Ja, hur man kan brinna så för en fråga som har med ren stöld att göra fattar inte jag. Jodå, jag har lyssnat på Mikael Nilsson och hans dravel om värnande av frihet och integritet, men då han i samma stund säger "vi har ingen åsikt om ekonomi och budgettak" då börjar jag virra på huvudet. Hur f-n kan man säga att man är politiker och inte ha nån åsikt om det som påverkar oss mest?
Vad är nästa steg "Jag vill inte betala TV-licens partiet"?
Det var väl så Miljöpartiet startade? De hade en hjärtefråga, de kom in i riksdagen och sedan tog de in andra frågor efter hand, så till sist blev de ett "riktigt" parti.
Man måste ju börja någonstans och att vara vågmästarparti är absolut ingen dålig sits att hamna i.
Det är lite konstigt. Stjäls en mc så blir folk här inte direkt glada, men ett parti som delvis bildats för att göra det fritt fram att sno immateriella tillgångar är ok.
Det är inte stöld då originalet finns kvar. Det är däremot självklart en förlorad inkomst. Men att som idag säga att varje nedladdat verk är en förlorad inkomst är att göra självmål. Jag har laddat ner och upptäckt ny musik jag inte skulle gjort ifall jag gått till affären, då jag endast köpt det gamla beprövade. Så grovt uppskattat är 90% av det jag hämtat ner inte något jag skulle köpt. Mitt bidrag till artisterna är att jag istället gått på en del konserter. Då många gånger sett band jag inte vetat om att de fanns om det inte varit för nedladdningsmöjligheterna.
Last edited: