Om tre veckor är det Påsk

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
cbr_micke skrev:
Det tvivlar jag på, jag har själv kört me dem och de är snabbare än den snabbaste offroad hoj :tummenupp :yoparty

Men det lär ju dyka upp massvis med härliga grusvägar o skogsparti man kan leka omkring i längst deras rutt med offroad maskiner, man kan ju hänga me sportisarna en bit o sen kan offroad grabbarna ha sitt roliga medans sportnissarna fortsätter sin rutt.. :)

Arghh kör du med offroad däck..... :rolleyes: Byt.....genast

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
Förslag för att slippa transportsträckor mottages tacksamt! :tummenupp
Har en tanke på att samla intresserade för en "ruttplanering" fredagen den 18:e mars alltså veckan innan Påsk, någon som anmäler sig frivilligt?

Risken finns att det kommer att serveras lite pilsner i samband med planeringskvällen...
Jag kan göra rutten, ingen brukar klaga på mina vägval.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Whoops, nu blir det PRO vägar...!! :D
E6:an upp till Halmstad, kaffe och kanelbulle och sen samma väg hem igen, din Superretard kommer att explodera :hihi

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
E6:an upp till Halmstad, kaffe och kanelbulle och sen samma väg hem igen, din Superretard kommer att explodera :hihi
Yada, yada , yada...

Glöm det, vi skall åka på kul vägar! Men som sagt, är du sugen på pilsner o att hjälpa till med planeringen av Påsharerundan 2005 så är jag hjärtligt tacksam.

Nån som vet var det finns bra, detaljerade vägkartor på nätet förresten? Lantmäteriet eller? :va

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Yada, yada , yada...

Glöm det, vi skall åka på kul vägar! Men som sagt, är du sugen på pilsner o att hjälpa till med planeringen av Påsharerundan 2005 så är jag hjärtligt tacksam.

Nån som vet var det finns bra, detaljerade vägkartor på nätet förresten? Lantmäteriet eller? :va
Vad är en Påshare :confused:

http://www.skane.com/position/reload_index.asp

Last edited:

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Maverick_ou812 skrev:
Yada, yada , yada...

Ja jag vet var du kan hitta fina kartor gratis :banana Skånegården vid öresundsbron :banana du kan pma mig om du vil veta hur du ska ta dig dit utan att köra och vända i Danmark :banana

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
Vad är en Påshare :confused:

Vet du inte det? Det är en sån som behöver ha huvudet i en påse när han går på Harrys. Han saknar ett K i namnet för han är inte så k*t. Det är därför du skall vara med o planera ju?

Fan! Ursäkta då! :fatta! Påskharerundan 2005

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
gamle skrev:
Ja jag vet var du kan hitta fina kartor gratis :banana Skånegården vid öresundsbron :banana du kan pma mig om du vil veta hur du ska ta dig dit utan att köra och vända i Danmark :banana
Ha ha ha... Men om man vill över då?
Jag har Brobizz via företaget så det kan vara lämpligt att svänga över till DK för att fylla på ölförrådet när jag ändå är ute och kör vilse. Men tack! :tummenupp :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Vet du inte det? Det är en sån som behöver ha huvudet i en påse när han går på Harrys. Han saknar ett K i namnet för han är inte så k*t. Det är därför du skall vara med o planera ju?

Fan! Ursäkta då! :fatta! Påskharerundan 2005
Klant

Bifogat

• Påshare.gif
    Påshare.gif
    104.3 KB · Visningar: 69

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Tack! :tummenupp

Men den lilla rundan fixar man väl på några timmar eller? Hade lixom mer en tanke på en heldag?
Man kan köra rössjöholm, våxtorp, örkeljunga, sösdala, hörby och sen in på denna slinga.

TouchMan65

Guest
Route66 passar väl utmärkt för att märka ut och hålla reda på vägarna...? Frågan är hur man isf skriver ut en karta på rutten?? :confused:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Påskharerundan 2005 :squid

Om två veckor är det Påsk och då bör väl snön vara borta?

I år tänkte jag ta en jätterunda med hojen.
Frågan är nu, finns det någon här som är sugen att följa med på en marathonrunda?
Planen är att köra på långfredagen, den 25:e mars.

Planerad agenda:

Samling på än så länge hemlig plats klockan 08:00
Där kommer det att serveras hett kaffe, nykokt ägg och en sillamacka!

Avfärd senast 09:00 och rundan är planerad att gå kring trakterna av:

Malmö- Råå- Helsingborg- Domsten - Viken- Höganäs- Mölle- Arild- Jonstorp- Ängelholm- Vejbystrand- Torekov- Hovs hallar- Båstad- Våxtorp- Skånes Fagerhult- Vittsjö- Bjärnum- Ballingslöv- Knisslinge- Arkelstorp- Gualöv- Nymölla- Åhus- Yngsjö- Vittskövle- Brösarp- Vitaby- Kivik- Stenshuvud- Vik- Baskemölla- Simrishamn- Brantevik- Borrby- Löderup- Kåseberga- Glemmingebro- Köpingebro- Stora Herrestad- Sövestad- Skårby- Snogeholm- Sövde- Blentarp.... ja sen behöver jag nog inte förklara mer...
Planering av exakt rutt pågår. Transportsträckor och motorvägar skall undvikas så mycket som möjligt.

Hemkomst innan 20:00

Packad väska med kaffetermos och fikabröd för två till tre stopp behövs och sen så får det bli lunch / middag längst vägen.

Fler än dom som redan anmält intresse som är sugna att bränna en hel dag på hoj?

Micke

Last edited:

ThomasN

Guest
Igår kunde man ju tro att det skulle vara sommar då men idag är man ju lite mer tveksam :tomten

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin