Olycksam MC-mässa...

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Jaha, mässan var en succé. Men inte resan dit! Skulle sova hos en kompis i jönköping på torsdags natten för att vi sedan skulle åka till stockhom tidigt på fredags morgonen. Dåligt väglag och mörkt som ett sotararsel nästan hela vägen till jönköping. Ca 4 mil innan jönköping blir det 2+1 väg med mitt räcke och vilstängsel, vägen var snustorr och ingen trafik. Skönt, nu kan man ta igen lite tid... Men vad står där, en polisbil som verkar komma ut från en avtagsväg, bäst att sakta in lite. Men tror ni inte att det aset satt med lasern ut genom rutan. Följde efter mig nån halvmil och sedan blinka tuta! Började fråga om skatt och så(hade inte satt på nya skattemärket), trodde det var ok... Men sen blev det baksätet på polisbilen... :( Kortet borta och 1800 i böter! Gottans!! 124 km/h på 90 väg. 4 kilometer över gränsen för körkortsdragning... Surt! Men men, man får ju egentligen skylla sig själv, bara surt att han skulle stå på enda stället på min ca 40 mil långa resa den dagen som jag körde för fort på! :huvet Körde 100 mil dan efter utan att så mycke som se en snut! :rofl

Jaja, får väl hoppas på ett milt beslut från länsstyrelsen på måndag, hoppas på 2 månader och sedan sänkt till 1 eftersom jag har jourtjänst i jobbet som jag måste kunna köra bil för... Sambon blir inte glad, bor i kalmar men jobbar i karlskrona... Lär bli att bo i övernattningslägenheten och cykla till jobbet! Kallt om mornarna!

För övrigt en underbar mäsaa med mycket gosid att dregla över! Rekomenderar ett besök hos killen som säljer t-shirts och tröjor i C hallen. Han har sin dotter eller nåt med som är hetare än eld! :tuttar Stort plus för genomskinliga vita kläder!! :tummenupp

Simma lungt!!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Oflax! Är du ostraffad tidigare så klarar du dig nog med två månaders indragning, så att du kan köra hoj i vår iaf.

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Nerdrans otur :huvet Är det någon som har adressen till dom som stod och sålde massa t-shirt ?? mr t-shirt någonting tror jag det var ????

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
luka skrev:
! Rekomenderar ett besök hos killen som säljer t-shirts och tröjor i C hallen. Han har sin dotter eller nåt med som är hetare än eld! :tuttar Stort plus för genomskinliga vita kläder!! :tummenupp

Simma lungt!!

Var det hon med TUNNA "fladderbyxor" och svarta string? :rolleyes:

Synd på kortet :(

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
-Japp

Tinatjejen skrev:
Var det hon med TUNNA "fladderbyxor" och svarta string? :rolleyes:

Synd på kortet :(

Tja, tunna var nog ordet som skall användas ja!

Tyvärr har jag en bot sen i somras, med hojen såklart... Dom snutarna var rätt sjyssta dock... Följde efter mig tills snitthastigheten sjönk under gränsen för att bli av med kortet... Tog visst nån mil eller så... Får se vad farbror staten säger på måndag.. Hoppas, hoppas hoppas!!! på 2 månader!! :Bugar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
luka skrev:
Tja, tunna var nog ordet som skall användas ja!

Är det samma tjej så var det de mest ugly byxorna på mässan :hihi
(om man bortser från HD tanternas tajta jeans som har midjan så högt att man kan tro att de är inbyggd korsett i :rofl )

ups.. nu låter jag bitter :rolleyes: (de är ju fula, sad but true)

Hört om flera som fått mc åkare att sakta ner farten, och sen skjuta laser, så de fått ha korten kvar. Sånt tycker vi om :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Finns det inget sätt att se ifall de är efter en i backspegeln. Vore rätt kyligt att blinka in till sidan och tvinga dom att passera. De kan ju inte gärna stanna till de också och säga: "Nej, vi har tänkt följa efter dig nu ända tills du kör för fort så vi kan ta ditt körkort".

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
När jag bodde i Gbg och hade flickvännen i Linköping körde jag den där sträckan nästan varje helg. Mellan Borås och Jönköping får man ta det lite lugnt om man kommer med bil, speciellt 70 sträckorna, där står dom ofta och skjuter laser precis när man passerat skylten, dessutom ligger den några mackar där så polisen kan stärka sig med kaffe och munkar om de blir trötta...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
2Late skrev:
Kört kors och tvärs i åratal och de enda som jävlas är smålandspolisen konstigt nog. Har för mig att de inte behöver OBS. BEHÖVER dra kortet för 30km/h över. Tidigare måste de göra det. Iaf på 110 väg är gränsen 40km/h. Rätta mig om fel.

30 över överallt utom 30-vägar, där är det 20 över.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Kay skrev:
30 över överallt utom 30-vägar, där är det 20 över.

Naj. Det är väl när de får rätt att ta kortet, men fanns ju killen i somras som körde 200km/h+ med en ny porsche (nya däck,bromsar osv) sommarväglag, tvåfiligt motorväg och inte en bil i sikte (tidig morgon) och först blev tagen på kortet men fick tillbaka i tingsrätten då man inte kunde bevisa att han varit vårdslös för att kört så fortf.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Villee skrev:
Naj. Det är väl när de får rätt att ta kortet, men fanns ju killen i somras som körde 200km/h+ med en ny porsche (nya däck,bromsar osv) sommarväglag, tvåfiligt motorväg och inte en bil i sikte (tidig morgon) och först blev tagen på kortet men fick tillbaka i tingsrätten då man inte kunde bevisa att han varit vårdslös för att kört så fortf.

OKej... Det låter som en skröna, men det kanske det inte är. Vet många som blivit av med kortet när dom legat någon kilometer över, och det har inte varit vårdslöst eller mkt trafik inblandat. Men det är väl från polis till polis då kanske.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Kay skrev:
OKej... Det låter som en skröna, men det kanske det inte är. Vet många som blivit av med kortet när dom legat någon kilometer över, och det har inte varit vårdslöst eller mkt trafik inblandat. Men det är väl från polis till polis då kanske.

Naj var ingen skröna, lästte själva i tidningen. Det handlar nog inte heller om polis till polis utan att det va nån kille som körde porsche (= rik) och gick in i tingsrätt med advokater och bestred (med pengar).

Pugho

Rödljuskung i lågskor
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
-97 CBR1000F
Hehe... Själv höll jag 210 som mest när jag åkte hem.. Slapp polisen dock.. :banana

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Dom står ofta mellan Jkpg o Nässjö.. så de var kanske inte så konstigt att du just åkte dit där.. surt som fan.. men du har ju iaf kortet tbx innan sommaren.. :)

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
luka skrev:
Jaha, mässan var en succé. Men inte resan dit! Skulle sova hos en kompis i jönköping på torsdags natten för att vi sedan skulle åka till stockhom tidigt på fredags morgonen. Dåligt väglag och mörkt som ett sotararsel nästan hela vägen till jönköping. Ca 4 mil innan jönköping blir det 2+1 väg med mitt räcke och vilstängsel, vägen var snustorr och ingen trafik. Skönt, nu kan man ta igen lite tid... Men vad står där, en polisbil som verkar komma ut från en avtagsväg, bäst att sakta in lite. Men tror ni inte att det aset satt med lasern ut genom rutan. Följde efter mig nån halvmil och sedan blinka tuta! Började fråga om skatt och så(hade inte satt på nya skattemärket), trodde det var ok... Men sen blev det baksätet på polisbilen... :( Kortet borta och 1800 i böter! Gottans!! 124 km/h på 90 väg. 4 kilometer över gränsen för körkortsdragning... Surt! Men men, man får ju egentligen skylla sig själv, bara surt att han skulle stå på enda stället på min ca 40 mil långa resa den dagen som jag körde för fort på! :huvet Körde 100 mil dan efter utan att så mycke som se en snut! :rofl

Jaja, får väl hoppas på ett milt beslut från länsstyrelsen på måndag, hoppas på 2 månader och sedan sänkt till 1 eftersom jag har jourtjänst i jobbet som jag måste kunna köra bil för... Sambon blir inte glad, bor i kalmar men jobbar i karlskrona... Lär bli att bo i övernattningslägenheten och cykla till jobbet! Kallt om mornarna!

För övrigt en underbar mäsaa med mycket gosid att dregla över! Rekomenderar ett besök hos killen som säljer t-shirts och tröjor i C hallen. Han har sin dotter eller nåt med som är hetare än eld! :tuttar Stort plus för genomskinliga vita kläder!! :tummenupp

Simma lungt!!

Drabbade mig i sommras på hojjen. Skiter i omständigheterena men iaf så åkte jag dit för 124 km/h Hade en bot sen i februari med 22 km/h för fort... Fick en månads spärrtid. Jag kör typ mellan 5-10 000 mil i jobbet varje år...
Så mitt tipps. Ring och snacka med länsstyrelsen som urfärdat ditt kk. Ta reda på till vem du ska skicka in det brev du kommer att skriva och förklara vad som hänt, samt att du typ blir av med kneget om du tappar kk.

// lycka till

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SENSEI skrev:
Drabbade mig i sommras på hojjen. Skiter i omständigheterena men iaf så åkte jag dit för 124 km/h Hade en bot sen i februari med 22 km/h för fort... Fick en månads spärrtid. Jag kör typ mellan 5-10 000 mil i jobbet varje år...
Så mitt tipps. Ring och snacka med länsstyrelsen som urfärdat ditt kk. Ta reda på till vem du ska skicka in det brev du kommer att skriva och förklara vad som hänt, samt att du typ blir av med kneget om du tappar kk.

// lycka till

Tja!

Har tänkt mig att jag ska ringas idag, dom får nog paprena vid lunch typ. Har bara jobbat i nuvarande jobbet i 3 månader, men redan kört ca 2000 mil, så det kan man ju i alla fall säga! Har dessutom jourtjänst, så det behövs ju! Uppdaterar i eftermiddag med nyheter om vad länsstyrelsen säger om det hela...

luka

Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Jay-Jay skrev:
Jag trodde inte dom fick sjuta lasern genom rutan utan den ska stå på stativ.

Det vet jag inte, men jag ska minsann ta reda på det! Nån som vet var man kan ta reda på sånt? Om det är genom länsstyrelsen eller hur det funkar...? Tacksam för hjälp!!

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Stativ använder de väll aldrig? Den är ju handhållen. Och rutan kanske var nervevad...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...