Olycka!? Stockholm / Tullinge

FireRacer

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Fireblade 97:a
Hörde på raio precis något om en mc-olycka som slutade olyckligt...
Hörde något om södra stockholm och Tullinge....bor i Tullinge´och undrar nu om detb är någon som vet lite mer...

Tyst minut för den avlidne och hans anhöriga o vänner...

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
FireRacer skrev:
Hörde på raio precis något om en mc-olycka som slutade olyckligt...
Hörde något om södra stockholm och Tullinge....bor i Tullinge´och undrar nu om detb är någon som vet lite mer...

Tyst minut för den avlidne och hans anhöriga o vänner...

fan....... :( inte igen....
R.I.P

Hände det i morse alltså?

Babe

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
R1, DRZ 400S, XT660Z Tenere
:( Det är så tråkigt att höra detta. Lider med familj å vänner.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
FireRacer skrev:

Någon som varit påväg mot bulten via Tullinge och Riksten kanske?! Hemskt och olyckligt iaf när det händer. Fi fan...

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Är det denna möjligen?

Saxat från wighsnews.se:

Stockholm: Trafikolycka på Essingeleden
Strax efter 08 kolliderade en mc och lastbil på Essingeleden strax innan Eugeniatunneln i Stockholm. En person skadades och fick enligt uppgift föras till sjukhus. /Teija
Sep 8, 2005, 10:00

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
korvgubbe skrev:
Någon som varit påväg mot bulten via Tullinge och Riksten kanske?! Hemskt och olyckligt iaf när det händer. Fi fan...
Jag åkte den vägen igår och på vissa ställen var den jävligt mycket rullgrus! Tänk på det när ni åker där. Jag är helt övertygad om att det vid ett tillfälle hade gått åt helvete om jag inte hade hållit innerkurva.

R.I.P. Tankarna går till de anhöriga. :(

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hmm, det jag hörde på morgonnyheterna på TV var att det skedde en bilolycka i Tullinge i natt, bil i hög fart frontade med buss. Den enda MC-olycka jag hört om nyligen skedde i morse på Essingeleden.

FireRacer

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Fireblade 97:a
Kevorkian skrev:
Är det denna möjligen?

Saxat från wighsnews.se:

Strax efter 08 kolliderade en mc och lastbil på Essingeleden strax innan Eugeniatunneln i Stockholm. En person skadades och fick enligt uppgift föras till sjukhus. /Teija

Vet ej om det var den, hörde bara södra stockholm o någonting med tullinge eller huddinge, men personen hade iaf dött.

Någon som vet mer eller har rätta uppgifterna?

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
FireRacer skrev:
Kevorkian skrev:
Är det denna möjligen?

Saxat från wighsnews.se:

Vet ej om det var den, hörde bara södra stockholm o någonting med tullinge eller huddinge, men personen hade iaf dött.

Någon som vet mer eller har rätta uppgifterna?

Olyckan i Tullinge var en bilolycka. Den 30-åriga föraren sägs att i hög fart dragit rakt in i baken på en framförvarande bil, och sedan studsat ut i mötande körfält, där han frontade med en SL-buss.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hbo69 skrev:
Jag åkte den vägen igår och på vissa ställen var den jävligt mycket rullgrus!

Det är inte så märkligt att vägen vid Riksten är sandig och grusig. Där ligger Jehanders som är ett av Sthlms största (och närmsta) grustag. Jag var själv där och fyllde 3 släpvagnar förra veckan med grus och sand.

Det finns skyltar som varnar för halkrisk men de sitter bara i direkt anslutning till in/utfarten från anläggningen. När jag var där och lastade så täckte den där skopan halva släpet så det blev grus å sand överallt och även om jag faktiskt tänkte på att försöka minmera spillet genom att borsta av lär jag garanterat ha tappat både lite sand och grus på väg därifrån. Och många lär göra samma sak dagligen så ta det lungt om ni åker via Riksten!

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
korvgubbe skrev:
Det är inte så märkligt att vägen vid Riksten är sandig och grusig. Där ligger Jehanders som är ett av Sthlms största (och närmsta) grustag. Jag var själv där och fyllde 3 släpvagnar förra veckan med grus och sand.

Det finns skyltar som varnar för halkrisk men de sitter bara i direkt anslutning till in/utfarten från anläggningen. När jag var där och lastade så täckte den där skopan halva släpet så det blev grus å sand överallt och även om jag faktiskt tänkte på att försöka minmera spillet genom att borsta av lär jag garanterat ha tappat både lite sand och grus på väg därifrån. Och många lär göra samma sak dagligen så ta det lungt om ni åker via Riksten!

Jag hamnade bakom en såndära släp med sand på, i förra veckan och det yrde och dammade så jag hade lust att ta livet av föraren...

Jag tror inte det är tillåtet att frakta grus och sand på det sättet med tanke på lagen om säkring av last. tex kunde gubben gott ha täckt över med en pressening och dessutom hållt nere hastigheten för att inte fartvinden ska blåsa av allt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
UltraMarine skrev:
Jag hamnade bakom en såndära släp med sand på, i förra veckan och det yrde och dammade så jag hade lust att ta livet av föraren...

Jag tror inte det är tillåtet att frakta grus och sand på det sättet med tanke på lagen om säkring av last. tex kunde gubben gott ha täckt över med en pressening och dessutom hållt nere hastigheten för att inte fartvinden ska blåsa av allt.

Det är många privatpersoner(som jag själv) som hämtar där på vanliga släp. problemet var inte det som låg PÅ släpet utan allt som hamnade lite här och där vid lastningen. Det var iofs små mängder men många bäckar små som det brukar heta.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
UltraMarine skrev:

Det är lagligt.

Om det kommer MYCkET sand/grus etc från lastbilen så är den
med 120% säkerhet antingen överlastad eller fellastad.

Däremot brukar man som yrkeschaufför vattna
sandlass om det är torra dagar men det är "jobbigt" att
dra i snöret och sakta köra under bevattningsanordningen.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Om det är någon som omkommit i olyckan så lider jag med anhöriga, Jag vet hur det känns. Det är snart en månad sen jag förlorade min bror..

R.I.P

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Kevorkian skrev:
Är det denna möjligen?

Saxat från wighsnews.se:

Sep 8, 2005, 10:00

Nix, han är inte död, bröt sitt bäckene. Min bästa polare som råkade illa ut. Körde en Dominator. Det var således nån annan stackare åt Tullinge hållet då som råkat betydligt värre ut:(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati