Om någon undrar vart Boost III är...

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
2008-06-04 21:43 | uppdaterad: 2008-06-04 22:16
En till sjukhus vid motorcykelolycka
HÄRNÖSAND. En motorcyklist fick föras till sjukhus efter en singelolycka vid 21-tiden på onsdagen.

Olyckan inträffade i Ulvik, Älandsbro, när motorcyklisten av okänd anledning hamnade utanför vägen.

Allehanda.se har ännu inte kunnat få ut några uppgifter om förarens skador.
:crash

Välkommen hem idag Boost och hoppas att du mår bra! och att sjuksyrrorna var söta och trevliga :nurse

Jag kikar förbi i eftermiddag..

Ännu en XR 650 som fått åka till Hondahimlen? :D

/Cooler

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aj aj aj. Hoppas du inte slog dig för mkt boost'en :pannkyss :)
Plast och metall är av människan byggt och kan lagas, människan själv är svårare att laga...

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
krya på dig!!!!

vem ska annars hjälpa mig nästa gång husan börjar krångla? :tungan

/mvh erik

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ajaj! "okänd anledning" - kan det möjligen vara att turbon slog till *smack*, eller ännu ett vevlagerras? :näsblod

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Ajaj! "okänd anledning" - kan det möjligen vara att turbon slog till *smack*, eller ännu ett vevlagerras? :näsblod

Anledningen kanske inte direkt är "okänd" för dem som var med och åkte... Men jag har hört det skyllas på saltet som strös ut på denna grusväg, som ger en halare vägyta... vilket inte inverkar positivt när en kurva ska tas på ett, för grusbusare, effektivt och säkert körsätt.. :rolleyes:

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
Ajaj såg ut som han åkte en välpolerad höna dessutom då jag såg han nere på mittsverige.. dvs den kan inte vart hans egen :näsblod Men det vet ju alla här vid det här laget att bredhängselbänny från urskogen däruppe klarar det mesta!

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande så vi får se och höra stånkaturbon bröla nån gång snart!

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Ohh lilla pippi som hette gulliflju hallkj skullölöle ut på prrominadd....:rolleyes:

Närå så illa är det inte nu ivf...Men det var:näsblod Fick ju låna en xr650 04 i äckligt fint skick!! Så jag kände migi nte riktigt hemma på hojen man blir ju rakt osäker på att om man törs ställa ut eller inte så att säga..Jo jag råkade få en highsider på en liten specialsträcka, vägen var avgrävd så vägverket hade gjort ett C runt grävningen som var som gjord för motardkörning:rolleyes: Där var det grovstenar och blankpolerade hjulspår och toksaltat för att förhindra rökutveckling OCH BOOST!! Fan vilken highsider det vart jag tror jag körde på styrstoppet 50m trodde ett tag att det skulle gå bra för honda har ju väl tilltagen svängradie, Hade jag kör KTM typ 660 då hade jag stupit efter 15m:gnissla När jag vaknade till sans så var 2st blinktaxibliar framkörda (nog för jag är tjock men ändå!!) 2st Brandbilar och minst 1st copp car.. Jag skrämmde tydlign vettet ur dom andra snubbarna som var med för jag satt bara och yrade om vad som hade hänt i minst 20min:gnissla Men det vart inte så farligt Liten hjärnskakning och smärre skrubbsår och avbiten tungbit. Är hemma nu för slickning av sår och smällont i skallen...... Tack för all omtanke (Jag ska hålla mig nere i källaren och porta hädan efter:) :rolleyes:

Jo cykeln fick skador för 20 papp:gnissla (ägare mindre lycklig)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ohh lilla pippi som hette gulliflju hallkj skullölöle ut på prrominadd....:rolleyes:

Närå så illa är det inte nu ivf...Men det var:näsblod Fick ju låna en xr650 04 i äckligt fint skick!! Så jag kände migi nte riktigt hemma på hojen man blir ju rakt osäker på att om man törs ställa ut eller inte så att säga..Jo jag råkade få en highsider på en liten specialsträcka, vägen var avgrävd så vägverket hade gjort ett C runt grävningen som var som gjord för motardkörning:rolleyes: Där var det grovstenar och blankpolerade hjulspår och toksaltat för att förhindra rökutveckling OCH BOOST!! Fan vilken highsider det vart jag tror jag körde på styrstoppet 50m trodde ett tag att det skulle gå bra för honda har ju väl tilltagen svängradie, Hade jag kör KTM typ 660 då hade jag stupit efter 15m:gnissla När jag vaknade till sans så var 2st blinktaxibliar framkörda (nog för jag är tjock men ändå!!) 2st Brandbilar och minst 1st copp car.. Jag skrämmde tydlign vettet ur dom andra snubbarna som var med för jag satt bara och yrade om vad som hade hänt i minst 20min:gnissla Men det vart inte så farligt Liten hjärnskakning och smärre skrubbsår och avbiten tungbit. Är hemma nu för slickning av sår och smällont i skallen...... Tack för all omtanke (Jag ska hålla mig nere i källaren och porta hädan efter:) :rolleyes:

Jo cykeln fick skador för 20 papp:gnissla (ägare mindre lycklig)

Bjuder 10 för hojen...

(tur att det gick hyffsat bra iaf)

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Otäckt otäckt,tur att det gick förhållandevis bra.
Se det från den positiva sidan att det kanske blir lättare att hålla tungan rätt i mun nurå...:rolleyes:

Krya på dig!

anta1

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
DR650
Skönt och höra att du har kommit hem igen,
blev lite orolig när du börja yra...

//Dr650

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Skönt och höra att du har kommit hem igen,
blev lite orolig när du börja yra...

//Dr650

Ja huuuva Jag minns inte ett skit tills jag låg i ambulacen ,då först så jag en konstapel åtminstonde,,Några andra mins jag inte brandbilar? var det verkligen 2st ambulacer som kom? .. Och jag som hade körföreläsning på mittsverigebana för xt mannen,, jag sa ju att det var helt omöjligt att vurpa med crossdäck på:rolleyes:
Underligt nog har jag endast vurpat 2ggr på allmän väg i hela mitt liv (sommartid) så det var verkligen snopet!! Det är minst sagt otrevlig att se någon vurpa och bli tefat på det där viset jag ber om ursäkt ska inte hända igen:rolleyes: Nu är jag rätt skaplig,, lite väl häftig skallevärk bara,, men det har jag visserligen kroniskt men nu är det dubbelt så ont men det kan ta några dagar sa F-docktorn, jag stukade båda händerna lite så jag är svag som en liten flicka nu i tassarna:D
" 2st xr650 väck på 2 timars körning är inte dåligt först klöv jag min egen motor alla vägar och höll på att fara åt hellv och nu skrotade jag Anders nyinköpta hoj, jag vet inte ens om han har hunnit kört den ens:gnissla
Är det någon fler som kan tänkas låna ut moppen åt mig:D

Last edited:

Sundan

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
-06 Fz6-S
Haha det krävs en del för att välta ditt goda humör Boost, härligt att se :)

Vurpan täcks väl av försäkringen ?
Värre är väl med din hoj om du sprängt motorn igen ?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Friskt laddat allt skrotat heter det väl :va Hur som är jag glad att ifrån dig att allt gick förhållandevis väl. Se nu till att lata dig friskt och vila dig i form :)
Krya på sig!

/Johan

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Haha det krävs en del för att välta ditt goda humör Boost, härligt att se :)

Vurpan täcks väl av försäkringen ?
Värre är väl med din hoj om du sprängt motorn igen ?

Jo det borde täckas av försäkring,,den var turligt nog helförsäkrad
Men jag tror att självrisken går lös på 6000kr:gnissla så där ryker den första slanten till min motors uppbyggnad (fattigjon) Fan jag som just satt och tokbeställde delar från hela världen.

Jag måste ju tacka Anders Locner som alltid lånar ut maskiner till mig när jag sprängt mina egna...DVS hela tiden
Köp allt ni kan här mycket bra att ha att göra med ,han tar hem allt ni önskar till mc betydligt mer än hemsidan visar! :tummenupp
http://www.locknersbilochmc.se/

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...