Om tre veckor är det Påsk

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Nexor skrev:
Ja för fan vi är med så tempot hålls nere

Det må hända att sportnissarna kör om oss på raksträckorna, men när vi kommit till de små roliga och kurviga vägrana är det vi som får vänta in nissarna. :hihi

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Stopp, stopp, stopp nu!

110- vägar skall vi undvika så mycket som det överhuvudtaget går. Det blir E6:an till efter Rydebäck och sen kustvägen via Råå in till Helsingborg. Någon annan motorväg är inte inplanerad (kolla rutten på en Bikemap).

Vad gäller hurvida man får ont i röv eller pung så är det av litet intresse... Vi skall köra mellan 40 - 50 mil så cykelbyxor med sämskinnsblöja kanske är något? :tungan Eller så får ni smörja in varandra med barnpuder.

@ micke.a
Jag håller med, Corben är en vekling :lol men + 15.... Tror inte det va?

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Maverick_ou812 skrev:
Vad gäller hurvida man får ont i röv eller pung så är det av litet intresse... Vi skall köra mellan 40 - 50 mil så cykelbyxor med sämskinnsblöja kanske är något? :tungan Eller så får ni smörja in varandra med barnpuder.

@ micke.a
Jag håller med, Corben är en vekling :lol men + 15.... Tror inte det va?

:rofl :rofl Sämskinnsblöja låter intressant :hihi Ja corben är som vanligt
kall & trött men som sagt jag kör i alla väder +15 är precis vad jag tål
i minus grader :rofl

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Hänger också på om jag har fått alla delar så att hojen är ihop tills dess :)

HAX

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
GSF 1200 Bandit 03
Påskrunda

Klart man e på :)
Blir en lagom upp"värmning" på säsongen.

HAX

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
GSF 1200 Bandit 03
Påskhare

Cat skrev:
Om 3 veckor har jag inte körkort.... :död
...men jag följer jättegärna med bakom nån viking.... :) (såvida istiden är över...)

Jag har plats. :rodnar

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Hehe, ja säg gärna det till leverantörernas underleverantörer :fatta! .... min nya ram är tydligen på villovägar mellan Italien o Sverige och cyllarna har jag vänta på sen i höstas :3freak

Stoppade i dom nya kammarna, ventilerna och shimsade topparna idag, så nu är det bara att fräsa ur blocket så att de nya cyllarna får plats + byte av alla lager och shimsning av vxl-låda + vev och montera Carillosarna kvar + div lättning o lack, så jag e ju nästan startklar....not :hihi

Maverick_ou812 skrev:

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
*Superlight* skrev:
Hehe, ja säg gärna det till leverantörernas underleverantörer :fatta! .... min nya ram är tydligen på villovägar mellan Italien o Sverige och cyllarna har jag vänta på sen i höstas :3freak

Stoppade i dom nya kammarna, ventilerna och shimsade topparna idag, så nu är det bara att fräsa ur blocket så att de nya cyllarna får plats + byte av alla lager och shimsning av vxl-låda + vev och montera Carillosarna kvar + div lättning o lack, så jag e ju nästan startklar....not :hihi

JA DET KOMMER ATT VARA SKITKALLT JÄTTÄ LÄNGÄ TILL!
så ta de bar lite lungt.

Apropå det där med ventiler har du sånna däringa "cosmodromipolitiserande (eller va dom nu heter :va har väll alla :tummenupp beskriv fördelarna :D ) ventiler"?

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Min CRF håller inte så långt...........:( Måste byta olja 2ggr samt ett kolvbyte. Men visst är det någon som har väska med sig kan jag ta med olja ca 2,5 L kovbyte kan jag vänta med tills jag kommer hem hahaha

Edit: såg att det är mycket "transport sträckor" inte speciellt krokiga....så jag håller mig nog.

PS När ni är ute en sådan långrunda kan ni inte missa Huaröd-Svenköp bästa vägarna i skåne, krokiga så in i h-e...DS

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ingen reagerade på inbjudan, större text hjälper kanske?

Zilversurfer skrev:
Min CRF håller inte så långt...........:( Måste byta olja 2ggr samt ett kolvbyte. Men visst är det någon som har väska med sig kan jag ta med olja ca 2,5 L kovbyte kan jag vänta med tills jag kommer hem hahaha

Edit: såg att det är mycket "transport sträckor" inte speciellt krokiga....så jag håller mig nog.

PS När ni är ute en sådan långrunda kan ni inte missa Huaröd-Svenköp bästa vägarna i skåne, krokiga så in i h-e...DS
Förslag för att slippa transportsträckor mottages tacksamt! :tummenupp
Har en tanke på att samla intresserade för en "ruttplanering" fredagen den 18:e mars alltså veckan innan Påsk, någon som anmäler sig frivilligt?

Risken finns att det kommer att serveras lite pilsner i samband med planeringskvällen...

Last edited:

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
micke.a skrev:
:rofl :rofl Sämskinnsblöja låter intressant :hihi Ja corben är som vanligt
kall & trött men som sagt jag kör i alla väder +15 är precis vad jag tål
i minus grader :rofl

Jäjäjäjäjä, så låter det nu. Du kommer att gnälla som en 4-åring redan efter ett par mil när du förfrusit punghåren. Du ska med bara för du inte har kört på 1000 år. En annan har ju kört hela vintern...

Att köra långt när det är bajskallt är inte min definition på en kul tur.

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
CorbenDallas skrev:
Att köra långt när det är bajskallt är inte min definition på en kul tur.

Skönt att se hur dom gamla goa RT tackterna sitter i.
Inte ska man lida i onödan bara för man blivit med hoj.

Nej mellan +15 och 19 grader annars är det bra mycke bättre hemma i soffan.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
*Superlight* skrev:
Du.... Peter.... lack förstår jag men kan du ta resten på svenska? Du skulle alltså göra... Vad?!

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Rogerr skrev:
JA DET KOMMER ATT VARA SKITKALLT JÄTTÄ LÄNGÄ TILL!
så ta de bar lite lungt.

Apropå det där med ventiler har du sånna däringa "cosmodromipolitiserande (eller va dom nu heter :va har väll alla :tummenupp beskriv fördelarna :D ) ventiler"?

Usch ja, de´e´ju nästan så man hoppas på kyla ett tag till bara för att slippa se andra köra hoj innan man själ kan :3freak

Jo då det är cosmodromipolitiserande ventiler, så det blir dubbel shimsning, ett för öppning o ett för stängning av ventilen, men de e´lättjobbat nu när motorn är av hojen :tungan

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Du.... Peter.... lack förstår jag men kan du ta resten på svenska? Du skulle alltså göra... Vad?!

:lol jag mailar några bilder till dig istället :7peta

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Boffen skrev:
Det må hända att sportnissarna kör om oss på raksträckorna, men när vi kommit till de små roliga och kurviga vägrana är det vi som får vänta in nissarna. :hihi

Det tvivlar jag på, jag har själv kört me dem och de är snabbare än den snabbaste offroad hoj :tummenupp :yoparty

Men det lär ju dyka upp massvis med härliga grusvägar o skogsparti man kan leka omkring i längst deras rutt med offroad maskiner, man kan ju hänga me sportisarna en bit o sen kan offroad grabbarna ha sitt roliga medans sportnissarna fortsätter sin rutt.. :)

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
cbr_micke skrev:
Det tvivlar jag på, jag har själv kört me dem och de är snabbare än den snabbaste offroad hoj :tummenupp :yoparty

Jasså......sätt mig mot en sporthoj i Häckeberga rundan, så ska vi se vad som händer, visst VV, MrK mfl är snabba men jag lovar att dom ska få kämpa rejält.. :yoparty

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Zilversurfer skrev:
Jasså......sätt mig mot en sporthoj i Häckeberga rundan, så ska vi se vad som händer, visst VV, MrK mfl är snabba men jag lovar att dom ska få kämpa rejält.. :yoparty
Men du är ju snabbare än dig själv :va

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mr K skrev:
Men du är ju snabbare än dig själv :va

Du älskling, inte vår super trimmade alá VM 600 världsmästarhoj :tungan , utan min slöa Motard :tummenupp , sen att jag bara kommer halvvägs
p.g.a. att kolven flyger igenom toppen är en annan femma.

:pannkyss

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...