Olycka i Vellinge

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mc-förare omkom vid singelolycka

Malmö TT

En 34-årig man omkom i dag vid en mc-olycka i på Kämpingevägen i Vellinge söder om Malmö.

Ett par i en bil blev omkört i hög hastighet av motorcykeln som försvann ur sikte. När bilen kom genom nästa kurva upptäckte man motorcykeln liggande i diket. Polisen uppmätte 46 meter långa bromsspår på platsen.

Mc-föraren fördes till Universitetssjukhuset MAS i Malmö där man bara kunde konstatera att han avlidit.

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Ninja 9R skrev:
Mc-förare omkom vid singelolycka

Malmö TT

En 34-årig man omkom i dag vid en mc-olycka i på Kämpingevägen i Vellinge söder om Malmö.

Ett par i en bil blev omkört i hög hastighet av motorcykeln som försvann ur sikte. När bilen kom genom nästa kurva upptäckte man motorcykeln liggande i diket. Polisen uppmätte 46 meter långa bromsspår på platsen.

Mc-föraren fördes till Universitetssjukhuset MAS i Malmö där man bara kunde konstatera att han avlidit.

Du är nog bättre på att skriva artiklar än en riktig skrivare :p http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,61756211_852__,00.html

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Re: Re: Olycka i Vellinge

xplojt skrev:
Du är nog bättre på att skriva artiklar än en riktig skrivare :p http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,61756211_852__,00.html

Det är flera dödsolyckor på samma ställe :skrämd :(

Mc-förare döda i olyckor

Malmö TT

En 24-årig man omkom i eftermiddags vid en trafikolycka på riksväg 45 strax norr om Vänersborg.

Mannen körde en motorcykel söderut när han i en korsning tvingades väja för en bilist som körde ut på riksvägen. När bilisten uppmärksammade motorcykeln försökte hon svänga in på en bussficka.

Motorcykeln träffade bilens högra framdörr och därefter kanten på ett brunnslock och mannen förlorade kontrollen. Motorcykeln körde i hög hastighet genom ett viltstängsel, över en vedtrave och träffade slutligen ett träd. Mannen omkom omedelbart.

En 19-årig kvinnlig passagerare skadades allvarligt och fördes till Norra Älvsborgs lasarett.

Tidigare i dag omkom också en 34-årig man vid en mc-olycka i på Kämpingevägen i Vellinge söder om Malmö.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
fy vad jobbigt det är att läsa sånt här, så sorgligt att så många dör........

Vila i frid ......

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag förstår föläldrar som inte vill att deras barn ska börja köra motorcykel. Otroligt sorglig start på säsongen.

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Fy fan vad sorgligt, det som varit en sån fin dag fram tills nu :(

46 meter långa bromsspår undrar hur det kan ha gåt till

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag HATAR att läsa sånt här, det tar udden av hojåkandet. Fyfan, ta det lungt i trafiken, bättre att komma sist än att inte komma fram alls.

Våga köra med skallen!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tragiskt. Det skulle lika gärna kunna vara jag, eller vem som helst på forumet. Vårt bästa skydd mot olyckan är omdömet. Kör omdömesgillt så är vi fler kvar i höst.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Kan bara instämma i vad Mr Holmes och bingo skriver här ovan. I lördags var min bror en hårsmån från att förolyckas när vi var ute och åkte. Visst vi körde fort, men hade det blivit en olycka av tillbudet som skedde så hade det berott på den satans bilen med släp som vi mötte, som körde precis mitt i vägen (och var således en bra bit in på vår sida). 20 cm till så hade jag nog inte haft någon bror idag. :( Jag behöver nog inte tillägga att det inte var kul att ligga ca 30 meter bakom och se det hela gå bra med blotta förskräckelsen.

Kontentan av det hela är att VI måste se till att ha goda marginaler i alla situationer när vi kör. Man vet inte vad som väntar runt den där favoritböjen eller efter det där härliga krönet. Vid fri och säker sikt kan man stå på. Inte annars.

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Det är sorgligt att läsa det här :gråta. Mina tankar går till nära och kära. Det har smällt ett par hojar här i Falun i helgen men som tur är har förarna klarat sig bra. Ta det lungt nu bröder..

edit:Vet iofs inte hur det är med en av dom som smällde nu. Men han lever iaf.

Last edited:

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hum

En 24-årig man omkom i eftermiddags vid en trafikolycka på riksväg 45 strax norr om Vänersborg

24 år, :gråta hemskt, vilken ålder det än är men 24 år, man har väl precis börjat leva loppan då :(

Rille

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha MT10 -17
Fy fan det var inget kul å läsa men man kan ju funder hur han har kört när det är 46 meter bromssträcka.

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rille skrev:
Fy fan det var inget kul å läsa men man kan ju funder hur han har kört när det är 46 meter bromssträcka.

Mm, 46 meter är inte en liten sträcka, han kunde ha klarat sig om han hade bromsat normalt. men man blir i panik situationen självklart :( det har jag själv upplevft med moppen ;)

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
xplojt skrev:
Mm, 46 meter är inte en liten sträcka, han kunde ha klarat sig om han hade bromsat normalt. men man blir i panik situationen självklart :( det har jag själv upplevft med moppen ;)
www.moped.com :confused: fel forum vännen :fakta

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
Så tragiskt vad som än har hänt!!

R.I.P

Sänder en tanke till vänner och anhöriga!

//Robert

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skittrist att läsa.. vill inte läsa fler såna här trådar på sporthoj.com. Förra året blev vi överösta med dödsannonser :(

hoppas på mindre inlägg angående alla olyckor.. blir ju endast less av att läsa det.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Olyckan med döden som första åskådare lurar där ute på vägarna... o han verkar ivirg....

Ta det lugnt.... låt honom inte skörda fler offer nu... han har fått roffa alldeles för många liv redan denna säsong... :gråta

Varma tankar till er som förlorat nån som stod er nära....

Jag får lust att gråta för sorgen som "våran hobby" att köra hoj för med sig i värsta fall...

Omdömme har ALLA.... men det måste användas till att överlista döden där ute....

Vill inte läsa fler notiser i tidningen nu...nästa gång kan det vara nån "nära" mig... Gud förbjude....!!

//Madelene

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...