Den meteorologiska definitionen av vår är:
• Dygnsmedeltemperaturen är stigande och ligger mellan 0 och 10 plusgrader.
• Starten på våren får inte ske före den 15 februari, vilket normalt är tiden för högvintern i sydligaste Sverige.
www.smhi.se
Det vore sannerligen skönt med vår, men handen på hjärtat är det ett bra tag kvar. Även i Skåne.
Du bor i Linköping så du får vänta till maj då sopbilarna letar sig ut på gatorna.Haha har själv följt prognosen och märkt att det vänder mot det varmare men jag är rädd att det vänder tillbaka lika fort. Snön måste få smälta också samt att alla kilovis av salt gärna får försvinna också
Det samma gäller dig, typ.Det står att det skall vara max 5 grader, det är ganska kallt om man skall vara ärlig. Dock är det härligt att våren börjar närma sig
Underbart! Prognosen jag länkade visar på en dygnstemperatur på mellan 1 och 5 plusgrader.Den meteorologiska definitionen av vår är:
• Dygnsmedeltemperaturen är stigande och ligger mellan 0 och 10 plusgrader.
Här i sydvästra Skåne har man i alla fall vett nog att inte sanda vägarna.Fördelen med att ge sig ut i tidig vår är ju att det blir så spännande med allt lösgrus som ligger som utpsritt i kurvor och korsningar
Då ska jag vara tvärtom. Vill inte ha vår än då går det åt helvete på jobbet.Kör timmerbil och vi kör just nu en storavverkning på ett blötområde så mycket plusgrader kommer göra det hela onödigt spännande då vägen består av en maskintrampad väg över allt det blöta.
Ja...jag har följt prognosen varje dag! En kort tur blir det säkert
Förra året var det 10-13 grader varmt i början av mars och sedan i slutet av mars var det snökaos igen
Fördelen med att ge sig ut i tidig vår är ju att det blir så spännande med allt lösgrus som ligger som utpsritt i kurvor och korsningar
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|