Om A1 kort

Björn7

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
-
jo Jag undrar om någon vet hur långt det är mellan konerna på slalom banan man får köra?:va Då kan man öva lite hemma först:tummenupp

notan

Gnaget!
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
GPX 600R
Jag har inte alla måtten i huvet, men vet att dom finns långt bak i motorcykelboken. Och det är bra om du tränar hemma för annars blir det svårt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
En annan extremt bra övning är att köra i cirklar i gångfart. När du kan köra i cirklar i gångfart med fullt styrutslag är banan en baggis. Tänk på att det är med bromsen och kopplingen du ska reglera farten och balansen med. Tänk som att det är ett snöre mellan kopplingshanden och bromsfoten. "Tippar" du utåt ska du minska hastigheten och "tippar" du inåt ska du öka hastigheten.

Och det kanske viktigaste: Titta _långt_ fram.

De där är de grundläggande tipsen som fick mig att gå från permobils-smidighet till krypkung (nåväl) :yoparty

Edit: slog mig att du kanske menade högfarten, återkommer med måtten så fort jag packat upp.

Last edited:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
På lågfartsbanan är de 4 meter mellan konerna o till sträcket som du ska vända innan. Och på högfarten så är de 12 meter mellan konerna o då ska man hålla en hastighet på 50 km/t typ. Vet inte vilken av dom du menade men här får du båda iaf :) Sen finns de ju 2 olika banor på både hög-& lågfartsbanorna men måttena är de samma mellan konerna på högfarten men anolunda på lågfarten. Lycka till :)

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar