olycka Uppsala

desivon

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
nada, teoripluggare
Åkte förbi Vaksalagatan för en 20-30 minuter sen och och såg en kraschad kawa zx6r med akropovic system(utblås). Framkåpan var lite mosig, men annars såg det oki ut. Inga ambulanser var där då. Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Hoppas iaf att det gick bra för alla inblandade.

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Kryptonit skrev:
Sphyrna har väl originalsystem på sin hoj..

Jag hoppas också att det slutade bra.
Jag har ett Yoshi-blås nu (ett franskt som hette Ninja förut) och jag har tack och lov inte krockat idag. Håller tummarna för att det gick bra för min märkes/modell - broder/syster. Samt för eventuellt då krockad trampcyklist.

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
desivon skrev:
Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Typiskt Uppsala! Där verkar kravet för att få cykla i stan vara att man går en kamikaze-kurs i självmord. Studenter verkar inte vara allt för smarta ändå... :rolleyes:

Hoppas alla klarade sig bra!

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Det märkliga är att alla klagar på cyklisterna när dom kör bil/mc (med all rätt) men när dom sitter å trampar själva så brukar inte rödljusen, övergångsställ och stopskyltar existera.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
mibe04 skrev:
Det märkliga är att alla klagar på cyklisterna när dom kör bil/mc (med all rätt) men när dom sitter å trampar själva så brukar inte rödljusen, övergångsställ och stopskyltar existera.

Givetvis inte. Jag står över lagboken :fakta

Död åt cyklande studenter i stan :mad:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
desivon skrev:
Åkte förbi Vaksalagatan för en 20-30 minuter sen och och såg en kraschad kawa zx6r med akropovic system(utblås). Framkåpan var lite mosig, men annars såg det oki ut. Inga ambulanser var där då. Polisen stod och höll i en vanlig cykel som såg ganska mosad ut, krock med cykel? Ngn som vet mer om vad som hänt?

Det verkar som det gick ganska bra. Vet fortfarande inte vem det är dock.

Frn UNT.se

Motorcyklist körde på cykelburen kvinna

2003-09-03 18:48

Av:UNT
En kvinna i tjugoårsåldern blev på onsdagseftermiddagen påkörd av en motorcykelburen man i korsningen Björkgatan Vaksalagaten i Uppsala. Motorcykeln körde på Vaksalagatan in mot stan när den cyklande kvinnan helt plötsligt dök upp bakom en stillastående bil som just skulle svänga av från Vaksalagatan. Båda skadades lindrigt men fördes ändå till Akademiska sjukhuset. Motorcyklisten, en man i 30-års åldern, fick skrubbsår på en hand och arm och klagade även över smärtor i höften. Kvinnan fick skrubbsår i huvudet.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati