Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Örebro/Kalmar
Kvinna dog i sviter av mc-olycka

Uppdaterad 9 juli 2009 - 15:16
Vid 15-tiden på torsdagen gick den 60-åriga kvinna bort som skadades allvarligt i en mc-olycka vid Lundegård på Öland.

Det var under måndagseftermiddagen som en motorcykel med förare och en passagerare krockade med en bil strax intill Lundegårds camping, Öland. Motorcykelföraren, en man, omkom på plats och under torsdagen gick även passageraren, en kvinna, bort.

Paret på motorcykeln är hemmahörande i Örebro. SVT

fasiken vad trist, verkligen beklagligt:(
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Du kan anmäla honom för vållande av personskada det ska trafikpolisen som har hand om olyckan upplysa dig om och om dom inte gör det kan du ju fråga trafikpolisen som hade hand om min olycka frågade iallafall mig om jag ville anmäla henne som körde bilen jag krockade med det borde ju vara samma regler överallt eller ?

har ett par samtal kvar med polisen, ska ta upp det med dem. dock nämnde de inget sånt för mig när de ringde mig ett par timmar efter olyckan. dock låg jag i en sjukhussäng fylld med morfin. jag stämmer gärna ballarna av killen.
 

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vingåker
Hoj
cbr 600 -07
har ett par samtal kvar med polisen, ska ta upp det med dem. dock nämnde de inget sånt för mig när de ringde mig ett par timmar efter olyckan. dock låg jag i en sjukhussäng fylld med morfin. jag stämmer gärna ballarna av killen.

Är oxå liggande efter krock med vänstersvängande bil. :näsblod Enligt killen som körde har polisen sagt att han förmodligen får ta på sig skuldbördan. Jag har inte hört ett pip från polisen! De har inte ringt mig lr tagit nån som helst kontakt. Bra info med vållande om kroppskada!!
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mariestad: Mc-olycka torsdag 9/7
Två personer uppges ha skadats vid en mc-olycka vid Utby utanför Mariestad. De drabbade skador är dock okända.
Publicerad av Camilla, 2009-07-09 19:53:38 WighsNews

Öland: Motorcykelolycka fredag 10/7
En motorcykelolycka har inträffat i närheten av Mörbylånga på Öland. Utryckningsfordon har precis anlänt till platsen och det är oklart om någon har kommit till skada.
Publicerad av Uffe, 2009-07-10 13:05:04 WighsNews

Mc-förare i singelolycka
Öland i dag 13:46 | Uppdaterad i dag 16:31
En mc-förare skadade sig på Kobbvägen i Kastlösa söder om Mörbylånga efter att ha kört in i en stolpe.
Olyckan inträffade strax före 13-tiden och den olycksdrabbade har förts vidare med ambulans till sjukhus. Läget uppges inte vara allvarligt.
- Det är inte allvarligare än att han själv kunde lägga sig på båren, säger räddningschef Anders Sporrong.
Mc-olyckan är den tredje på Öland inom kort tid. Barometern
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Olycka, Stockholm - Skansundet ut mot Mörköfärjan

Jag och polarn va påväg i rätt så skönt tempo påväg ut mot Mörköfärjan när vi kommer ikapp en gammal Ford,
Åker bakom honom en bit in efter hästhagen men släpper honom för det går tillochmed för fort för oss två och PRECIS när jag släpper honom så ser jag hur han med på tok för hög fart kommer ut på andra sidan vägen och drar båda sina vänsterdäck i mötandes dike!!!!
Bilen tappar kontroll och sladdar rakt in i ett träd! Jag slänger mig av hojen så fort jag kan o möts av en gammal gubbe som är HELT oskadd och vid fullt medvetande! Va inte hans tur den här gången lyckligtvis! Ringde 112 och den ÄNDA resursen dom hade var en Ambulanshelikopter! Så jävla onödigt men han fick sig en trevlig resa gubbfan! Hade han fått möte av nått slag så hade båda strykt med!

IMG_0655.jpg


IMG_0657.jpg


IMG_0659.jpg
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Blir så förbannd på idioter som skall visa hur snabbt de kan köra sin skrothög bara för att man kommer ikapp på hoj.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Blir så förbannd på idioter som skall visa hur snabbt de kan köra sin skrothög bara för att man kommer ikapp på hoj.

Jo sånt är man rätt så trött på, Jag låter folk bara köra sitt race även om det är motorväg, både jag och han bakom ratten VET att han kommer förlora så jag har slutat engagra mig MEN den här gången tror jag faktist gubben bara va allmänt korkad, Han är inte härifrån och just den kurvan, även fast det är 70 på den sträckan så vet folk som kört den vägen att man inte tar den kurvan i 70. Gubben måste varit ca 70-80 år så han kanske ska hålla sig ifrån vägarna ett tag framöver, helst helt så som han körde idag :S

Tack till alla som hjälpte mig lugna ner honom när jag la på förband och la upp hans ben högt!

Tack också till Poliserna som tog rapport från mig o polarn, en söt polistjej som ville provköra min Daytona :) Synd att hon va i tjänst!
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tack också till Poliserna som tog rapport från mig o polarn, en söt polistjej som ville provköra min Daytona :) Synd att hon va i tjänst!

du tar en massa bilder på onödigt, men inte på henne ? vad e fel med dig igentligen ? haha
--------------------------------------------------------------------------





Motorcyklist vurpade i Klippan

--------------------------------------------------------------------------
Klippan. En motorcyklist vurpade på Penarpsvägen vid 10.30-tiden på lördagen. Föraren hade vid olyckstillfället hjälm på sig och fördes med ambulans till Helsingborgs sjukhus efteråt. Enligt initiala uppgifter ska han ha klarat sig utan allvarligare skador.



http://hd.se/klippan/2009/07/11/motorcyklist-vurpade-i-klippan/
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
du tar en massa bilder på onödigt, men inte på henne ? vad e fel med dig igentligen ? haha
--------------------------------------------------------------------------





Motorcyklist vurpade i Klippan

--------------------------------------------------------------------------
Klippan. En motorcyklist vurpade på Penarpsvägen vid 10.30-tiden på lördagen. Föraren hade vid olyckstillfället hjälm på sig och fördes med ambulans till Helsingborgs sjukhus efteråt. Enligt initiala uppgifter ska han ha klarat sig utan allvarligare skador.



http://hd.se/klippan/2009/07/11/motorcyklist-vurpade-i-klippan/

Dom där journalisterna skriver kul ibland. Det verkar vara något slags sensation att föraren hade hjälm på sig. :brinnerup
 
Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Vattenplaning på hoj.

Olycka utanför Örebro.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.500339

Det där är en kompis till mig, gick omkull i 110 ca, tack och lov gled han ut på gräs och träffade inga fysiska hinder innan han stannade, dock hälsade han på styret på väg över hojen så han fick en blodutgjutning på lever. Den har dock gått tillbaka nu och han är hemma och mår bra. Att få vatttenplaning på en VN2000 var ingen höjdare enligt honom..

Dock så blir man skapligt förbannat när folk kommenterar artikeln som dom gör. :huvet
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Lördag 11/7

Motorcykel och bil kolliderade Karungi.
Under lördagseftermiddagen skedde en krock mellan en motorcyklist och en bil på väg 99 utanför Karungi. Under lördagseftermiddagen skedde en krock mellan en motorcyklist och en bil på väg 99 utanför Karungi. Motorcyklisten var på väg ut på väg 99 från en skogsväg men stannade inte när bilen kom körandes. Bilen träffade bakhjulet på motorcykeln och föraren slungades iväg. Motorcyklisten skadade sig, men inte livshotande och fördes till Kalix sjukhus. Personerna i bilen klarade sig utan skador. NSD
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Viltolycka stängde väg i Norrtälje
Stockholm 12 jul 09:10

På söndagsmorgonen inträffade en viltolycka på väg 280 utanför Nydal. Under räddningsarbetet stängdes vägen av.

Olyckan inträffade strax efter klockan åtta och vägen öppnades åter igen för trafik strax före klockan nio. Olyckan inträffade när en motorcykel körde på ett råddjur som hade kommit upp på vägen. Motorcyklisten fördes i ambulans till Norrtälje sjukhus, uppger Stockholmspolisens länskommunikationscentral. Föraren ska ha klarat sig med lindrigare skador.
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Jag och en kompis var ute och körde lite under kvällen och när vi körde på skålhamravägen höll det på att gå åt pipan. Jag körde efter kompisen och helt plötsligt kommer en bil på fel sida i en kurva. Kompisen (och även jag) tvärbromsade och allt slutade fint. :)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Bra jobbat med att hjälpa gubben! Tur att det slutade väl! :tummenupp


....men frånåkt av en gammal ford??! Hade du glömt fälla upp fotpinnarna?? :va

// Johan

Olycka, Stockholm - Skansundet ut mot Mörköfärjan

Jag och polarn va påväg i rätt så skönt tempo påväg ut mot Mörköfärjan när vi kommer ikapp en gammal Ford,
Åker bakom honom en bit in efter hästhagen men släpper honom för det går tillochmed för fort för oss två och PRECIS när jag släpper honom så ser jag hur han med på tok för hög fart kommer ut på andra sidan vägen och drar båda sina vänsterdäck i mötandes dike!!!!
Bilen tappar kontroll och sladdar rakt in i ett träd! Jag slänger mig av hojen så fort jag kan o möts av en gammal gubbe som är HELT oskadd och vid fullt medvetande! Va inte hans tur den här gången lyckligtvis! Ringde 112 och den ÄNDA resursen dom hade var en Ambulanshelikopter! Så jävla onödigt men han fick sig en trevlig resa gubbfan! Hade han fått möte av nått slag så hade båda strykt med!

IMG_0655.jpg


IMG_0657.jpg


IMG_0659.jpg
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Å andra sidan hamnade ju fååården i diket så det verkar ju som att våra MC-bröder gjorde en mer korrekt bedömning av vägens kurvatur.:tungan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag och en kompis var ute och körde lite under kvällen och när vi körde på skålhamravägen höll det på att gå åt pipan. Jag körde efter kompisen och helt plötsligt kommer en bil på fel sida i en kurva. Kompisen (och även jag) tvärbromsade och allt slutade fint. :)

Har hänt mig också där... verkar som att vissa boende utmed vägen tror den är enkelriktad.
 

RedbullGSX

Full fart spar tid!
Gick med
16 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
83 Suzuki GSX 1100E, GSX400FWS -84
Ja då var det min (o)tur.... Alvik idag kl 06.00. En hjulgrävare som skjutit sin huvudhydralslang och med ett bad av olja som följd i kurvan. Tog igen mig då jag såg att det var rörigt i trafiken, men 60-70 km/h i kurvan är för halt iallafall. Framhjulet försvann och jag gick i backen. Hojen snurrade och gick in i betongsuggan och bilen i innerfilen fick stopp innan mig iallafall. Så nu har man efter en massa röntgenbilder så ser man att jag klarade mig med ett skrubbsår och ömmande axel och armbåge. Förmodligen muskelfäste som fick sig en törn. En bil innan hade snurrat och en BMW som small in i betongsuggan och snurrade precis efter att jag fick upp hojen och rullade den till innerfilen. BMW blev bara skrot och min hoj kommer dom nog att lösa åxå. Riktigt trist då man just lackat om den och fixat hela vintern. Ja då vet ni ni som kom mitt uppi och undrade va som hänt. By the way, Ett stort tack till den bussiga killen ifrån vägassistans som körde mig till sjukan. Skönt att slippa ta T-banan efter att ha kvaddat pärlan, och ambulansen tyckte ju att jag inte behövde åka ambulans.....
 
Last edited:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Tråkigt med hojen,men tur att du klarade sig så bra som du verkar gjort. :krama
 

peny

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
tokstan
Hoj
07, ktm 690
brandbil, polisbil o helikopter. hoj i diket. förare(tror ja) som prata me polisen, för en timme sen på bulten
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top