, sånt där kan komma krypandes...

Antar att det var lite småkurvig väg du körde om på med tanke på beskrivningen i ST... sånt där kan hända oss alla som tycker om att gasa.

Vi kan ju försöka hålla oss ifrån att ta livet av oss här i området, vore ju väldigt olyckligt om det skulle ske en sån olycka. Men med tanke på hur vissa kör på vissa ställen så vette faan.

Samma gata som han small på igår i Sörberge var det nån på en Svart/gul hoj idag som for och slangade som en idiot, dummaste jävla ställe man kan välja för det finns MASSVIS med utfarter där i Sörberge som folk bara kör rakt ut i vägen på och denna kille for fram å tebax många gånger och gasade, och det vid 18-tiden på dan när det är en del folk i rörelse. Om du läser detta, far iväg på nån raka på industriområdet i Timrå istället där finns det gott om raksträcka utan en massa trafik/barn/utfarter. Perfekt ställe för att leka av sig lite...

wza

Guest
ja vilken tur för dig. att du klara dig menar jag. nu är de bara att bygga om hojen till stunthoj hehehe.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Hahaha, ja jo, eller hur... så lätt är den inte ;)

Igår var det två olyckor till i Sörberge, båda på samma ställe.

Den första vid 22:30 tiden och dom blev relativt skadade sedan någon timme senare så körde en ensam tjej åt h-vete på samma ställe och slog sig rätt rejält, enl några jobbarkompisar som satt och festade på en balkong med utsikt över stället så var första riktigt ruskig och den andra berodde på att tjejen var onykter.

Undra vad ungarnas föräldrar gör egentligen...

Men kan vara värt att tänka på när man drar igenom Sörberge, massvis med utfarter där.

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Hörde att han i sörberge tydligen var drogpåverkad.....

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
Hoppas du inte får några större problem med rygg/nacke i framtiden bara, sånt där kan komma krypandes...

Antar att det var lite småkurvig väg du körde om på med tanke på beskrivningen i ST... sånt där kan hända oss alla som tycker om att gasa.

Vi kan ju försöka hålla oss ifrån att ta livet av oss här i området, vore ju väldigt olyckligt om det skulle ske en sån olycka. Men med tanke på hur vissa kör på vissa ställen så vette faan.

Samma gata som han small på igår i Sörberge var det nån på en Svart/gul hoj idag som for och slangade som en idiot, dummaste jävla ställe man kan välja för det finns MASSVIS med utfarter där i Sörberge som folk bara kör rakt ut i vägen på och denna kille for fram å tebax många gånger och gasade, och det vid 18-tiden på dan när det är en del folk i rörelse. Om du läser detta, far iväg på nån raka på industriområdet i Timrå istället där finns det gott om raksträcka utan en massa trafik/barn/utfarter. Perfekt ställe för att leka av sig lite...

tarasus, ja har fått mig en tankeställare nu och ber hemskt mycket om ursäkt :(
lagt ner det där för ett tag nu och tänker få tillbaka lite moget beteende, * :gråta

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
haha mejje då.. fara å slanga så där efter vägen vaa skulle jag alldrig göra :p..
nä det är lite onödigt fara och slanga på många ställen men det är svårt och hålla sig å:D..
Leka bör man annars kan man få tråkigt :p

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Usch...faan håll efter E4:an grabbar om ni ska gasa o lattja! , hästfinker o bilar med släp är farliga grejjer!!

Själv har man blivit farsa till en pojk så hojåkandet fik stryka foten denna säsong..

Tänk till nu....

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Usch...faan håll efter E4:an grabbar om ni ska gasa o lattja!
Kanske inte det bästa stället att lattja på det heller va!?

Gör som bash! ;)
Skaffa licens o lek av er på banan istället, där finns t.o.m avåkningszoner! :tummenupp

Östlund - Krya på dig, du sitter nog på en hoj snabbare än du tror! :)

Själv har man blivit farsa till en pojk så hojåkandet fik stryka foten denna säsong..

Man får GRATULERA då! :) :tummenupp

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Ja visst om man bara kunde åka nånting ....... Har ju bara styrt runt banan 4ggr i år :yoparty Lilla Elias tar all tid som är över just nu, ska försöka gästspela lite på nån tisdag framöver. Ha det henke så syns vi :pannkyss

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Ja visst om man bara kunde åka nånting ....... Har ju bara styrt runt banan 4ggr i år :yoparty Lilla Elias tar all tid som är över just nu, ska försöka gästspela lite på nån tisdag framöver. Ha det henke så syns vi :pannkyss

Bra att du håller dig hemma. Då hinner jag lära mig åka lite bättre under tiden....Nu är bussen packad. Ska ge mig av upp å testa mina nya kraschpuckar.

Höres

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
Tankar finns att införskaffa banhojj men om de blir av :va .

som sagt känns jävligt inspirerande *dream*

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...