Om man ska plugga i GBG, kommer jag att hitta nånstans att bo???

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Så lyder den enkla frågan...
Har funderat på att börja plugga :fyllisar i Gbg men vet inte om man kan få tag på nåt vettigt boende utan att vara miljonär.... :confused: Tror inte det men man kan ju alltid fråga! :banana

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
juha01 skrev:
Har funderat på att börja plugga :fyllisar i Gbg men vet inte om man kan få tag på nåt vettigt boende utan att vara miljonär.... :confused: Tror inte det men man kan ju alltid fråga! :banana

Köpa går ju alltid, en tvåa hyfsat centralt kan du få för 600-800000kr.
Hyresrätt är smått omöjligt om du inte vill bo i nån förort, men man kan ha tur, fast det är nog större chans att du vinner på lotto och sen kan du köpa en lägenhet istället :banana

// Fogerty

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Eller så kan man ju fixa ihop några klasskamrater och hyra en 4-5:a och dela på då det är lättare att hitta såna lägenheter. Iallafall i ytterområdena.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Egentligen är det ju helt sjukt att man aldrig kan få boende. :3freak

Väntetiden är 500 år och sen får man bara ett ruckel i alla fall.

Jag vill ha en tvåa eller trea men det finns ju inga till vettiga priser.
Har en fyra nu som jag försöker få ordning på men området är som ett zoo här....

Bugger du nya plejs så kostar de 7tusen i hyra för 40kvm. Insats går ju på 600tusen för samma lägenhet. VARFÖR?
Måste man verkligen bejhöva kontakta HA för att få sig ett bra boende?

750RR

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Boende

Köp ett hus... Gjorde jag nyligen och det är ungefär lika dyrt som att bo i sunkig förort. Dock hamnade jag i idyllisk småstad istället och det är ju inte så populärt som student... Får jag nu bara råd med en liten värstinghoj igen så är allt på topp!

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Hörde att det börjat komma en hel del lediga lägenheter i Kortedala i Göteborg. Då har du spårvagns o buss förbindelse me. Hör med poseidon :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
juha01 skrev:

Jasså, du skall plugga bärs i Gbg :hihi
Det är inte helt omöjligt att få tag på boende, specielt inte om du kommer från någon ort långt bortifrån. SGS (stiftelsen göteborgs studenthem) ordnar sin kölista så att du prioriteras mer ju längre bortifrån du kommer. Ska du plugga på Chalmers så kan du söka bostad på Chalmers studenthem. SÖK IDAG, imorgon står någon annan före dig i kön.
Annars finns det gott om 2:a handslägenheter eller inneboende möjligheter.

Gbg är en schyst studentstad ed många riktigt roliga utbildningar.

gladh

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tack för snabba svar! Vet inte vilken skola det är, men det är sjuksköterskeutb. i allafall.
Det där med att köpa kan man ju glömma, jag bor i en kommun där den dyraste villan kostar under miljonen....
Att fixa en lgh med klasskompisar är väl ok men var ska man bo innan det??
Då känns det bättre med kortedala isåfall.

Mer tips!!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Om det är på hälsohögskolan du ska plugga på så tror jag att det ligger på Wavrinskys plats i Guldheden. Mitt emellan Chalmers och Sahlgrenska.

Tror att de ska bygga nya lägenheter vid kviberg, strax öster om gamlestan. Annars så finns det garanterat lägenheter om du är villig att åka spårvagn i 40 min för att nå centrum. Börja i kransområdena och sök dig successivt innåt allteftersom du skapar nya kontakter :va

gladh

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Lycka till, att hitta ett vettigt boende är lite enklare än i stockholm men bara lite.. kranskommunerna gäller, har du tur har studentkåren någon kölista, annars är det att köpa som gäller, som vanligt går det att bo billigt bara du har pengar (till bostadsrätten)

/Felix

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Felix skrev:
Lycka till, att hitta ett vettigt boende är lite enklare än i stockholm men bara lite.. kranskommunerna gäller, har du tur har studentkåren någon kölista, annars är det att köpa som gäller, som vanligt går det att bo billigt bara du har pengar (till bostadsrätten)

/Felix

I Eriksbo brukar det alltid finnas bostäder (undrar varför :hihi )
Kolla Poseidon, familjebostäder, bostadsbolaget och boplats göteborg, förutom studentlägenhetsstiftelserna då.

gladh

CBR CRILLE

Kung
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireBlade-08
Prova med Stena fastigheter , de har student lägenheter på eriksberg 24 m2
ca 2000 spänn i mån jag bodde där för ett par år sedan, helt ok..
egen kokvrå och pisshing + dursh :fyllisar

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...